עדי ברקן מרצה

עדי ברקן

עדי ברקן - מרכז המרצים לישראל
עברית

קורות חיים

עדי ברקן מנהל דוגמניות וצלם אופנה בינלאומי מעל כ- 30 שנה במקצוע עובד בארץ ובחו"ל. אחראי לתגליות גדולות בעשורים האחרונים ביניהן: סנדי בר, מורן אטיאס, אסתי גינזבורג, שרי גבעתי, אור גרוסמן ועוד. בעשור האחרון הקדיש עדי ברקן את מירב זמנו, משאביו וכוחו למלחמה בתופעת הפרעות האכילה. הוא הגיע למסקנה המובהקת כי קיים קשר ישיר בין המודלים הנשיים כפי שמוצגים בעולם המדיה לבין מגפת הפרעות האכילה. עדי ברקן מרצה מצויין, רהוט ומבוקש ביותר במגוון קהלים ומעביר הרצאות, קורסים וסדנאות לנשים וגברים בכל הגילאים. בסדנאות, המשתתפים עוברים מהפך ממשי בתפיסת דימוי הגוף שלהם מול המראה.
ברקן עסק כצלם אופנה 15 שנים בבירות האופנה ובניהן פריז, לונדון וניו יורק. בשנת 1998 חזר לישראל. בישראל פתח סוכנות דוגמנות בתל אביב. במהלך ניהול הסוכנות הבין ונחשף ברקן לבעיית האנורקסיה שממנה סובלות רבות בתעשייה. לאחר מספר חוויות השתכנע ברקן לשנות את דגמיו וצורת עבודתו ולהתאימם למסת גוף בריאה על פי ה- BMI.
עדי ברקן הינו צלם אופנה בינלאומי אשר הפך לסוכן דוגמניות מפורסם. בשנים האחרונות ברקן עוסק במלחמה בהפרעות האכילה באמצעות פעילויות שונות כגון הרצאות, העברת חוקים ופעילות פרסומית. ברקן הוביל לחקיקה האוסרת על אנורקטיות לדגמן.

בעבודה משותפת יחד עם ענבל גבריאלי הגיש בהצלחה בדצמבר 2004 את הצעת החוק המחייבת את כל סוכנויות הדוגמניות בישראל להשתמש במבחן ה-BMI. החוק גם מחייב את כל סוכנויות הדוגמניות לציין במודעה באם הדוגמנות עברה הצרת פוטושופ. הצעת חוק זו הופכת את ישראל למדינה הראשונה שמעבירה הצעת חוק מעין זו, הנוגעת להשפעה על תודעת הציבור בנוגע לדימוי הגוף. במסגרת החוק, סוכנות דוגמנות לא תורשה להמשיך להציג דוגמנית כלשהי אלא אם היא בודקת אותה אחת לשלושה חודשים ומקבלת תוצאות תקינות בבדיקות ה-BMI.

הקמפיין שהוביל ברקן זכה לגיבוי על ידי משרד הבריאות והן על ידי המרכז לשינוי הרגלי אכילה ובנוסף יותר מ-30 מנכ"לים הסכימו להעסיק רק מודלים אשר עברו את מבדק ה-BMI. החוק הביא לשינוי משמעותי באופן עבודת ענקיות האופנה בישראל כש- H&M הייתה הרשת הראשונה שהודתה כי היא משתמשת בשירותיהן של דוגמניות אנורקטיות. בסוף שנת 2013 ברקן השיק קמפיין אשר כונה "פשוט את" על מנת להגביר את המודעות להשפעתה של תעשיית האופנה על דימוי הגוף. הקמפיין משווה תמונות מהשואה לדוגמניות אנורקטיות כיום.

ברקן הוא המקים של המרכז הישראלי לשינוי הרגלי אכילה. את המרכז הקים במטרה לעזור לשינוי מציאות הפרעות האכילה ועל מנת לסייע באכיפת החוק על ידי בדיקות בשטח ובאודישנים, מתוך הבנה שהופעת דוגמניות בעלות רזון קיצוני ועבודות פוטושופ מעודדות דימוי גוף לא ריאלי.

הרצאות מבוקשות

בהרצאותיו חושף עדי ברקן את השקרים הקיימים בעולם המדיה ואת ההשפעות ההרסניות של החשיפה לשקרים הרבים הללו. בהרצאותיו, קורא ברקן לכולנו לעצור ולדרוש את המגיע לנו באמת: אמת בפרסום.
ברקן מעביר הרצאות, קורסים וסדנאות שונות לגברים ולנשים בכל הגילאים. בסדנאות אותן מעביר עדי ברקן חווים המשתתפים שינוי של ממש בתפיסת דימוי הגוף שלהם מול המראה.

למה כדאי להזמין הרצאה של עדי ברקן

בהרצאותיו הייחודיות חושף עדי ברקן את האמת שמאחורי התקשורת ואת האפשרויות ההרסניות שיש לשקרים מאחורי המדיה. הרצאותיו של ברקן הינן קריאה אמיתית לקבל את הדרוש בפרסום: אמת. עדי ברקן מעביר הרצאות וסדנאות מסוגים שונים לכל המינים ולכל הגילאים.

מרצים שאולי יעניינו אותך

יעקב (ג'יי) לביא הרצאות - מרכז המרצים לישראל

יעקב (ג'יי) לביא הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: בריאות, ספורט ותזונה,השראה

מאיה רוזמן הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מאיה רוזמן הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אוכל,בריאות, ספורט ותזונה,הרצאות להורים,הרצאות לנשים,חנוכה,יום האישה 2024,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,פסח,ראש השנה,שבועות

הילה אלפרט הרצאות - מרכז המרצים לישראל

הילה אלפרט הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אוכל,בריאות, ספורט ותזונה,הנחיית אירועים,השראה

ישראל אהרוני הרצאות - מרכז המרצים לישראל

ישראל אהרוני הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: בריאות, ספורט ותזונה,השראה

גיל חובב הרצאות - מרכז המרצים לישראל

גיל חובב הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אוכל,השראה,יום ירושלים,ילדים ומשפחה,מוזיקה,ספרות וסופרים,צחוק והומור,שבועות

מעיין קרת הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מעיין קרת הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: בריאות, ספורט ותזונה,הרצאות להורים,הרצאות לנשים,השראה,יום האישה 2024,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מרצים לחוגי בית

נדב מאירסון הרצאות - מרכז המרצים לישראל

נדב מאירסון הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: בריאות, ספורט ותזונה

הגר פיינר הרצאות - מרכז המרצים לישראל

הגר פיינר הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: בריאות, ספורט ותזונה,בתי ספר,הרצאות לנשים,חזרה ללימודים ולבתי ספר,יום האישה 2024,מוטיבציה, מצוינות והעצמה

order lecture by - עדי ברקן