מתכננים להעביר הרצאה בנושא חדש, או אולי מול קהל שמעולם לא הרצאתם עבורו? אם כן, הנה 5 טיפים להרצאה מוצלחת, שיעזרו לכם לעבור את המשימה בקלות רבה, ובעיקר – יאפשרו לקהל שמולכם, ליהנות מהרצאה מרתקת ושונה:

  1. התכוננו מראש – אם אתם מנוסים או אולי נמצאים דווקא בראשית הדרך, חשוב שתתכוננו ותערכו להרצאה שלכם מבעוד מועד. הכינו לעצמכם דף, שילווה אתכם לאורך ההרצאה ויסכם בנקודות קצרות וחשובות את תוכנה. בדף הזה תוכלו להיעזר ב"שעת חרום" או בכל רגע שתרגישו שאתם סוטים מעט מהדרך. כמו כן, תוכלו להעזר בשירות ייעוץ שיווקי אשר במסגרתו איש מקצוע המנוסה בבניית מסר, העברת הרצאה ושיווק ינחה אתכם ויסייע לחדד את תוכן ההרצאה. במקביל, השקיעו גם זמן בלימוד חומר ונושאי ההרצאה, התעדכנו בנוגע למחקרים חשובים שנערכו בתחום לאחרונה והיעזרו בכמה שיותר מקורות מידע שיוכלו לתמוך בנושאים שאותם אתם מעוניינים להציג בהרצאה שלכם. עמדו בבית, מול המראה, או מול החברים ובני המשפחה, והתנסו בהעברת החומר. בקשו מהם למדוד לכם זמנים, וגם בקשו לשמוע מהם את חוות דעתם על הדרך שבה העברתם את ההרצאה.
  2. השתמשו בכלים מעניינים שיעזרו לכם להעביר את המסר – זה הזמן לנצל את פלאי הטכנולוגיה ולשלב בהרצאה אביזרים שונים או כלים שיעזרו לכם להעביר את המסר שלכם. במידה וניתן, הכינו מצגת עם תמונות וטקסטים, ואולי גם עם קטעי וידאו קצרים, שניתן לשלב במהלך ההרצאה. וודאו שהטקסטים שבחרתם להציג במצגת כתובים בפונטים גדולים וברורים ושהתמונות חדות וניתן לראותן ממרחק. זכרו, לא מדובר בקרקס. אתם המרכז וכך גם התוכן שאותו אתם מעוניינים להעביר. אל תגזימו במספר האלמנטים השונים והאמצעים שבהם אתם בוחרים להשתמש בהרצאה שלכם וודאו שהדגש ואור הזרקורים יהיה עליכם.
  3. התאימו את ההרצאה לקהל שלכם – כדי שהמסר שאותו אתם מעוניינים להעביר אכן יגיע לקהל השומעים/צופים, וודאו שההרצאה שלכם אכן מותאמת לאופי הקהל. דברו בשפה ברורה, השתמשו במילים או מונחים, שמוכרים להם ובמידת הצורך גם שלבו בהרצאה שלכם מתורגמנים, אם הקהל או חלקו איננו מבין/ מכיר את שפתכם. "זרמו" עם הקהל שלכם במהלך ההרצאה, ואם אתם מגלים סימנים של חוסר עניין או הקשבה, התייחסו אליהם ונסו למשוך את תשומת ליבו של הקהל מחדש ולעורר בו עניין.
  4. חשיבות בחירתו של מקום ההרצאה – מקצועיים ומוכשרים ככל שתהיו, אם המקום שבחרתם להעביר בו את ההרצאה שלכם איננו מתאים, לא לקהל, לא לתוכן ולנושא ההרצאה וגם לא לדרישותיה וצרכיה השונים, סביר שהתוצאה הסופית, המתקבלת, איננה תהיה מוצלחת כל כך. ולכן, הקפידו לבחור אולם כנסים מתאים, מקום שיספק את כל הכלים הנדרשים לכם במהלך ההרצאה, מקום נוח ונעים, מקום עם אקוסטיקה טובה ועם מספר מתאים של מקומות ישיבה. במידה ומדובר בהרצאה שנערכת באולם כנסים בתל אביב, וודאו שנמצאים בסמוך אליו מקומות חנייה או חניון מסודר, שיוכל לעמוד לרשותם של האורחים.
  5. היו עצמכם – אל תנסו להדמות למרצים אחרים או לאנשים אחרים שאתם מכירים. השתדלו להיות כמה שיותר טבעיים. סביר שבתחילת הדרך תתקשו מעט בכך בשל ההתרגשות הרבה וגם בשל חוסר הניסיון, אולם אם תזכרו את זה לאורך כל הדרך תוכלו ליישם זאת בקלות רבה יותר וללא כל קושי.
תמיד נשמח לענות לשאלות