איתי טלגם מרצה

איתי טלגם

איתי טלגם - מרכז המרצים לישראל
עברית , אנגלית זום

קורות חיים

המנצח איתי טלגם הוא מרצה-כוכב עם מליוני צפיות ב-TED העולמי. ספרו "The Ignorant Maestro" פורסם בהוצאת Penguin Random House ותורגם לשפות רבות. כמנצח הופיע עם רבות מן התזמורות הגדולות בארץ ובעולם, והיה תלמידו של ליאונרד ברנשטיין.
בעל תואר אמן מהאקדמיה למוסיקה בירושלים ותואר ראשון בפילוסופיה מהאוניברסיטה העברית בירושלים.
טלגם נצח על כל התזמורות בישראל, ובאופרה הישראלית החדשה. כיהן כמנהל המוסיקלי של התזמורת הסימפונית תל-אביב וכמנצח עמית בתזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון ובתזמורת הסימפונית חיפה. כמו כן נצח על תזמורות סימפוניות ובתי האופרה בסנט פטרבורג, ניו-יורק, פריס, לייפציג ומוסקבה, ושימש כמנצח אורח קבוע בתזמורות שונות באירופה.
טלגם מנצח לעיתים מזומנות על רפרטואר של מוסיקה חדישה, והיה מנהלו המוסיקלי של אנסמבל מוסיקה נובה. עם האנסמבל ועם התזמורת הסימפונית תל-אביב זכה בפרסים עבור "הבצוע הטוב של השנה" במוסיקה ישראלית. בשנת 1994 זכה גם ב"אות אק"ום" על תרומתו הייחודית לבצוע של מוסיקה ישראלית.
טלגם שימש כמורה לתורת הניצוח באקדמיה למוסיקה של אוניברסיטת תל-אביב ובאקדמיה ע"ש רובין בירושלים. ישראל. איתי הוא בוגר "בית הספר למנהיגות חינוכית" בירושלים, והוא חבר במועצה הציבורית לתרבות ואמנות ובהנהלה הציבורית של ארגון "סל תרבות".
מראשית עונת הקונצרטים 2000-2001 מונה איתי כמנצח אורח ראשי בתזמורת הפילהרמונית של קלאוזנבורג.

הרצאות מבוקשות

בעודנו עסוקים במציאת פתרונות מידיים לבעיות בוערות – פרנסה, לימודים, נזקי הבידוד החברתי – שנולדו או הוחרפו בתקופת הקורונה, נדמה שאולי אפשר, ובוודאי צריך, להרים את המבט לעבר התקופה הבאה, והעולם החדש-ישן שיצמח סביבנו. תסריטים מתחרים שונים מציירים את העידן ה"פוסט-קפיטליסטי", ובכולם מופיע הצורך בארגון מחדש של המערכת הכלכלית, ובתוכה ׳העבודה בשכר׳. בעתיד בו יידרשו פחות עובדים ופחות שעות עבודה, יתאחדו ה"פנאי" וה"עבודה" באופן חדש. הניהול העצמי של כל אחד מאיתנו את חייו, כמו גם הניהול המקצועי שנידרש לו במקומות העבודה, יהיו מכוונים קודם כל למצוי האופטימלי של כישרונותינו ויכולתנו לשאוב סיפוק מהישגים אישיים ומקצועיים. שורת הרווח הכספית, חשובה כתמיד, תהיה תוצאה, ולא מניע, של תפיסת העבודה החדשה: העבודה כאמנות, העובד כאמן.
התזמורת הסימפונית על עשרות כליה השונים היא החברה המגוונת, אנושית ומקצועית, באמצעותה נוכל לחשוב על הנהגה וניהול נכונים לחברה יוצרת של אמנים. הנגנים כעובדים-אמנים, והמנצחים כמנהיגים ומנהלים הם מרכיבי מודל העבודה שלנו.
לקחי השיחה, המכוונת לעובדים ומנהלים כאחד, יתרמו ליצירת תפיסת מסוגלות עצמית ניהולית, שיתוף מוגבר באחריות וסביבה פתוחה למגוון וליצירתיות.

התכנית עוסקות בשלושה היבטים מרכזיים של חיי הארגון – ניהול ומנהיגות, עבודת הצוות, ותרבות ארגונית – דרך הפריזמה המיוחדת של הקבלת הארגון לתזמורת. דמויות המפתח בתזמורת הם המנצח, הנגנים הראשיים, והסולנים. עליהם לנהל ולהנהיג – מתוך שיתוף פעולה ביניהם. סגנון המנהיגות האפקטיבי בתזמורת קשור בתרבות הארגונית שלה, כמו גם במשימותיה – המוסיקה אותה היא מבצעת.
ניסיונו הרחב כמנצח של מפתח ומנחה התכניות, המנצח איתי טלגם, מאפשר לו להעמיק את האנלוגיה שבין תזמורת לארגון ולתת למשתתפים כלי להבנת תפקודם שלהם בתוך הארגון, תוך יצירת חווית למידה יוצאת דופן בהקשריה ובעוצמתה.

בהשתתפות תזמורת סימפונית, תוכניות קצרות של הרצאה וסדנא המשלבות צוות נגינה קאמרי, לימודי ניצוח ונגינה בהרכבים שונים, ותכנית סדנא מלאה. סדנא כזו אורכת כחצי יום עד יום – לפי צרכי הארגון – וקודם לה תהליך של הכרת הצרכים וההקשר המיוחדים לחברה המזמינה. הסדנא כוללת התנסות אישית בניצוח ובתרגילים צוותיים, ונערכת בקבוצות של כ- 20 משתתפים.
על אף שחומרי היסוד של התכנית הם קבועים, הרי שהדגשים השונים הנדרשים על-ידי הארגון המזמין מכתיבים הרחבה והעמקה של חלק מן הנושאים. באופן זה משתלבת התכנית בהקשרים שונים של הנהגה וניהול, עבודת צוות, איכות בארגון, ותרבות ארגונית.

מרצים שאולי יעניינו אותך

אתגר קרת הרצאות - מרכז המרצים לישראל

אתגר קרת הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה,ספרות וסופרים

דנדן בולוטין הרצאות - מרכז המרצים לישראל

דנדן בולוטין הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אלופים למרות הכל,בתי ספר,השראה,חזרה ללימודים ולבתי ספר,חנוכה,כלכלה, עסקים ומנהיגות,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,עבודת צוות,ראש השנה

גיל שוחט הרצאות - מרכז המרצים לישראל

גיל שוחט הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה,מוזיקה,מופעים

רועי גליץ הרצאות - מרכז המרצים לישראל

רועי גליץ הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה,כלכלה, עסקים ומנהיגות,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,צילום,קיימות ויזמות חברתית

חיליק מגנוס הרצאות - מרכז המרצים לישראל

חיליק מגנוס הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה,חזרה ללימודים ולבתי ספר,ילדים ומשפחה,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,עבודת צוות

מירי דוידוביץ הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מירי דוידוביץ הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה

שרה אנג'ל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

שרה אנג'ל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: הרצאות לנשים,השראה,חנוכה,יום האישה 2024,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,ספרות וסופרים

רוני ססלוב הרצאות - מרכז המרצים לישראל

רוני ססלוב הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אוכל,בריאות, ספורט ותזונה,הרצאות לנשים,השראה,חגים ומועדים,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,פסח,ראש השנה,שבועות

order lecture by - איתי טלגם