נינו אבסדזה מרצה

נינו אבסדזה

בלעדית נינו אבסדזה - מרכז המרצים לישראל
עברית, אנגלית, רוסית , גרוזינית זום

קורות חיים

חברת כנסת לשעבר, עיתונאית, פרשנית, מחברת הספר "דרך ארוכה לשלום", מרצה, חברה בפורומים מדיניים וחברתיים, פרשנית של חדשות הלילה של ערוץ 2 לענייני רוסיה, אוקריאנה וברית המועצות לשעבר
מייסדת ויושבת ראש השדולה נגד הומופוביה, השדולה למען צדק חברתי והשדולה למען ותיקי העולם השניה בכנסת ה 18. חוקקה את חוק פומביות הדיון המיועד להגן על נשים קורבנות אלימות במשפחה.

אבסדזה כיום חברה במועצת הרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו ובמועצה לתרבות ואומנות של מפעל הפיס. בעברה הייתה כתבת מדינית של עיתון "וסטי" (מקבוצת ידיעות אחרונות), וכיום פרשנית לענייני חבר המדינות בתוכנית "לונדון את קירשנבאום" ומנחת תוכנית אקטואליה ברוסית בערוץ 2.

במהלך עבודתה כעיתונאית הכירה וראיינה מנהיגים מרכזיים כמו נשיאי גיאורגיה, איראן ורוסיה- ביניהם פוטין, ראפסאנג' ועוד.
 אהבתם? הקליקו לצפייה בעוד הרצאות 

הרצאות מבוקשות

30 שנה להתפרקות ברית המועצות, 20 שנה לעלייתו של פוטין לשלטון, 10 שנות פעילות אופוזיציונית של אלכסיי נבלני – האם רוסיה בדרך למהפכה?
הרצאת פרפורמנס, מלווה בקטעים ויזואליים נדירים מהתרבות הרוסית והסובייטית, של עיתונאית, פרשנית, ח"כ לשעבר נינו אבסדזה.
לפני 10 שנים, יצא בפעם הראשונה האופוזיציונר נבלני נגד משטרו של פוטין. מאז נעצר עשר פעמים, הורעל פעמיים וכמעט מת בסיביר ונידון לשלוש שנות מאסר. מדוע עכשיו הוא החליט לשוב למוסקבה והאם רוסיה בדרך למהפכה? מה עולה בגורלם של מתנגדי המשטר ומה חושבים על האופוזיציה אזרחי רוסיה, מה רואים ממוסקבה שלא רואים מוושינגטון, מה בקרמלין לא ישכח ולא יסלח לבית הלבן ולמפלגה הדמוקרטית של ארה"ב, איך פוטין תופס טרמפ על טראמפ ומדוע ג'ו ביידן נחשב ליריבו האישי של ולדימיר פוטין? האם נשיא רוסיה באמת חולה במחלת הפרקינסון ומתכוון להתפטר מתפקידו, איך נראה הארמון המפואר על שפת הים השחור ולמי פוטין קנה דירה במרכז תל אביב?

למה הרוסים לא יסלחו למפלגה הדמוקרטית? איך התייחסו ברוסיה למה שקרה בגבעת הקפיטול? מה יהיו היחסים הצפויים בין הקרמלין לבית הלבן, עכשיו כשג'ו ביידן נכנס לבית הלבן?

הרצאות קונספט של חברת הכנסת לשעבר, פרשנית ועיתונאית נינו אבסדזה. האם בחירתו של טראמפ מנעה את מלחמת העולם השלישית, ומה יהיו היחסים בין הקרמלין לבית הלבן בעידן החדש? האם פוטין יתפוס 'טרמפ' על טראמפ, והאם הרוסים השפיעו על הבחירות בארה"ב? למה המפתח של פריסתם של טילי S300 במזרח התיכון צריך לחפש בקייב, ואיך כל זה ישפיע על ישראל?

איך "סונטת קרויצר" של בטהובן השפיעה על "סונטת קרויצר" של טולסטוי וגרמה לטרגדיה במשפחתו של הסופר. מדוע היצירה המוסיקלית הייתה ידועה בכל העולם, בזמן שהיצירה הספרותית הייתה אסורה בכולו. כיצד בזמן כתיבת הספר טולסטוי הפך מפמיניסט לשוביניסט, מליברל והומניסט לשמרן קיצוני, מבן זוג אוהב ואהוב לגבר שונא נשים, ואיך הגיבה על כל זה בת זוגו של הסופר הדגול.
ההרצאה מלווה בקטעים ויזואליים נדירים מהתרבות הרוסית, של העיתונאית, פרשנית ערוץ 13 לענייני רוסיה, ח"כ לשעבר, נינו אבסדזה.
** "סונטת קרויצר" בביצוע של ניזאר אל כאטר / רמי הראל.

מיהו נשיא רוסיה – דיקטטור כפי שחושבים במערב או פטריוט כפי שרואים אותו ברוסיה? מדוע באותה שנה, סיפח בניגוד לכל נורמה בינלאומית, את חצי האי קרים וגם היה מועמד לפרס נובל לשלום? מדוע מי ששלח את בנות להקת "פוסי רייוט" לבית הכלא נחשב לאחד הג'נטלמנים הגדולים במולדתו וכל שנה ביום האהבה מקבל מיליוני מכתבים? על הפופולריות  של פוטין העולה וצומחת, על אישיותו ומעמדו ברוסיה ועל היכרות אישית עם האיש.

אחרי התפרקות ברה"מ, קרא המערב תיגר על רוסיה. הייתה זאת טעות קשה שהיום ארה"ב ואירופה משלמות עליה באוקראינה. הרוסים צוברים בינתיים כוח ואמביציות פוליטיות. שנת 2015 החלה עם הקמתה של הברית האירו–אסייתית, הכוללת 5 מדינות מתוך 15 רפובליקות סובייטיות לשעבר, והסתיימה בפריסתה של מערכת הטילים S-400 במזרח התיכון.

"בברה"מ אין סקס", כך טענה בשידור חי לאמריקה אישה רוסיה שהייתה נשואה שלוש פעמים ובין מחזריה היה הקוסמונאוט הסובייטי הראשון, יורי גגארין. "בברית המועצות אין אופנה" – טענו האידיאולוגים של המפלגה, בזמן שבמוסקבה נערכה תצוגת אופנה של כריסטיאן דיור. למאה ה-18 קראו המאה של הנשים ברוסיה הצארית. מיקטרינה הראשונה עד יקטרינה השנייה הן שלטו ביד ברזל וחידשו אימפריה פטריארכאלית. האם רוסיה היא באמת מדינה שוביניסטית כפי שנהוג לחשוב במערב ומי בעצם שולט שם בפועל: נשים או גברים? על הפמיניזם הרוסי שכמו הדמוקרטיה הרוסית לא דומה לפמיניזם בשום מקום בעולם אך הוא חזק וקיים. על סיפורים אישיים מרתקים: למשל, מה עושים כששר ההגנה של מדינה גדולה וחזקה מזמין אותך באמצע הלילה למלון?

מספרים שכשנאמר לסטלין שיש חשיבות רבה לקשרים עם האפיפיור והוותיקן, סטאלין שאל: כמה דיוויזיות טנקים יש לו. הוא למד מפטר הגדול שרפורמאטור לא חזק ואכזרי לא יחזיק מעמד ברוסיה, ושלח לבתי כלא, למחנות עבודה ולהורג מיליוני אנשים. איך אחד הדיקטטורים הגדולים של המאה ה-20 תמך בסופרים ובעצמו כתב שירים שעד היום נחשבים לקלאסיקה של השירה הגיאורגית, איזה יין שתה האיש שמכונה "אב כל העמים" ואיך בנו רכבת מיוחדת להובלתו מטביליסי למוסקבה. 60 שנה אחרי מותו של סטלין, בבחירות הדמוקרטיות, שלח העם הגאורגי הביתה את הנשיא פרו אמריקאי ובפעם ראשונה בהיסטוריה במרחב הפוסט סובייטי נבחר אוליגרך להנהיג מדינה. מי הם אנשי ההון המסתוריים מגיאורגיה, אוקראינה ורוסיה? מן היאכטות הנוצצות אל חלומותיהם הפשוטים. מזיקתם ליהדות ולישראל, ועד לגעגועים לרוסיה.

כשאלוהים חילק את האדמות בין העמים העם הגאורגי איחר. "איפה הייתם, לא נשאר לי כלום." אמר להם. "פתחנו שולחן ושתינו יין בשבילך" ענו הגאורגים, ואז החליט אלוהים לתת להם את חלקת גן העדן על פני האדמה ששמר לעצמו. שני ילידי גיאורגיה ליוו את היסטוריה של בריה"מ מהקמתה ועד להתפרקותה. סטלין, שבנה וחיזק את האימפריה הסובייטית, עצר את התפתחות הדמוקרטיה לעשרות שנים קדימה, ואדוארד שוורדנדזה, שעוד בתקופה הסובייטית הקשה פיתח את התודעה הדמוקרטית, יזם את נפילת חומת ברלין ויחד עם גורבצ'וב פירק סופית את בריה"מ. על הרומנים בחצר המלכותית של המלכה תמר (המאה ה-12) ועד סיפורים מן המאה ה-21 בשילוב עם סיפורים אישיים מרגשים, דרמטיים ופרדוקסליים.

שליש מהם כלל לא רצו להיות קיסרים, שליש היו מוכנים לרצוח את קרוביהם למען הכתר וכולם שירתו את רוסיה כאחרון חייליה. פאבל הראשון, לפני שנרצח על ידי מקרוביו, הספיק להשאיר מכתב בו הזהיר את כל הרומנובים למאות שנים קדימה. ילדיו ניסו לשכנע זה את זה לרשת את הכתר ,אבל בסוף הם ניצחו את נפוליאון, כבשו את פריז, הנחילו מהפכה תעשייתית ובנו את הרכבת הראשונה ברוסיה שבעתיד תציל את מוסקבה מהצבא הנאצי. במהלך 300 שנות קיום של שושלת רומנוב רוסיה הרחיבה את שטחה כל יום בממוצע ב-140 קילומטר מרובע.

הוא היה ילד ה-14 של אביו, אבל הבן האהוב מהאישה האהובה… הוא יהפוך את רוסיה לאימפריה ויהיה הקיסר הראשון. הוא הכריח את הרוסים לשתות קפה, לאכול תפחי אדמה ולהתלבש כמו באירופה. הוא היה קיסר פרו מערבי שחיזק את הזהות הרוסית. פטר הגדול פתח לרוסיה את החלון לאירופה, רוסיה של פוטין נמצאת תחת חרם בינלאומי. אבל שניהם, גם קיסר וגם נשיא, הדמויות הפופולריות ביותר במדינתם.

מה משותף לפרומתיאוס, גיזת הזהב, הארגונאוטים, סטאלין, חצ'אפורי ויין? גיאורגיה – ארץ קטנה עם היסטוריה גדולה ומרתקת, טבע מדהים ותרבות עשירה, בה מטשטשים הגבולות בין מיתולוגיה למציאות, בין קולנוע לפוליטיקה. גם היווצרות המדינה הזאת ועיר הבירה שלה קשורים לפרשיות "קולינאריות": כשאלוהים חילק את האדמות בין העמים העם הגאורגי איחר. "איפה הייתם, לא נשאר לי כלום," אמר להם, "פתחנו שולחן ושתינו יין לכבודך", ענו הגאורגים, ואז החליט אלוהים לתת להם את חלקת גן העדן על פני האדמה ששמר לעצמו… על גיאורגיה שלא הכרתם – כמעצמת תיאטרון, בלט, מוסיקה, קולינריה, קונדיטוריה וקולנוע – בהרצאת פרפורמנס, מלווה בקטעים ויזואלים נדירים מהתרבות הגיאורגית, ומאסטר קלאס להכנת אוכל גיאורגי של עיתונאית, פרשנית של ערוץ 13 לענייני רוסיה, ח"כ לשעבר נינו אבסדזה

איך קצין אלמוני של KGB הפך לאחד המנהיגים המדוברים בעולם? על "הבישולים הפוליטיים" בקרמלין ועל פוטין "לקינוח" בחגיגות "נובי גוד". איך רוסיה חוזרת להיות מעצמת על ומערערת על מנהיגותה של אמריקה? איך פוטין תפס "טרמפ" על טראמפ, לאן נעלמים כל המתנגדים של נשיא רוסיה ומדוע הוא קנה דירה במרכז תל אביב? – בהרצאת פרפורמנס, מלווה בקטעים ויזואלים נדירים מהתרבות הרוסית, ומאסטר קלאס להכנת אוכל רוסי של עיתונאית, פרשנית של ערוץ 13 לענייני רוסיה, ח"כ לשעבר נינו אבסדזה.

מעוגיות צרפתיות עד קץ האימפריה, מהצאר הרוסי שמכר את אלסקה תמורת וודקה עד שוקולד "מריר" לרספוטין, מארמון יוסופוב בו נרצח רספוטין עד ארמון בו נערכה ועידת יאלטה, מפאבים בריטיים עד קרמלין ולאן נעלמים כל המתנגדים של נשיא רוסיה? -בהרצאת פרפורמנס, מלווה בקטעים ויזואלים נדירים מהתרבות הרוסית, ומאסטר קלאס להכנת אוכל גיאורגי(!) של עיתונאית, פרשנית של ערוץ 13 לענייני רוסיה, ח"כ לשעבר נינו אבסדזה.

מדוע רוסיה מעולם לא תסתפק בלהיות פחות ממעצמת על, גם אחרי שכל העולם קרא עליה תיגר? ייתכן והקולינריה הרוסית מספקת הסברים על המנטאליות ועל סוד הנפש המסתורית של מדינת ענק זו, על אמביציות, כוח וחולשתה של רוסיה ועל חוסר ההבנה הטוטאלי בין מוסקבה למערב. נדבר על הבישולים הפשוטים שהסתיימו ברצח, מהפכות ונפילות האימפריות ועל אהבה, סקס, קולינריה ופוליטיקה ברוסיה. על המודיעין הרוסי ועל נשים בשירות ה-KGB הסובייטי. על "הדוב הרוסי" שאהב לעשות סקס על הרצפה ועל הרעלות מרגלים רוסיים בפאבים בריטיים – בהרצאת פרפורמנס, מלווה בקטעים ויזואלים נדירים מהתרבות הרוסית, ומאסטר קלאס להכנת אוכל רוסי של עיתונאית, פרשנית של ערוץ 13 לענייני רוסיה, ח"כ לשעבר נינו אבסדזה

מרצים שאולי יעניינו אותך

אורלי וילנאי וגיא מרוז הרצאות - מרכז המרצים לישראל

אורלי וילנאי וגיא מרוז הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הרצאות לנשים,השראה,זוגיות,מוזיקה,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מופעים,צחוק והומור,קיימות ויזמות חברתית

שי ניצן הרצאות - מרכז המרצים לישראל

שי ניצן הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,משפט ומדינה,פלילים

צבי יחזקאלי הרצאות - מרכז המרצים לישראל

צבי יחזקאלי הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,חנוכה,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום הזיכרון לשואה ולגבורה,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,פסח,צבא ומדינה,ראש השנה

איתי אנגל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

איתי אנגל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,השראה

אלון בן דוד הרצאות - מרכז המרצים לישראל

אלון בן דוד הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הנחיית אירועים,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום הזיכרון לשואה ולגבורה,יום העצמאות,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,צבא ומדינה

עמרי אסנהיים הרצאות - מרכז המרצים לישראל

עמרי אסנהיים הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הגיל השלישי,השראה,חנוכה,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום העצמאות,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,משפט ומדינה,פסח,ראש השנה

order lecture by - נינו אבסדזה