איתי לנדסברג נבו מרצה

איתי לנדסברג נבו

איתי לנדסברג נבו - מרכז המרצים לישראל
עברית

קורות חיים

איתי לנדסברג נבו יליד קיבוץ תל יוסף שבעמק יזרעאל.55 . אבא של אורב ומותרי. שירות בצה"ל בחטיבת גולני בתפקיד מ"פ חי"ר (75 – 79) מ"פ מיל, מג"ד מילואים. בעל תואר ראשון מאוניברסיטת ת"א בחוג לקולנוע וטלוויזיה: B.A. כללי ובוגר אומנויות BFA (1982 – 1986). מרצה באוניברסיטת ת"א בחוג לקולנוע וטלוויזיה (2000-1999), מרצה בחוג לקולנוע במכללת ויצו בחיפה 2012.

עבד ככתב, במאי, עורך ומפיק ומנהל מחלקה בטלוויזיה הישראלית (1991 – 2013). ניהל את מחלקת תעודה בערוץ 1, ערך והפיק את התכנית 'פוליטיקה'. כיום עורך ומגיש את תכנית התחקירים האיכותית "מבט שני". עורך אחראי של רצועת סרטי התעודה "הסיפור האמיתי". זוכה פרס סוקולוב לעיתונות אלקטרונית לשנת 2006.

הרצאות מבוקשות

תחקיר בלעדי של מבט שני חשף כבר ב 2006 את מחדל המנהרות – שורה של כשלים ביורוקרטיים, מבצעיים מקוממים גרמה להזנחת האיום שהתפוצץ לישראל בפנים עם תחילת מבצע צוק איתן.
עשרות מנהרות תקיפה החודרות לעבר יישובי עוטף עזה התגלו כאשר צה"ל נכנס לשטח עזה לאחר חדירת 13 מחבלים ליד קיבוץ סופה. דרכן ניתן היה לבצע פיגוע המוני באמצעות החדרת אלפי מחבלים ליישובי הדרום תוך תקיפה של אלפי אזרחים, חטיפה והרג המוני.ממשלת ישראל שעד אז הגדירה את מטרת המבצע "שקט תמורת שקט" נאלצה לשנות את המטרה ולהתמקד בהשמדת המנהרות.
מדוע לא נעשה דבר במשלך שנים, כדי למנוע את מחדל המנהרות? מהם הכלים והאמצעים שהוצעו למערכת הביטחון לאורך השנים ונדחו? ומדוע נדחו? האם יש פתרון למנהרות כיום ומדוע הוא לא מיושם? מי אחראי למחדל? חשיפה מרתקת בסוגיות סביב מחדל המנהרות.

היסטוריה או אגדה. בשר ודם או גיבור תנ"כי. מקדש המוות או מגן החיים. האם "טוב למות " היא צוואתו הפטריוטית של יוסף טרומפלדור, או קללה לדורות?. מקרב תל חי ועד מלחמת לבנון ,מיתוס טרומפלדור והבנים שלו . הקרנת הסרט "טוב למות" ושיחה עם הבמאי.

האם ישראל נגררת שוב למאבק על הלגיטימציה שלה ושל מאבקה בטרור, ממש כמו במבצע עופרת יצוקה ודוח גולדסטון?
מבצע צוק איתן הביא למינויה של ועדת חקירה בין לאומית שבראשה עומדים גורמים אנטי ישראליים . מסקנות הועדה שהוקמה על ידי הועדה לזכויות האדם של האו"ם, עלולות לגרור העמדה לדין של בכירים ישראלים בביה"ד הבי"ל בהאג על ביצוע פשעי מלחמה.
בהרצאה מאלפת מנתח עורך מבט שני איתי לנדסברג נבו את השאלות הקשות הניצבות לפני מקבלי ההחלטות בעקבות מבצע צוק איתן – כיצד נאבקים בתמונות נשים וילדים הרוגים? כיצד חוקרים הפצצה נגד בסיסי ותשתיות טרור שמוסתרים מאחורי יעדים אזרחיים – בתי ספר ובתי חולים? כיצד מנהלים את המאבק הבי"ל מול סטיגמות? אנטישמיות? שנאת ישראל ושנאת יהודים ומסע של שקרים המתנהל באינטרנט ועל במות בין לאומיות.

כבר בשנת 1995 פרסמה תכנית התחקירים "מבט שני" בערוץ הראשון את התחקיר על נוהל חניבעל הסודי – "אין יותר חייל חטוף בלכסיקון שלנו…" קבע קצין צה"ל. הצנזורה אסרה את הפרסום, מערכת התכנית הוזמנה לוועדת העורכים, צה"ל הבטיח לשנות את הפקודה אך שנה אחר כך הפקודה לא שונתה והוחלט לשדר…
התחקיר רלוונטי כיום יותר מתמיד- סגן הדר גולדין ז"ל נחטף בידי חוליית מחבלים שעלו מתוך מנהרה, פגעו בחבריו ולקחו אותו עימם חי או פצוע או מת. האירוע בפאתי רפיח גרם להכרזה מידית על נוהל חניבעל וצה"ל הפציץ אזורים שלמים ברפיח בניסיון למנוע את החטיפה. הפקודה קובעת כי יש למנוע בכל מחיר חטיפת חייל גם במחיר פגיעה בכוחותינו. האם מותר לפגוע ולהרוג חייל רק כדי שישראל לא תעמוד בפני המחיר הנדרש עבור שבוי? האם חיילים מצווים להרוג את חברם רק כדי שלאויב לא יהיה הישג בדמות חייל חטוף?
חשיפה מרתקת על דיון ציבורי חשוב המציגה את הדילמות של ההנהגה הישראלית בעת מו"מ על שבויים וחטופים ומצד שני את המחיר שנדרשים כיום חיילי צה"ל לשלם על ההתמודדות של החברה הישראלית עם סוגיית המחיר.

 

* חופש הביטוי, הסתה ודמוקרטיה בעת מלחמה או שלום – אירועי החודשיים האחרונים מחזירים את החברה הישראלית לימים של טרום רצח רבין- מתח חברתי ופוליטי, הפגנות נגד הסכם מדיני , ניסיון לסתימת פיות וניסיון להשפיע על מהלכים פוליטיים ומדיניים באמצעות אלימות
*רבין והביטחון החברתי – שינויי שעשתה ממשלת רבין בכפר שלם לעומת שכונת ג'סי כהן בחולון לאור המצוקה והמחאה החברתית.
*מחדל האבטחה בעת רצח רבין עם אברהם רותם ששימש בעבר כראש אגף האבטחה ועם אריה גבע ראש יחידה לאבטחת אישים. היכן נכשל השב"כ באבטחת רה"מ ומדוע לא העריך שיהודי ירצח יהודי.
*לא תרצח: רציחות פוליטיות בהיסטוריה של העם היהודי – חורבן בית שני בירושלים והמריבות הפנימיות שהובילו לרציחות בין יהודים
*לאן נעלם נוער הנרות שהתאסף לאחר רצח רבין ועל מקומה של ההנהגה הלאומית ביש"ע והאקטיביזם ההלכתי
*היכן צמח יגאל עמיר – הישיבה שבה צמח הרוצח, בית הגידול החברתי ההלכתי והמשפחתי.

מרצים שאולי יעניינו אותך

אורלי וילנאי וגיא מרוז הרצאות - מרכז המרצים לישראל

אורלי וילנאי וגיא מרוז הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הרצאות לנשים,השראה,זוגיות,מוזיקה,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מופעים,צחוק והומור,קיימות ויזמות חברתית

שי ניצן הרצאות - מרכז המרצים לישראל

שי ניצן הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,משפט ומדינה,פלילים

צבי יחזקאלי הרצאות - מרכז המרצים לישראל

צבי יחזקאלי הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,חנוכה,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום הזיכרון לשואה ולגבורה,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,פסח,צבא ומדינה,ראש השנה

איתי אנגל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

איתי אנגל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,השראה

אלון בן דוד הרצאות - מרכז המרצים לישראל

אלון בן דוד הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הנחיית אירועים,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום הזיכרון לשואה ולגבורה,יום העצמאות,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,צבא ומדינה

עמרי אסנהיים הרצאות - מרכז המרצים לישראל

עמרי אסנהיים הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הגיל השלישי,השראה,חנוכה,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום העצמאות,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,משפט ומדינה,פסח,ראש השנה

נינו אבסדזה הרצאות - מרכז המרצים לישראל

נינו אבסדזה הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הגיל השלישי,הרצאות לנשים,השראה,מרצים לחוגי בית

order lecture by - איתי לנדסברג נבו