ניסים משעל מרצה

ניסים משעל

ניסים משעל - מרכז המרצים לישראל
עברית

קורות חיים

ניסים משעל, מבכירי אנשי הטלוויזיה בישראל.
עלה עם הוריו בעליה הגדולה של יהודי עיראק לאחר הקמת המדינה, גדל במעברת תלפיות בירושלים ולחם כצנחן במלחמת יום כיפור. לאחר השלמת לימודי תואר שני במדעי המדינה ובתקשורת החל את עבודתו בטלוויזיה הישראלית.
הקריירה המקצועית של משעל נפרסת על פני כל תחומי העשייה הטלוויזיונית; החל בכתב מוניציפלי, כתב לענייני מפלגות וכתב מדיני, דרך שליחות לוושינגטון כנציג הטלוויזיה הישראלית בארה"ב, ועד לניהול ערוץ 1 של הטלוויזיה הישראלית.

משעל זכה בפרס רשות השידור ובפרס סוקולב על הישגיו המקצועיים ועל חשיפת "סקופים" עיתונאיים. לאחר שפרש מניהול, ערך והגיש תוכניות אקטואליה בשני הערוצים בישראל שזכו לפופולריות גבוהה. גישתו המקצועית היא התבססות על אמינות ועל הקפדה מקצועית שהקנו לו יוקרה ואמינות בתקשורת הישראלית. בשל כך נבחר פעמיים להנחות עימותים טלוויזיונים בין המועמדים לראשות הממשלה בישראל. בשנת 1992 הנחה את העימות בין יצחק רבין לבין יצחק שמיר, ובשנת 1999, את העימות בין ביבי נתניהו לבין יצחק מרדכי, ששימש כשר ביטחון בממשלתו.

ניסים משעל כתב 6 ספרים ובהם: "ואלה שנות – 50 למדינת ישראל", "ואלה תולדות – 2000 שנות יהדות", "המוסד – המבצעים הגדולים", "צה"ל – המבצעים הגדולים" (שניהם בשיתוף מיכאל בר זוהר), ו-"הותר לפרסום", על מאחורי הקלעים של הפוליטיקה.

 

הרצאות מבוקשות

כמה דמויות נפרשו סביב בית דירות יוקרתי באחד הרובעים המפוארים של דמשק. לפנות ערב נעצר ג'יפ כסוף ליד הבניין, מתוכו הגיח אדם בחליפה שחורה וזקן מטופח ונבלע בתוך הבית. הסוכנים שעמדו ברחוב מיהרו לדווח כי "האיש" הגיע לדמשק ועלה לדירה. הם ידעו שמחכה לו שם אהובתו הסודית. זוג הנאהבים הסתגר בדירה עד שעות הערב המאוחרות. כשעזב האיש את הבית, זיהו אותו העוקבים בוודאות על סמך התמונות העדכניות שבידיהם. היה זה עימאד מורניה, המבוקש מספר אחת בעולם. "הוא בדרך", לחש אחד הסוכנים במכשיר הקשר.
ההרצאה עוסקת במבצעים הגדולים של הארגון מאז הקמת המדינה ועד ימינו. בקצב עוצר נשימה נחשפות פרשיות עלומות וביניהן – חיסול עימאד מורניה, הפצצת הכור האטומי הסורי, קולונל האס-אס שהתגייס לשורות המוסד, המבצע המסוכן להצלת "הכלות הסוריות", מות המדען שבנה את התותח הגדול בעולם עבור סדאם חוסיין, המלחמה בגרעין האירני ועוד שורה של פרשיות מרתקות על הצלחותיו (וכישלונותיו) של המוסד. בהרצאה שפע של גילויים חדשים שזה עתה הותרו לפרסום, והיא מבוססת על שיחות עם גורמים בכירים ומאות מסמכים מהארץ ומחו"ל.

איך נתניהו מתכונן לשידור החי? איך טיפלה לילי שרון באריק בחדר האיפור? מה גרם לאהוד ברק לאיים בנטישת האולפן דקות לפני הריאיון על אסון צאלים? מה קרה בהפסקת הפרסומות בעימות בין נתניהו למרדכי? למה בגין מדד את אורך הראיונות איתו?
ההרצאה חושפת את הסיפורים, ההדלפות והדרמות שמאחורי הקלעים של הפוליטיקה הישראלית. נוסף על הסיפורים חושף משעל תיעוד של שיחות אישיות שקיים עם דמויות מפתח בפוליטיקה הישראלית, על רקע המשברים, הסערות והדרמות שסיקר מקרוב במשך למעלה משלושים שנות קריירה.
ההרצאה לא מבקשת לתאר את הביוגרפיות הפוליטיות של אותם אישים, אלא מספקת נקודת מבט ייחודית מתוך מפגשים אישיים בלשכות השרים, במזנון הכנסת, באולפן, בחדר האיפור ובביתם הפרטי.

המבצעים הגדולים הרצאה הנושאת בתוכה את מורשת הגבורה, ההתנדבות ומוסר הלחימה של צבא ההגנה לישראל, ומתאר שלושים מבצעים גדולים של צה"ל מאז הקמת המדינה ועד ימינו. עדויות אישיות על המבצעים מפי בנימין נתניהו, אהוד ברק, גבי אשכנזי, ישי אבירם – הטייס ממטוסו של רון ארד, ועוד.

מרצים שאולי יעניינו אותך

אורלי וילנאי וגיא מרוז הרצאות - מרכז המרצים לישראל

אורלי וילנאי וגיא מרוז הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הרצאות לנשים,השראה,זוגיות,מוזיקה,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מופעים,צחוק והומור,קיימות ויזמות חברתית

שי ניצן הרצאות - מרכז המרצים לישראל

שי ניצן הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,משפט ומדינה,פלילים

צבי יחזקאלי הרצאות - מרכז המרצים לישראל

צבי יחזקאלי הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,חנוכה,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום הזיכרון לשואה ולגבורה,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,פסח,צבא ומדינה,ראש השנה

איתי אנגל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

איתי אנגל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,השראה

אלון בן דוד הרצאות - מרכז המרצים לישראל

אלון בן דוד הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הנחיית אירועים,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום הזיכרון לשואה ולגבורה,יום העצמאות,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,צבא ומדינה

עמרי אסנהיים הרצאות - מרכז המרצים לישראל

עמרי אסנהיים הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הגיל השלישי,השראה,חנוכה,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום העצמאות,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,משפט ומדינה,פסח,ראש השנה

נינו אבסדזה הרצאות - מרכז המרצים לישראל

נינו אבסדזה הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הגיל השלישי,הרצאות לנשים,השראה,מרצים לחוגי בית

order lecture by - ניסים משעל