עטרה בילר מרצה

עטרה בילר

עטרה בילר - מרכז המרצים לישראל
עברית , אנגלית

קורות חיים

לאחר שש שנים שפעלה כיועצת ארגונית ופסיכולוג מעריך במכוני מיון והשמה החליטה עטרה בילר שהיא נכנסת לעולם הפרסום. עולם שייצג עבורה את הצומת בו הופכים דברים סבוכים ותיאורטיים לרעיונות קריאטיביים פשוטים שמדברים לכולם. מתוך העבודה נולדה ההכרה כי כולנו איבדנו במידה זו או אחרת את הקשר עם החלק הטיפשי וחסר המודעות העצמית שהגדיר אותנו כשהיינו ילדים. מושג ה"טפשות" הלך והתבסס במהלך שנות עבודתה של עטרה דווקא עם חברות עתירות ידע, קהלים מתוחכמים ומסרים שהם ציפו לקבל. המשיכה שלנו לטפשות והתפקיד הרציני שלה ביצירתיות מעסיק את עטרה בשנים האחרונות בעבודתה ומעבר לה.
עטרה כותבת אחת לשבוע ביקורת על אסטרטגיה תקשורתית במגזין ice ובעלת פינה שבועית בתכנית הבוקר של שי ודרור ברדיו 103.

הרצאות מבוקשות

אנו מחונכים לא לנהוג בטפשות. המשפט "אל תהיה טיפש" נאמר לנו איספור פעמים לאורך חיינו. אולם טיפשות ואבסורד הינם החמצן של הקידמה.
יצירה והתפתחות נשענות על חשיבה תמימה, על רעיונות טריים שנראים לכאורה מטופשים במבט ראשון. כשאנו מרשים לעצמינו להיות טפשיים ולהניח בצד הדרך את ההרגל ואת הנוחות, אנו מסכנים את כבודנו ואת תדמיתנו. האמת דורשת לעיתים לחשוב באופן מטומטם ולהקריב את הסטטוס קוו. הקרבה זו היא התנאי ההכרחי לשינוי ויצירתיות. זה קורה באמנות, במדע, בעסקים ובחיי יום יום. זוהי תרבות. והיא מטומטמת להפליא. רגע – היא מופלאה. קידמה תלויה בטפשות הרבה יותר מאשר על ידע או חכמה. זוהי מחשבה אבסורדית ששווה לשתף. ההרצאה מיועדת לכל אדם שמוכן לאתגר את הרגליו ולצחוק קצת על רצינות היתר בה הוא לוקח את עצמו, את חייו, את החלטותיו ואת תכניותיו. Life is what happens while you are making plans טען ג'ון לנון, וההרצאה תנסה לדבר על ההזדמנויות הגדולות ליצירתיות וחדשנות שממתינות לנו מחוץ לאור הפנס שאנחנו אוחזים ביד, ואשר נדמה לנו שהוא מאיר את כל התמונה.
הוא לא.

חברות משמעותיות ומצליחות מנהלות זהות מותג שמנהל את חווית הצרכן ומגדיל כך את משפך השיווק. כידוע משפך השיווק מתחיל ממודעות וחייב לעבור דרך זכירות וזיקה. אי אפשר בהמולה התקשורתית של היום לשמר מותג בלי שאנשים יפגשו אותו הרחק מנקודת המכירה ומשיקולי הקניה שלהם. כשהם 'נאיבים' וחיים את חייהם. רק אם ייחשפו לנרטיב דרמטי שנראה להם רלוונטי להם ולהתקדמות שלהם בחיים – יאהבו ויזכרו אותו. רק כך הם יתחילו להיכלל במשפך השיווק ויצטרפו לקהילת הצרכנים הפאסיביים שברבות הזמן יהפכו לאקטיביים ויגדילו בכך את ה ROI ל החברה. ההרצאה תבחין בין סיפור ל"לא סיפור" ותבהיר כיצד הופכים סיפור מסופר לעשייה. איך חברה הופכת את הסיפור לאג'נדת העבודה שלה ומאפשרת לצרכן חווית מותג טוטאלית וחסרת 'תפרים'.

התקדמות תלויה בשיבושים והקרבות. היא כואבת וזה מה שמעניין.
ההרצאה תנתח מה זה disruption ולמה זה כל כך חשוב בהתקדמות. בהתחלה בכלל – במדע ובפרדיגמות בכמה תחומים – ובעיקר בתחום העסקים והזהות שלהם. מה מפריע לנו בקיים ולמה הDNA שלנו מעודד אותנו תמיד להציץ מעבר לפינה? מה יש שם שמתריע על חדשנות ולמה חדשנות חשובה? איך אפשר לעלות על פסי ה disruption גם כשאין באמת שיבוש רעיוני? מהו התפקיד של סכנה ולקיחת סיכון בחיים שלנו ולמה זה משחק תפקיד ראשי ביצירתיות? הקמפיין של הניו יורק טיימס The Truth is Worth It יוצג כ case study לעולם השיבוש הן של איך שמגזין חדשותי מציג את עצמו ומגיש את עצמו לציבור קוראיו והן מבחינת התוכן. כי התוכן של הקמפיין מדבר על לקיחת סיכונים כחלק אינטגרלי מהמקצוע העיתונאי  – הוא מדבר על הקרבה וערעור הדעה הרווחת. פשוט גם עצם הקמפיין וגם התוכן שלו – מסבירים נהדר מה זה שיבוש. יוצגו דוגמאות מעולם התחבורה (הרצאה של טוני סבה על דיסרפשן בטכנולוגיה) ועוד מותגים ש90% מהסקס אפיל שלהם היה האומץ ולקיחת הסיכון והמוכנות להקריב את הקיים.

מרצים שאולי יעניינו אותך

אתגר קרת הרצאות - מרכז המרצים לישראל

אתגר קרת הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה,ספרות וסופרים

דנדן בולוטין הרצאות - מרכז המרצים לישראל

דנדן בולוטין הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אלופים למרות הכל,בתי ספר,השראה,חזרה ללימודים ולבתי ספר,חנוכה,כלכלה, עסקים ומנהיגות,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,עבודת צוות,ראש השנה

גיל שוחט הרצאות - מרכז המרצים לישראל

גיל שוחט הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה,מוזיקה,מופעים

רועי גליץ הרצאות - מרכז המרצים לישראל

רועי גליץ הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה,כלכלה, עסקים ומנהיגות,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,צילום,קיימות ויזמות חברתית

חיליק מגנוס הרצאות - מרכז המרצים לישראל

חיליק מגנוס הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה,חזרה ללימודים ולבתי ספר,ילדים ומשפחה,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,עבודת צוות

מירי דוידוביץ הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מירי דוידוביץ הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה

שרה אנג'ל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

שרה אנג'ל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: הרצאות לנשים,השראה,חנוכה,יום האישה 2024,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,ספרות וסופרים

רוני ססלוב הרצאות - מרכז המרצים לישראל

רוני ססלוב הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אוכל,בריאות, ספורט ותזונה,הרצאות לנשים,השראה,חגים ומועדים,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,פסח,ראש השנה,שבועות

order lecture by - עטרה בילר