ארז ליבנה מרצה

ארז ליבנה

ארז ליבנה - מרכז המרצים לישראל
עברית , אנגלית זום

קורות חיים

מדען, יזם ויועץ בתחומי טכנולוגיה מתקדמת, בוגר מכון ויצמן למדע, חקר הסרטן ופיתוח תרופות.

עסק בעשור האחרון במחקר מדעי באקדמיה ובתעשיית הביוטכנולוגיה בתחומים של הנדסה גנטית, חקר הסרטן ופיתוח תרופות.

ייצג את מדינת ישראל בתוכנית היוקרתית הבין-לאומית של ה-Singularity University המתקיימת בבסיס מחקר של סוכנות החלל האמריקאית נאס"א בקליפורניה. זהו מפגש שאפתני השם למטרה להפגיש מדענים ויזמים מרחבי העולם (35 מדינות) במטרה לקדם פתרונות טכנולוגיים יצירתיים ופורצי דרך אשר יש בהם תועלת לאנושות כולה, כגון רפואת המחר, פיתוח מקורות אנרגיה חדשים, התמודדות עם מחסור במי שתיה בעולם השלישי, אמצעי תחבורה מתקדמים ויישוב קבע בחלל.
ייסד את חברת הביוטק הישראלית Vecoy Nanomedicines המפתחת דור חדש של תרופות לאיידס ומחלות ויראליות נוספות על ידי פיתוח חדשני בתחום הנאנוטכנולוגיה. החברה זכתה בפרסים רבים ובינהם מקום ראשון בתחרות מיזם השנה של עמותת יוצאי 8200 (ישראל 2012), פרס ראשון לטכנולוגיות רפואיות חדשניות (קליפורניה 2013), ומענק לביצוע שיתוף פעולה מחקרי בחלל מטעם נאס"א.
ליבנה יזם את "התחרות לפורצי דרך ע"ש אילן ואסף רמון" בשיתוף עם קרן רמון ומשרד המדע, תחרות יחודית הקוראת לציבור הרחב להציע פרוייקטים טכנולוגים פורצי דרך שמטרתם לשנות לטובה את חייהם של מליון ישראלים תוך 5 שנים.
חבר בוועדה המדעית המייעצת של מוזיאון המדע לנוער בפארק קראסו בבאר-שבע, בוועדה המדעית המייעצת של ה- Lifeboat Foundation לצד חתני פרסי נובל, והינו חבר-מייסד של עמותת הסינגולריות הישראלית המנגישה תכנים של קידמה טכנולוגית לטובת הקהל הרחב.

הרצאות מבוקשות

הרצאה מעוררת השראה המתאימה לכנסים ולקהל הרחב.
העולם נע מהר מאד. יש יגידו אפילו מהר מדי. אינטרנט וסלולר, גנטיקה ורובוטיקה, רשתות חברתיות ומהפכת המידע. במאה ה-21, מהפיכות הם היום יום שלנו ונראה שהעולם משתנה לנגד עינינו. מה עושים עם כל העושר המסחרר הזה ואיך זה קשור לסינגולריות?
ארז ליבנה, מדען מוסמך מכון ויצמן והמנכ"ל המייסד של חברת Vecoy Nanomedicines ייצג את ישראל בתכנית של מדענים ויזמים בבסיס של סוכנות החלל האמריקאית נאס"א בקליפורניה ומספר את סיפור המסע הייחודי לתכנית בה דנים באתגרים הגדולים שעומדים בפני המין האנושי בעשורים הקרובים במטרה לשנות את העולם לטובה.

יצירת מנהיגים ומנהיגות יצירתית – אוניברסיטת הסינגולריות כמודל
הרצאה בעלת ערך מוסף בתחום של חדשנות תוך-ארגונית ומנהיגות יצירתית המתאימה למגזר העסקי והציבורי.מעולם לא חווינו מציאות דינאמית כמו בשני העשורים האחרונים. הטכנולוגיות משתנות במהירות וכך גם האתגרים, ונראה שמי שלא משכיל להבין את השינויים התכופים נותר מאחור. מה עושים עם כל העושר הטכנולוגי המסחרר הזה? כיצד ניתן להנהיג את הארגון באופן דינאמי ויצירתי במציאות משתנה ולהצמיח מנהיגות מן השטח?
ארז ליבנה, מדען מוסמך מכון ויצמן והמנכ"ל המייסד של חברת Vecoy Nanomedicines ייצג את ישראל בתוכנית הכשרת מנהיגי העתיד שהתקיימה בבסיס של נאס"א בקליפורניה בה דנו באתגרים הגדולים שעומדים בפני המין האנושי בעשורים הקרובים. את עקרונות הגישה החדשנית ליצירת הנהגה דינאמית ויצירתית לה נחשף, ניתן ליישם לקידום עשייה משמעותית, מצויינת וערכית במגזר העסקי והציבורי.

הסכנה הויראלית וטכנולוגיית Vecoy
הרצאה בתחום הביטכנולוגיה, מתאים למגזר הביוטק וקהל המתעניין במדע גם ללא רקע מדעי .

המין האנושי הוא אחד מצורות החיים המשגשות ביותר בכדור הארץ. אנו נפרשים בעין מפריע בכל פינה בעולם אולם לא לעולם חוסן. האם האנושות נמצאת בסכנה קיומית? מיהו האויב הבלתי נראה שעשוי להביא לסופה של האנושות והאם יש לנו את הכלים להתמודד עימו?
ארז ליבנה, ביולוג מוסמך מכון ויצמן והמנכ"ל המייסד של חברת Vecoy Nanomedicines, שופך אור על נושא המגפות הויראליות, אחת הסכנות הגדולות המשחרות לפתחו של המין האנושי, על אופן ההתמודדות איתן, ועל הנאנוטכנולוגיה הרפואית שהוא מפתח במסגרת החברה שייסד.

הרצאה בלתי שגרתית המדגימה כיצד להגות ולפתח טכנולוגיות עתידניות.
מתאימה ליזמים ואנשי עסקים, תוכניות יזמות, נוער מחונן ושוחרי טכנולוגיה מתקדמת.

טלפורטציה. ההיעלמות ממקום מסויים והופעה במקום אחר הינה תרחיש דמיוני שמקומו עד עתה היה רק בספרי המדע בדיוני. אולם בהתבסס על מדע עכשוי וטכנולוגיה בני זמננו והסתמכות על מגמות התפתחותם, יתכן שיהיה ניתן לבצע את מה שנחשב לבלתי אפשרי.
ארז ליבנה, מדען מוסמך מכון ויצמן, ייצג את ישראל בתכנית הכשרת מנהיגי העתיד שהתקיימה בבסיס של נאס"א בקליפורניה בה דנו באתגרים הגדולים שעומדים בפני המין האנושי בעשורים הקרובים. חיבר והגיש לסוכנות החלל האמריקאית דו"ח המשרטט את המתווה הטכנולוגי הנדרש לשיגור בני אדם במהירות האור ממקום למקום. הרצאה טכנולוגית נועזת המבוססת על דו"ח מקורי.

הרצאה בתחום הביולוגיה. מתאים לקהל הרחב ולסטודנטים במגמות מדעיות.

התפרצות האבולה הביאה פעם נוספת את הוירוסים לכותרות הראשיות. איידס ושפעת, אבולה וסארס. נראה שהרפואה עומדת חסרת אונים. מהם וירוסים ולמה הם לא רק אתגר רפואי אלא גם אתגר פילוסופי? האם הם דומים לחיידקים? מדוע וירוסים הם אחת הסכנות הגדולות ביותר לשלום המין האנושי? ואיך רתמנו אותם לרפואת העתיד?
ארז ליבנה, ביולוג מוסמך מכון ויצמן והמנכ"ל המייסד של חברת Vecoy Nanomedicines, מתאר את מערכת היחסים המורכבת של האנושות עם וירוסים, ממלחמת חורמה ועד ידידות אמיצה.

מתאים ליזמים מתחילים, תכניות יזמות ולסטודנטים.

בחרת בחיים של יזם? מצויין. אבל מאיפה מתחילים? מה עושה יזם כשהוא קם בבוקר?
מה זה אומר להקים מיזם? איך יזם חי חיים של אי-ודאות ויצירתיות, תוך הקפדה על הנאה מהדרך?
ארז ליבנה, המנכ"ל המייסד של חברת Vecoy Nanomedicines, מתאר מתוך ניסיונו את דרכו היזמית ומתייחס לאתגרים, הטעויות הנפוצות והתובנות שמלוות את היזמים בדרכם להפוך חלומות למציאות.

העולם משתנה מהר מאד, ועימו עולם התעסוקה. טכנולוגיות חדשות יוצרות מקצועות חדשים, בעוד ענפי עיסוק קיימים נדרשים להתעדכן במהירות או להשאר מאחור. מה הן המגמות הטכנולוגיות והחברתיות שמשנות את שוק העבודה? וכיצד נערך להן אישית וארגונית במציאות המשתנה?

העולם משתנה לנגד עינינו במהירות, יש יגידו אפילו מהר מדי. בינה מלאכותית וטכנולוגיות מח, גנטיקה ורובוטיקה. לצד השינויים עולות סוגיות מוסריות וחברתיות חדשות. האם בתי הספר, תכני הלימוד והמעשה מכינים את הבוגרים לעולם המחכה להם? כיצד נעשה חינוך רלוונטי להזדמנויות ואתגרי המאה ה-21? הרצאה ובה מעשים חינוכיים שניתן ליישם כבר בשנה"ל הקרובה.

 

למה כדאי להזמין הרצאה של ארז ליבנה

marzim_2022_003_erez morag_01ההרצאות של ליבנה מביאות את המדע והקידמה לציבור הרחב באופן מרתק ונגיש. כל אחת מהרצאותיו פותחות דלת לעושר מידע מרתק אודות טלפורטציה, נגיפים, וירוסים, עתידנות ועוד.

מרצים שאולי יעניינו אותך

אתגר קרת הרצאות - מרכז המרצים לישראל

אתגר קרת הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה,ספרות וסופרים

דנדן בולוטין הרצאות - מרכז המרצים לישראל

דנדן בולוטין הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אלופים למרות הכל,בתי ספר,השראה,חזרה ללימודים ולבתי ספר,חנוכה,כלכלה, עסקים ומנהיגות,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,עבודת צוות,ראש השנה

גיל שוחט הרצאות - מרכז המרצים לישראל

גיל שוחט הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה,מוזיקה,מופעים

רועי גליץ הרצאות - מרכז המרצים לישראל

רועי גליץ הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה,כלכלה, עסקים ומנהיגות,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,צילום,קיימות ויזמות חברתית

חיליק מגנוס הרצאות - מרכז המרצים לישראל

חיליק מגנוס הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה,חזרה ללימודים ולבתי ספר,ילדים ומשפחה,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,עבודת צוות

מירי דוידוביץ הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מירי דוידוביץ הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה

שרה אנג'ל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

שרה אנג'ל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: הרצאות לנשים,השראה,חנוכה,יום האישה 2024,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,ספרות וסופרים

רוני ססלוב הרצאות - מרכז המרצים לישראל

רוני ססלוב הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אוכל,בריאות, ספורט ותזונה,הרצאות לנשים,השראה,חגים ומועדים,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,פסח,ראש השנה,שבועות

order lecture by - ארז ליבנה