דניאל בן סימון מרצה

דניאל בן סימון

דניאל בן סימון - מרכז המרצים לישראל
עברית , אנגלית

קורות חיים

עיתונאי וחבר כנסת לשעבר, זוכה פרס סוקולוב לעיתונאים מצטיינים. מרצה על הנושאים עליהם כתב רבות הן בעיתונות והן בספרים שפרסם: המוסלמים בצרפת, יחסי מוסלמים ויהודים בצרפת, על הפריפריה במדינת ישראל, ועל המעבר מתחום העיתונאות לפוליטיקה

בן סימון נולד בשנת 1954 בעיר מקנס שבמרוקו. בהיותו בן 16 עלה לישראל במסגרת עליית הנוער. בצה"ל שירת בחטיבת גולני. לאחר שחרורו מצה"ל החל בלימודי מדעי המדינה וסוציולוגיה באוניברסיטת חיפה שם גם שימש כיושב ראש אגודת הסטודנטים. לאחר נישואיו בשנת 1981 נסע ללמוד את התואר השני שלו באוניברסיטת בוסטון וחזר לאחר 3 שנים ארצה.

את תחילת דרכו העיתונאית התחיל דניאל בן סימון בעיתון "דבר", שם תפקד ככתב מדיני ופרלמנטרי עד סגירת העיתון בשנת 1996. לאחר מכן עבר דניאל בן סימון לכתוב בעיתון הארץ. במסגרת עבודתו ב"הארץ" הרבה לכתוב על הפריפריה החברתית ועיירות הפיתוח, ועל כך זכה דניאל בן סימון בפרס סוקולוב בשנת 2004.
בראשית שנות ה- 2000, בעקבות פריצתה של האינתיפאדה השנייה, נשלח דניאל בן סימון לסקר את הקהילות היהודיות בחו"ל ולעקוב אחר פגיעותיהן בעקבות ההתלקחות כאן בישראל. דניאל בן סימון התמקד בעיקר בצרפת בגלל הפגיעות התכופות ביהודים שגרמו לרבים מהם לעזוב ולעלות לישראל.
הסיקור האינטנסיבי של היהודים בתפוצות ובעיקר בצרפת הוליד מאות רשימות וספר שיצא לאור ב- 2007. "נשיכה צרפתית – סיפורה של חרדה יהודית" הספר מגולל את סיפור היחסים האינטימיים בין יהודים למוסלמים אשר התהפכו ליחסים קרים של עויינות וחשדנות.
עבודתו העיתונאית של דניאל בן סימון נפסקה ב-2008 עת הצטרפותו למפלגת העבודה. בשנת 2009 נבחר מטעם המפלגה לכנסת ה-18 בה היה חבר במשך 4 שנים.
בימים אלו יוצא ספרו החמישי של דניאל, השוזר התנסויות של עולה חדש עם סיפורה של המדינה.

הרצאות מבוקשות

על עלייתו של דניאל בן סימון לישראל ללא משפחה כשהיה בן 16. על המאבקים שקשורים לחבלי הקליטה ועל המעבר מאורח קודם  לאורח חיים חדש. על רכישת שפה חדשה על חשבון שפת האם ועל הקשיים ביצירת זהות חדשה, ישראלית.  ההרצאה מתבססת על ספרו רב המכר של בן סימון ״המרוקאים״ המגולל משברים שהם נחלת חלקם של כל מי שמהגר לארץ חדשה.

כשמונה מיליון מוסלמים היגרו לצרפת בחמשת העשורים האחרונים. בשנים האחרונות מתחולל תהליך מואץ של שיבה לדת בקרב צעירים מוסלמים.
האומה הצרפתית מצויה בדילמה זהותית קשה- מצד אחד היא פתחה את שעריה בפני מיליוני המהגרים אך בשנים האחרונות צרפתים רבים מרגישים שזהותם הלאומית נשדדה בידי אותם מהגרים.
בהרצאה זו יסקור דניאל בן סימון את הסוגיה שמעיקה על צרפת- האם נכונה הטענה שצרפת מנעה מהמגרים להיטמע בחברה הצרפתית או שמא המהגרים המוסלמים הם אלו שחסמו עצמם, ואיך כל זה הגיע לגל הטרור הנוכחי בצרפת?

סיפורן של שתי קהילות שהיגרו לצרפת באמצע המאה שעברה ושינו את פניה כליל.
המהגרים היהודים ומהגרים מוסלמים החלו את חייהם בארצם החדשה בהרמוניה מאלה. ואז, מעשה שטן, בשני העשורים האחרונים התפצלו דרכיהן עד לכדי עימות חזיתי שמאיים לערער את אופייה הרפובליקני של צרפת. התוצאה: המוסלמים שבו ומצאו מקלט באסלאם ויהודים רבים החלו לארוז מזוודות בחיפוש אחר מדינת מקלט חדשה. השינויים האלה קלעו את צרפת למשבר לאומי עמוק. בהרצאה יסקור דניאל בן סימון את האירועים החשובים בתולדות שתי הקהילות הגדולות הללו בצרפת ואת הסיבות לקרעים העמוקים ביניהן.

דניאל בן סימון הרבה לסקר את השכבות החלשות של החברה הישראלית בעבודתו העיתונאית, ועל כך זכה בפרס סוקולוב לעיתונאים מצטיינים בשנת 2004. בהרצאה מתמקד דניאל בן סימון על החיים בעיירות פיתוח התרחבות הפערים בין ערים אלו לבין הערים המרכזיות והשלכות הפערים על עתידה של מדינת ישראל.

בעברו של דניאל בן סימון שני תחומי עיסוק שביניהם קיים דו קיום בעייתי- עיתונאות ופוליטיקה. בהרצאה ידבר דניאל בן סימון על התהליך שעובר על עיתונאים רבים שחוצים את הקווים והופכים לנציגי העם.

למה כדאי להזמין את ההרצאה של דניאל בן סימון

דניאל בן סימון הוא מרצה רהוט, ענייני ובעל ידע רחב על החברה בצרפת בדגש על הקהילה היהודית והמוסלמית. בנוסף, דניאל צבר באמתחתו ידע רב על האוכלוסייה הפריפריאלית בישראל הן בעבודתו כעיתונאי והן כחבר כנסת ה-18. הרצאותיו יעשירו ויחכימו את כל השומעים אותן.

מרצים שאולי יעניינו אותך

אורלי וילנאי וגיא מרוז הרצאות - מרכז המרצים לישראל

אורלי וילנאי וגיא מרוז הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הרצאות לנשים,השראה,זוגיות,מוזיקה,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מופעים,צחוק והומור,קיימות ויזמות חברתית

שי ניצן הרצאות - מרכז המרצים לישראל

שי ניצן הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,משפט ומדינה,פלילים

צבי יחזקאלי הרצאות - מרכז המרצים לישראל

צבי יחזקאלי הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,חנוכה,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום הזיכרון לשואה ולגבורה,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,פסח,צבא ומדינה,ראש השנה

איתי אנגל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

איתי אנגל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,השראה

אלון בן דוד הרצאות - מרכז המרצים לישראל

אלון בן דוד הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הנחיית אירועים,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום הזיכרון לשואה ולגבורה,יום העצמאות,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,צבא ומדינה

עמרי אסנהיים הרצאות - מרכז המרצים לישראל

עמרי אסנהיים הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הגיל השלישי,השראה,חנוכה,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום העצמאות,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,משפט ומדינה,פסח,ראש השנה

נינו אבסדזה הרצאות - מרכז המרצים לישראל

נינו אבסדזה הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הגיל השלישי,הרצאות לנשים,השראה,מרצים לחוגי בית

order lecture by - דניאל בן סימון