נועה רוט מרצה

נועה רוט

נועה רוט - מרכז המרצים לישראל
עברית

קורות חיים

יוצרת ובעלת תואר שני בקולנוע, בתה של הסופרת המוערכת יהודית רותם, ובעלת סיפור חיים מרגש- בגיל 8 היא עוזבת את העולם החרדי יחד עם אחיותיה ואימה שרצתה להפוך לאשה עצמאית ומשכילה. בהמשך חייה, נועה עוברת טלטלה נוספת, ובה שהתה עם בתה הפגה שנולדה בתהליך פונדקאות בנפאל בזמן רעידת האדמה שזעזעה את המדינה.
נועה יצרה סרט בשם "גרסא דינקותא" על סיפורה האישי- העוסק ביחסי הורים וילדים במשפחה שחיה את השסע בין העולמות: החרדי והחילוני.

נועה התחילה את דרכה האמנותית כבר בצבא, שם שירתה כמורה חיילת בפנימייה לעולים חדשים מאתיופיה. כדי להכיר לחניכיה את העולם הישראלי היא העלתה איתם הצגות רבות ומופעים. כמובן ש"על הדרך" זכתה נועה להתוודע למורשת המדהימה של יהדות אתיופיה שתרבותה שבתה את לבה. ההתנסות האינטואיטיבית הזו של יצירה משותפת עוררה את נועה להירשם ללימודי תיאטרון קהילתי ובהמשך להתמחות גם בתואר שני בתחום הקולנוע. כבמאית תיעודית וכיוצרת תיאטרון פלייבק וקהילתי נועה מתמחה בחשיפת הסיפור הייחודי שגלום בכל אדם ובסמטאות החיים שסביבו.

נועה רוט עוסקת בבימוי והנחיית תיאטרון משנת 1995 ובימוי קולנוע דוקומנטרי משנת 2003. בתחום התיאטרון נועה הנחתה קבוצות חובבים למבוגרים, גמלאים, נוער וילדים וכן ביימה במגוון מסגרות כגון עיריות, מתנ"סים ותיכונים בארץ ובארה"ב. בימים אלו אני נועה מנחה קבוצות תיאטרון בשיטת הפלייבק למבוגרים ומרצה על הסרטים התיעודיים שיצרה "גרסא דינקותא" ו"ספחת".
תחומי המומחיות של נועה הם כלי האמנות שבאמתחתה – דרמה, קולנוע, וידאו, כתיבה ומוסיקה- דרכם היא מאפשרת לקהל להתקרב ולהתרגש מחייהם של הדמויות על המסך או על הבמה.

הרצאות מבוקשות

נועה רוט, בתה של הסופרת יהודית רותם בהרצאה על סרטה החדש "גרסא דינקותא" העוסק ביחסי הורים וילדים במשפחה שיצאה בשאלה.
ההרצאה משלבת תיעוד מקורי ומרגש ובו מסע נדיר של נועה המבקשת לחבר מחדש את משפחתה השסועה ולהקים סוף סוף בית משלה.

נועה רוט, בהרצאה ועל הנסיבות הנדירות שהובילו אותה מילדות חרדית בבני ברק ועד להיותה אם חד הורית (לתינוקת פגה) במהלך רעית האדמה בנפאל באפריל 2014 . אמאלה!
ההרצאה משלבת קטעי החדשות ותיעוד ממצלמתה האישית של נועה ברגעי המשבר שהוביל אותה לחסות עם בתה בתוך אוטו שהפך לפגייה מאולתרת.
נועה, שהיא בתה של הסופרת יהודית רותם, משלבת בהרצאה קטעים מסרטה המצליח "גרסא דינקותא", הפורש את סיפורה הדרמטי של אם שעזבה את העולם החרדי באקט דרמטי שהדיו זעזעו את חיי ילדיה ובני קהילתה.
ההרצאה מרגשת ומעוררת השראה

הרצאה מלווה בסדנת אלתור ייחודית: סיפורים מהיומיום של הקהל עולים מחדש על הבמה ומקבלים פרשנות בימתית מפתיעה, מצחיקה ומרגשת. במהלך ההרצאה הקהל לומד וחווה על בשרו את קסם הפלייבק: כיצד להפוך סיפור קטן להצגה גדולה. ביחד ניקח ביס מ"טעם החיים"- תיאטרון פלייבק.

למה כדאי להזמין הרצאה של נועה רוט

ההרצאה של נועה מספרת סיפור אישי יוצא דופן על ילדה שגדלה בעולם חרדי ובגיל 8 חייה עברו טלטלה עזה ומכוננת. אמה עשתה את הבלתי אפשרי בזמנו ועזבה את הבית עם שבעת ילדיה כשבכוונתה להפוך לאשה עצמאית ומשכילה. ברבות השנים הפכה האם לדמות מוכרת בתרבות הישראלית, הסופרת יהודית רותם. בהרצאה נועה מקרינה את סרטה "גרסא דינקותא" המגולל באופן כן עד כאב את קורותיה של היציאה בשאלה של אמה ובוחנת את ההשלכות הנוכחיות של התפרקות התא המשפחתי. בהומור ובישירות עוסקת ההרצאה ביחסים בתוך משפחה החיה את הקונפליקט המדמם בין חרדים לחילוניים.

מרצים שאולי יעניינו אותך

אתגר קרת הרצאות - מרכז המרצים לישראל

אתגר קרת הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה,ספרות וסופרים

דנדן בולוטין הרצאות - מרכז המרצים לישראל

דנדן בולוטין הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אלופים למרות הכל,בתי ספר,השראה,חזרה ללימודים ולבתי ספר,חנוכה,כלכלה, עסקים ומנהיגות,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,עבודת צוות,ראש השנה

גיל שוחט הרצאות - מרכז המרצים לישראל

גיל שוחט הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה,מוזיקה,מופעים

רועי גליץ הרצאות - מרכז המרצים לישראל

רועי גליץ הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה,כלכלה, עסקים ומנהיגות,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,צילום,קיימות ויזמות חברתית

חיליק מגנוס הרצאות - מרכז המרצים לישראל

חיליק מגנוס הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה,חזרה ללימודים ולבתי ספר,ילדים ומשפחה,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,עבודת צוות

מירי דוידוביץ הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מירי דוידוביץ הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה

שרה אנג'ל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

שרה אנג'ל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: הרצאות לנשים,השראה,חנוכה,יום האישה 2024,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,ספרות וסופרים

רוני ססלוב הרצאות - מרכז המרצים לישראל

רוני ססלוב הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אוכל,בריאות, ספורט ותזונה,הרצאות לנשים,השראה,חגים ומועדים,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,פסח,ראש השנה,שבועות

order lecture by - נועה רוט