הראל סטנטון מרצה

הראל סטנטון

הראל סטנטון - מרכז המרצים לישראל
עברית , אנגלית

קורות חיים

הראל סטנטון למד פוטותרפיה באוניברסיטת תל אביב אך מכלול לימודיו כוללים: צילום ואומנות במכללה לאומנות ופיסול ברמת-גן, לימודי אימון אישי ועסקי בחברת "עוצמה", לימודי ארץ ישראל וקורס מורי דרך במכללה הישראלית לתיירות וקורס מלווי קבוצות במכללה הישראלית לתיירות.
סטנטון הנו ממקימי המדרשה לצילום גיאוגרפי תל אביב ולימד בה 12 שנים.

משנת 1992 ועד היום, סטנטון הינו צלם מערכת במגזין "מסע אחר." בנוסף, תמונותיו פורסמו ב-GEO וב- National Geographic. באמצע שנות התשעים, סטנטון צילם לעיתונים – "חדשות", "שישי" ו"ידיעות תקשורת".
עבודותיו הוצגו בתערוכות בישראל ובעולם.

בעשור האחרון סטנטון פיתח את התחום של פוטותרפיה ארגונית. זהו תהליך צילום מודע (על פי נושא) המאפשר לעבד נושאים מהותיים ולחלץ תובנות ממקום של רגש ואינטואיציה. הראל מעביר הרצאות וסדנאות המלמדות אותנו לשנות זוויות התבוננות ולהסתכל דרך עיני האחר (לקוח, עובדים או ממשק אחר בארגון). המצלמה בסמרטפון מאפשרת לנו להתגבר על התנגדויות ולהגיע לתובנות עמוקות בתהליך קצר במיוחד. המטרה של הסדנה לעשות שינוי חשיבתי ויצירתי אצל משתתפיה, שינוי שממשיך להדהד גם אחריה.

להראל ניסיון של 25 שנה בהרצאות וסדנאות בחברות היי טק, פארמה, בנקים, צה"ל, לצוותי הוראה ברחבי הארץ וארגונים חברתיים. בנוסף, סטנטון הרצה במאות מוסדות תרבות, מכללות ואוניברסיטאות בארץ ובעולם (Harvard, MIT, George Washington, USC, MSU, Emory, Concordia).

הרצאות מבוקשות

מצלמת הסמארטפון ככלי לשיפור מיומנויות ניהול, גיבוש צוות ושיח ממקום של רגש ואינטואיציה

סדנת הפוטותרפיה היא תהליך צילום מודע המאפשר לעבד נושאים מהותיים ולחלץ תובנות ממקום של רגש ואינטואיציה. המבט המודע דרך מסך

המצלמה מדמה ראייה דרך משקפיים חדשים. המעבר מראיית תלת מימד לדו מימד מחייב התבוננות רעננה ושינוי פרספקטיבה.

במהלך המפגש יעלו תובנות חדשות… לא עוד MORE OF THE SAME… לא עוד "ברבור" עצמנו לדעת… קורה משהו אחר. עבודה ממקום של רגש ואינטואיציה.

באמצעות כלי פשוט וזמין נעצור לרגע, נשנה פרספקטיבה, נעשה Zoom in ו Zoom out  ונגיע למיקוד.

מבנה הסדנה:

  1. הרצאה אינטראקטיבית המקנה כלי להתבוננות רבת פרספקטיבות על עסקים והחיים. בהרצאה נלמד לצאת לרגע מה"אני" ולהתבונן דרך עיני הלקוח, העובד, התרבות והסביבה.
    בהרצאה נלמד גם כיצד לצלם תמונות טובות יותר בטלפון ואיך להביע עצמינו בשפה הוויזואלית.
  2. יציאה לצילום של המשתתפים. הצילום הינו סימבולי ויחל להתבצע בכל מקום.

איסוף הצילומים, הקרנתם, הדהוד ושיחה בין המשתתפים.

הרצאה מרתקת מעולם הפוטותרפיה הארגונית המקנה כלי להתבוננות רבת פרספקטיבות על ניהול, עבודה ארגונית והחיים. נקבל משקפיים חדשים לראיה אחרת. נלמד לצאת מה"אני" ולראות דרך עיני עובד, הלקוח, התרבות והמערכת.

המהפכה הדיגיטלית הפכה את כולנו לצלמים באמצעות הטלפון שלנו. בתהליך הצילום אנו עושים פעולות רבות המאמנות ומרחיבות את יכולת ההתבוננות: פוקוס, framing,Zooming  ושינוי פרספקטיבה. בואו נלמד כיצד לעשות זאת גם בחיים המקצועיים והאישיים.

כל סיטואציה בחיים ניתנת להתבוננות מ 4 זוויות . רק כאשר אנו מתבוננים  מבעד לארבעת זוויות הסוד נוכל לזכות בפרספקטיבה ולראות את התמונה השלמה. המבט החדש מאפשר להגיב לכל סיטואציה בצורה מטיבה ויעילה.

מהם 4 זוויות ההתבוננות:

  • האני – נקודת המבט הסובייקטיבית שלי בהיבט אישי, מקצועי.  איך אני רואה/ מפרש את הדברים, את הסיטואציה? מי אני כמנהל מה הסגנון הניהולי שלי מה ה DNA שאני מביא איתי?
  • נשוא העשייה שלי- ישיר ועקיף אנשים שאני עובד איתם, לקוחות / עובדים / ממשקים. כיצד הסיטואציה נראית דרך עיניהם?
  • הצופה- באינטראקציות רבות יש אנשים נוספים. כיצד הם רואים את הסיטואציה?
  • התרבות – תרבות ארגונית/ כללית/ סביבה. כיצד הסיטואציה משתקפת בעיני התרבות?

מנהל טוב (כמו צלם) צריך להסתכל על כל סיטואציה בראש פתוח. משוחרר מהחשיבה המקובעת. עליו לצאת מאזור הנוחות של ההתבוננות הסובייקטיבית שלו ולבדוק כיצד הדברים נראים דרך פרספקטיבות שונות.

בואו נלמד דרכי התבוננות חדשות דרך עולם הפוטותרפיה והצילום.

 

מסע לחיי נשים בתרבויות שונות תוך שיקוף למצב בישראל. הרצאה מרתקת המעוררת דיון על מערכת היחסים בין המינים ותפקידי המגדר (ג'נדר) השונים.
המפגש משולב בצילומים מרהיבים, ספורים מרתקים ומוזיקה אותנטית.

מנושאי ההרצאה:
• מה הקשר בין גנדי, גולדה וקלינטון?

  • על שריפת חזיות ושריפת אלמנות, על אפליה והעצמה ואיך צומחות מנהיגות?
  • האישה והגבר בסרטים, בפוליטיקה, בחברה ובמשפחה.
  • שלושת המגדרים (גברים, נשים ומה שביניהם) בתאילנד.
  • האם מצבן של הנשים בישראל טוב משל חברותיהן בעולם ?

חתכים בפנים, שיוף השיניים, ברית מילה ומשימות הישרדות הם רק חלק מטקסי המעבר אותם עדיין חווים בני מצווה ברחבי העולם.
פתאום הסוכריות של בית הכנסת כבר לא כל-כך מפחידות…
מהו טקס ההתבגרות? כיצד מתמודדות חברות שונות בעולם עם גיל ההתבגרות? מי מחליט מתי זה הקטן גדול יהיה? האם גם הבנות חוות טקסי מעבר?
האם למחרת העלייה לתורה הילד הישראלי באמת הופך לבוגר? מדוע לנוער אצלנו במערב יש צורך לערוך טקסי גבריות מודרניים מסוכנים?
מטרת המפגש היא לעורר שיח על משמעות גיל ההתבגרות ועל דרכים לצלוח את הגיל המאתגר הזה בשלום
ההרצאה נבנתה במיוחד לפעילות שנת בר מצווה. מתאימה גם למפגש משולב של הורים וילדים.

חוויה רב חושית, צילומים מרהיבים, מוזיקה, צבע, מסכות ופריקת עול. מסע צילומי לחגיגות הכאוס והאקסטרים בהודו, עד שלא ידע בישיבות החרדיות בירושלים ובני ברק, תהלוכת השדים ברפובליקה הדומיניקאנית ולקומדיה דלה ארטה בקרנבל המסכות שבונציה. נתחקה אחר שורשי הקרנבל, נחקור את המיתוס והסמליות המיתולוגית של החגיגה, נכיר את משמעות התחפושת והמסכה ונבין מה בין פורים שלנו לקרנבלים הגדולים בעולם. מהו הצורך החברתי – דתי שעבורו מייצרת החברה את הפסטיבלים בתרבויות השונות שבעולם?

למה כדאי להזמין הרצאה של הראל סטנטון

ניסיונו העשיר של סטנטון כולל מאות הרצאות וסדנאות בחברות וארגונים בארץ ובעולם. עין רגישה, אישיות כריזמטית וניסיון הפכו את ZoomOut לכלי מוביל למנהלים הרוצים לחשוב אחרת ולצאת מהקופסה. כולם יודעים שזהו המפתח לעסקים מוצלחים אבל לא כולם יודעים לעשות . ZoomOut בואו ללמוד מהמצלמה והצלם על יציאה מחשיבה מקובעת, בניית אמון עם הלקוח, פתרונות יצירתיים וחתירה ללא פשרות לתוצאות הרצויות.

order lecture by - הראל סטנטון