קלאודיה קובי מרצה

קלאודיה קובי

קלאודיה קובי - מרכז המרצים לישראל
עברית

קורות חיים

קלאודיה קובי ילידת 1969, בוגרת המחלקה לעיצוב גראפי באקדמיה לעיצוב בצלאל. בעלת עסק עצמאי בתחום.
לקלאודיה ארבעה ילדים, שאת הבכור מביניהם כפיר ילדה בגיל 27. לצד הפיתוח האישי והקרייריסטי למדה קלאודיה להיות אם לילד עם מוגבלויות שדורש טיפול אינטנסיבי לא פשוט.
כפיר היה ילד ג'ינג'י, מקסים וחייכן שבשל מוגבלותו לא דיבר ולא הלך אבל ניחן ביכולת הבנה טובה, ערנות ושמחה גדולה שרצה לחוות הכל מהכל. כפיר נזקק לתמיכה מסביב לשעון, תוך גילוי רגישות רבה לצרכיו ולרצונותיו שאותם היה צריך לפענח בשל מוגבלותו אשר מנעה ממנו להביע את עצמו כמו כל אדם רגיל.
החיבור לכפיר והטיפול בו שינו את חייה של קלאודיה, את סדרי העדיפויות שלה. דרך הטיפול בכפיר היא למדה להסתכל על דברים בצורה אחרת. היא מספרת:"כפיר היה המורה לחיים שלי. דרכו גיבשתי את תפיסת העולם שלי לגבי אנשים עם מוגבלויות, לגבי זכויות וחובות, הוא שינה אצלי מושגי יסוד בסיסיים בתרבות שבה אנו חיים"

כפיר היה ילד מאד חברותי . מפגשים חברתיים היו מאד משמעותיים עבורו, ולכן הציבו לעצמם קלאודיה ובן זוגה רפי כמטרה, בראש סדר העדיפויות שלהם ולצד השגרה היומיומית העמוסה בטיפולים פרה-רפואיים, לאפשר לכפיר מפגשים חברתיים. .
מתוך כך בשנת 2002 הגתה קלאודיה יחד עם עדי אלטשולר שהייתה החונכת של כפיר את הרעיון להקמת קבוצת פעילות חברתית עבור כפיר וחבריו מתוך הצורך העמוק שזיהתה אצל כפיר למפגש עם חברים ללא התיווך שלה או של רפי כפי שהיה עד כה.
הקבוצה שהוקמה בהוד השרון עבור כפיר וחבריו התפתחה לתנועת הנוער "כנפיים של קרמבו", תנועת נוער המשלבת צעירים עם ובלי צרכים מיוחדים בפעילות משותפת.

לאורך כל שנות פעילותה בתנועה מהקמתה ועד היום עוסקת קלאודיה בחינוך ושינוי התפיסות והעמדות כלפי אנשים עם מוגבלויות בתנועה ובכלל.
קלאודיה פיתחה את התפיסה החינוכית של התנועה ואת הגישה המקצועית – "חונך כמתווך" על פיה פועלים אלפי פעילי התנועה. קלאודיה היא גם חברת ועד מנהל ומובילה את ועדת ההיגוי של התנועה.

הרצאות מבוקשות

הרצאה בליווי תמונות המספרת את סיפורו של כפיר בנה של קלאודיה שהיה ילד מקסים עם נכות מורכבת. כפיר היה החניך הראשון ב"כנפיים של קרמבו" ומקור ההשראה להקמתה. הסניף הראשון הוקם עבור כפיר וחבריו. בהרצאה מרגשת ומעצימה מספרת קלאודיה על אירועים אישיים קטנים ומכוננים אשר דרכם למדה מכפיר על רצונותיו, אהבותיו ואיך הוא תופס את עצמו.
בכל אירוע כזה כפיר לימד את קלאודיה שיעור לחיים והוביל אותה לגבש ראיית עולם שונה לגבי אנשים עם מוגבלויות, כאמא שלו וכאדם. דרכו גיבשה את התפיסה החינוכית שלה, שהיא גם התפיסה החינוכית של כנפיים של קרמבו.

למה כדאי להזמין הרצאה של קלאודיה קובי

הרצאתה של קלאודיה מאירה באור חדש התייחסות למושגים בסיסיים בחברה כגון יכולת, עצמאות והובלה, דרכם היא פותחת פתח להתבוננות חברתית חדשה אל עולם הצרכים המיוחדים ואל כל אדם הבוחן את עצמו ביחס לחייו האישיים, המשפחתיים, החברתיים והמקצועיים.

order lecture by - קלאודיה קובי