רוני ססלוב מרצה

רוני ססלוב

רוני ססלוב - מרכז המרצים לישראל
עברית , אנגלית

קורות חיים

ייננית, כורמת, כתבת יין, מבקרת יין, שופטת בתחרויות יין ומרצה בארץ ובעולם.

יין תמיד היה חלק משמעותי מחייה, עוד כשהייתה ילדה קטנה היו מוזגים לה קצת לטעום והיא הייתה עוצמת עיניים ומתענגת על הריחות שבו. עם רצון להעמיק את הידע והנסיון נסעה ססלוב לעשות תואר בייננות וטיפול כרמים ולעבוד ביקבים בחו״ל. יחד עם אביה, ברי ססלוב, גידלו ענבי יין אורגניים בגליל העליון. מעל עשור עשו יין ביקב ססלוב, היקב המשפחתי ויקב הבוטיק השלישי בארץ.

כמו כן הייתה שותפה להקמה וניהלה את ה-Tasting Room, בר יין עם מערכת מזיגה אוטומטית ומגוון היינות הישראלים הגדול ביותר בארץ.

כיום ססלוב מרצה ועורכת סדנאות ייחודיות בארץ ובעולם לחובבי יין ואנשי מקצוע. היא מייצגת ומקדמת את ענף היין הישראלי מטעם משרד התיירות וקונסוליות שונות בצפון אמריקה.

באתר הסנהדרינק ובטיים אאוט היא כותבת על היקבים הקטנים ומדהימים שיש לנו בארץ ושופטת בתחרויות יין.

עם תשוקה וסקרנות היא מלמדת להעריך יינות באופן מודע ולהינות מהם ומהחיים הרבה יותר.
בהרצאותיה היא מביאה גישה שונה וחדשנית להבנת עולם היין, ולמשמעויות העמוקות והמרתקות שלו בפן החברתי, הפסיכולוגי והגופני- רפואי.

היא מלמדת על יין, המשקה המיוחד כל כך הזה, ומלמדת לטעום יינות באופן מודע המעצים את החוויה.

הכרת עולם היין מאפשרת ליהנות ממנו יותר, וליהנות יותר מהחיים בכלל.

הרצאות מבוקשות

חושינו הם הפילטרים הראשונים אשר נותנים לנו מידע לגבי סיטואציה. מה באמת קורה מאחורי לוח הבקרה? איך השמיעה משפיעה על טעמו של היין? איך משפיע מראה הבקבוק על העדפתנו? במפגש זה נשחק עם החושים ונבין אותם לעומק בהתנסות אישית. נטעם עם אף סתום, נריח עם עיניים מכוסות ונלמד להכיר יינות באופן מרחיב אופקים. יין קיים בשביל לשפר את איכות חיינו, אם נכיר את הגורמים המשפיעים נוכל ליצור חוויות מהנות ומרתקות.

לאורך ההיסטריה לנשים היה קשר מיוחד עם יין. כל כך מיוחד שהוא הפחיד את הגברים. ברומא העתיקה אסרו על נשים לשתות יין, בצרפת חששו שנשים יכשפו את הכרם וגברים חששו מנשים כאשר הן היו שותות ונהיות יותר חופשיות להביע את דעתן. אך זה לא עצר אותן. נשים ידועות בתור חובבות יין יותר ממשקאות אלכוהולים אחרים. לנשים היכולת להבחין ביתר חדות במורכבות היין, לזהות ניחוחות שונים ולתאר אותם עם דיוק רב. נשים השפיעו על סגנון העשייה, התדמית והסחר של השמפניות היוקרתיות ביותר בעולם. כיום רק 10% מהתפקידים הבכירים בתחום היין מאויישים על ידי נשים אך כל יום מצטרפות נשים נוספות כחובבות יין, יינניות, חוקרות ומשפיעות בתחום. כאשר אני התחלתי כייננית בארץ אפשר היה לספור אותנו על יד אחת, היום יש משמעותית יותר בכל תחומי היין בארץ ובעולם.

ישראל היא מדינה קטנה עם תתי אקלים שונים ומיוחדים. במפגש זה נטעם ונבין את השפעת תנאי הסביבה
על טעמו וניחוחו של היין. נטעם את האדמה ונריח את הבריזה.

היום תעשיית היין בפריחה וכל יום צץ לו יקב חדש. בישראל כיום כ-350 יקבים, מגדלים 40 זני ענבי יין, מיוצרים 45 מיליון בקבוקים ונשתים כ-4 ליטר לאדם בשנה.

 

למה כדאי להזמין הרצאה של רוני ססלוב

רוני ססלוב חושפת את הקסם שבבקבוק היין. היא סוחפת לתוך עולם היין המופלא. יין זו נקודת מבט מרתקת להסתכל על החיים דרכה. היא מראה לנו שהחיים יפים, מורכבים ומשתנים.

הרצאתה והסדנא שלה חוויתית ,מרתקת ומתאימה לחובבי היין הרציניים ולמתחילים.

order lecture by - רוני ססלוב