קורות חיים

עינת פישביין:

עיתונאית וכתבת מובילה בסיקור חברתי-כלכלי בתחומי רווחה, עבודה, הגירה וזכויות אדם. חשפה את התנהלות המכון לחקר הקבלה של הרב ברג ככת, את היקף העסקת עובדי הקבלן בישראל ומשמעותו, את קיומן של קהילות מהגרי עבודה ברחבי ישראל וניסיונות הגירוש הראשונים שלהן, את מחנות העינויים של מבקשי המקלט מאריתריאה בסיני, הביאה ראיון ראשון של ענת קם ממעצר הבית ועוד.

 

זוכת פרס סוקולוב לשנת 2000 על כתיבה בנושאים חברתיים וחשיפת נושא מהגרי העבודה בישראל. זוכת פרס בזכות 2010 לכתיבה בנושא אנשים עם מוגבלויות.

 

הייתה כתבת חדשות ומגזין ברשת ידיעות תקשורת; כתבת שכונות בעיתון העיר של רשת שוקן ומקימת מדור "התל אביבים החדשים" שליווה את קליטת וגירוש קהילות מהגרי עבודה ומבקשי מקלט בישראל; כתבת עבודה ורווחה של הארץ; מגישת תכניות טלוויזיה ביניהן "העין השלישית" בשידורי קשת ו"הנבחרת" ביס-דוקו; ביימה כתבות מגזין עבור אולפן שישי בערוץ 2, ערוץ 10, עובדה ויומן ערוץ 1; סגנית עורך ב"7 ימים" של ידיעות אחרונות, כתבת "7 לילות" ו"המוסף לשבת"; בספטמבר 2013 הקימה עם אירית דולב את המקום הכי חם בגיהנום.

 

 

אירית דולב:

עורכת תוכן בכירה בעיתונות הכתובה, בטלוויזיה ובקולנוע. העורכת הראשית והמייסדת של המקום הכי חם בגיהנום. אחראית לחשיפת פרשת מותו של יוסף סלמסה, ההטעיה שעשתה המשטרה באום אל חיראן, מחדל הדיור הציבורי ושורה של פרשות הטרדות מיניות באקדמיה ובכלל.

 

זכתה עם המקום בפרס דיגיט לעיתונות דיגיטלית ופרס פראט לתקשורת בנושאי סביבה. מנימוקי פרס דיגיט: "מהלך אמיץ לרומם את העיתונות המקוונת בישראל".

 

הייתה חלק מצוות ההקמה של חברת החדשות של ערוץ 2; ערכה תכניות תרבות ותכניות דוקומנטריות עבור ערוץ 2, ערוץ 10, ערוץ 8 ויס-דוקו ובהן "נספח תרבות", "הנבחרת", "הקוף והאישה", "החשפן התנין ואשת השר"; הייתה העורכת הראשית של של “מה בוער” עם רזי ברקאי בגל"צ; כתבה עבור מוסף הארץ; מלמדת תקשורת וקולנוע, בעבר בקמרה אובסקורה, מנשר והמכללה למינהל, היום במכללה האקדמית יפו-ת"א; בימים אלה צפויים לעלות לאוויר שני פרויקטים דוקומנטריים שיצרה, ביניהם סדרה רחבת היקף המתחקה אחר פרשת רצח כפול משנת 1997.

 

שרון שפורר

מהתחקירניות המובילות בישראל, חשפה את עסקיו הפרטיים של אלון חסן בנמל אשדוד, את זהותו של סוחר הנשים הגדול בישראל שהפך לעד מדינה, את פרשת אלון קסטיאל, פרסמה שורת תחקירים על חברת איי.די.בי ובנק הפועלים שנשלטו על ידי בני הדודים נוחי ודני דנקנר, על הטייקון המסתורי קובי מימון ועל לשכת עורכי הדין בראשית אפי נוה.

זוכת פרס העיתונאי הצעיר של בית הספר לתקשורת כותרת. זוכת אות אביר איכות השלטון בקטגורית עיתונות לשנת 2014. בנימוקי הזכייה נכתב: “שפורר מפרסמת תחקירי עומק הפוגעים ומפרקים את ליבת השחיתות הציבורית והכלכלית”.

הייתה כתבת בורסה באתר ביזפורטל; כתבת שוק הון, בנקים ורשות המסים ב-TheMarker; כתבת תחקירים בעיתון “הארץ”; כתבת בתכנית “המקור” בערוץ 10. משנת 2017 משמשת ראש מחלקת תחקירים במקום הכי חם בגיהנום, לאחר גיוס כספים נרחב מהציבור לצורך תמיכה בתחקיריה.

 

חיים הר-זהב

עיתונאי וממייסדי ארגון העיתונאים. כתב, פובליציסט, עורך משנה במקום הכי חם בגיהנום ומנהל המדיה. הראשון שתיעד את אלימות המשטרה כלפי מפגינים אתיופים בכיכר רבין במאי 2015, את אלימותם של מפגיני ימין בירושלים ועוד.

מקים ועדי עובדים כרוני. אוהד הפועל תל אביב. עושה יותר מדי מילואים. ראה יותר מדי כלי תקשורת נסגרים.

היה הכתב בכנסת של חדשות 10; עורך תכנית "הצינור" בחדשות 10; כתב ועורך בערוץ הכנסת; עורך מהדורות בחדשות המקומיות בת"א ובירושלים; עורך חדשות בקול ישראל עד סגירת רשות השידור; מרצה לתחקיר עיתונאי במכללת ספיר.

ערך את המהדורה האחרונה ששודרה 81 שנים אחרי הקמת הרשות ונסגרה במילים שכתב: "בשמם של עורכי החדשות ושל הקריינים לדורותיהם אנו נפרדים מכם לשלום ואומרים בפעם האחרונה ברשות השידור: זה סוף החדשות מקול ישראל".

צוות המקום הכי חם בגיהנום מסתובב כבר ארבע שנים ברחבי הארץ ומרצה בפני קהלים מכל סוג במגוון של נושאים, שהרלוונטיות והעניין בהם רק הולכים וגוברים. התחלנו לדבר על הפריפריה, אוכלוסיות מוחלשות ומאבקים חברתיים, הדבר שאנחנו מתמחים בו כבר עשרות שנים (במצטבר), ועל תחקירי הון-שלטון. בתקופה האחרונה אנחנו מוזמנים יותר ויותר לדבר על עבודתנו היזמית כעיתונאים עצמאיים, על האומץ הנדרש לעבודה הזו ועל החזון.