ניהול של עסק זה אתגר גדול, ולמרות שרבים חולמים על כך לא כל אחד יוכל להצליח במשימה הזאת. לכן, אם גם אתה מנהל היום עסק עם הרבה לקוחות, עובדים וקולגות אתה בוודאי מודע לחשיבות של הפקת כנסים מידי פעם. כנס נועד לאחד אנשים תחת תחום מקצועי ונושא מרכזי אחד. כנס מוצלח הוא כנס שהותיר רושם על הקהל והעניק לו ערך מוסף עם הרצאות מרתקות ודוברים כריזמטיים.

הרצאות מרתקות יכולות להיות מגוונות, להתפרס על תחומים נרחבים וכן להיות בעלי אופי שונה מקצה לקצה. עבור כנס אחד תתאים הרצאה על מצויינות בה הדובר הינו מוזיקאי רב פעלים עם סיפור חיים מרתק, אשר במהלך הכנס יוכל בנוסף להרצאה לנגן יצירה או שתיים. בכנס אחר יתאים יותר מומחה למזרח התיכון שידון בניתוח עתיד קשרי הסחר עם ארצות ערב. וכן הלאה נושאים ומטעמים שניתן לקבל במסגרת הרצאה מרתקת. נושא ההרצאה חשוב להיותה מרתקת, שכן ישנם נושאים שאין להצילם מהיובש והשעמום. אולם, המפתח האמיתי להרצאה מעניינת הוא המרצה. מרצה מומלץ ומרתק יוכל להפוך הרצאה על צורת הזוגי בשפה העברית למצחיק והרצאה על הלכות דת ברבנות לסוחפת.

הרצאות מרתקות שמשנות חיים

כשמדברים על הרצאות העשרה מרתקות שאפשר להזמין לכנסים כדאי לקחת בחשבון את העובדה שההרצאה חייבת להיות עם ערך מוסף. לכן כדאי לך לבדוק לעומק במה היא עוסקת והאם היא יכולה לשנות את החיים של המאזינים או להעשיר אותם. אחת מהדוגמאות יכולה להיות הרצאה על תרומת איברים, שכן זה משהו שאומנם איש מאיתנו לא היה רוצה לחשוב עליו אבל זה עלול להיות חלק מהחיים של כולנו.

הרצאה כזאת, אם היא מועברת על ידי הטובים ביותר בתחום יכולה להיות הרצה מרתקת ובהחלט מסוגלת לגרום למאזינים לצאת ממנה אחרים לעומת איך שהם נכנסו אליה. שווה להשקיע בבחירת הרצאות מרתקות, מעניינות, כאלה שלרגע אחד גורמות למאזינים לחשוב על דברים שבחיי היום יום אין להם פנאי להתעסק בהם. בצורה כזאת תוכל גם להעביר מסר לאורחים בכנס ואתה תראה שכך האירוע יהיה מוצלח יותר.

המרצים הטובים ביותר

הדבר הראשון שאתה צריך לדעת על הזמנת הרצאה כזו או אחרת לכנס, זה שלא כל מי שמפרסם את השירות הזה אכן יודע להעביר הרצאה בצורה מספיק מעניינת. לכן כדאי לבדוק לעומק אל מי אתה פונה, מה ההשכלה שלו ומזה כמה זמן הוא עוסק בתחום. שנית, כדאי יהיה לבדוק כמובן את הנושאים שבהם עוסקות ההרצאות, שכן לכל הרצאה יכול להיות נושא מרכזי אחר.

מצד אחד אפשר לנצל את ההרצאה להעברת מסרים ישירים על העסק שלך, ומצד שני ניתן להזמין הרצאות שקשורות בעקיפין למה שאתה עוסק בו. כדאי לחשוב על הדברים האלה לעומק כי בסופו של דבר זה ישפיע על הצלחת האירוע. מעבר לכך, חשוב גם להתייחס לנתונים טכניים לגבי הכנס, כמו לדוגמא: מתי תרצה שהוא יתקיים? כמה אורחים אתה רוצה להזמין? מה התקציב שלך לאירוע? באיזה אולם כנסים אתה רוצה לעשות את האירוע?

תפקידן של הרצאות מרתקות בכנסים

המטרות של הכנס יכולות להיות שונות: יצירת קשרים חדשים ושיתופים פעולה, העשרה לעובדים, פרסום של פרויקטים חדשים וכדומה. בכולם – הדבר החשוב ביותר הוא להגדיר למה אתה עושה כנס ומה המטרה שלו, שלפחות 80% מהמוזמנים שלך יגיעו, אך חשוב לא פחות לדאוג לכך שיהיו בכנס הרצאות מרתקות שימשכו משתתפים ויעניקו להם ערך מוסף.

זו אומנם אולי נראית לכאורה משימה פשוטה, אך בפועל זה לא כך וצריך לבדוק איך ניתן לעשות זאת. מה שונה בכנס שלך לעומת כנסים אחרים ולמה שהעובדים, המשקיעים והלקוחות הפוטנציאלים יגיעו דווקא לאירוע שאתה מארגן? אחת מהדרכים לעשות היא להזמין דוברים מרשימים לכנסים. מומלץ שכל הדוברים יתאחדו סביב עניין מרכזי שעליו מדברים.

תמיד נשמח לענות לשאלות