רוגל אלפר מרצה

רוגל אלפר

רוגל אלפר - מרכז המרצים לישראל
עברית

קורות חיים

רוגל אלפר עיתונאי, מגיש ומבקר טלוויזיה. סופר ומוזיקאי.
בעבר היה מבקר הטלוויזיה של "הארץ" (במשך 5 שנים) ולאחר מכן עורך המוסף בעיתון. היה גם בעל טור ב"מעריב" וכתב בעיתון "העיר".
אלפר למד בבית ספר יסודי בלונדון ובתיכון רוטברג ברמת השרון. הוא שירת בחיל המודיעין, ואחר כך למד לתואר ראשון בפילוסופיה באוניברסיטת תל אביב.
אלפר הוא יוצר הסדרה הדוקומנטרית "אתם שם בבית" על תולדות הפריים טיים בטלוויזיה הישראלית. סדרה הבוחנת את הפריים טיים בטלוויזיה במבט ביקורתי ומפתיע, ושמטרתה לשנות את הדרך שבה צופי הפריים טיים רואים את הטלוויזיה שלהם בשעות הערב.
בשנת 2010 השתתף אלפר באופן קבוע בתוכנית התרבות "דיבור חדיש" בערוץ 8. לאחר מכן הנחה את תוכנית התרבות "הינשופים" באותו ערוץ, תוכנית שזכתה בפרס האקדמיה לטלויזיה לשנת 2011 כתוכנית האירוח הטובה ביותר. כמו כן הנחה את התוכנית "למה? ככה!" בערוץ הילדים, גרסת הילדים של התוכנית "הינשופים".

הרצאות מבוקשות

רוגל אלפר, מבקר הטלוויזיה מספר 1 בישראל, בהרצאה מאירת עיניים על הכוונות האמיתיות של תעשיית הטלוויזיה והשיטות שבהן היא משתמשת כדי להשפיע על הצופים. לעולם לא תראו שוב טלוויזיה באותה צורה!

 

 

 

 

בני נוער שנולדו באמצע שנות התשעים גדלו לתוך עולם שבו מידי ערב ערוץ 2 שולט בסלון המשפחתי שלהם. הם גדלו על תפריט של תכניות ריאליטי שהנחילו להם את הערכים- אתה או מיליון או כלום, יש רק מנצח אחד, כדי לנצח צריך שהזולת יפסיד, כדי לנצח צריך לשקר, להסית נגד המתחרים ולהפיל אותם בפח. מידי ערב הם רואים בתכנית ריאליטי או בשעשועון אנשים מודחים באכזריות. הם רואים שבמעמד ההדחה המתמודדים מסולקים מהאי או מגורשים מבית האח הגדול, מאבדים את מעמדם בעולם בתוך דקות או אפילו שניות. סולם הערכים של הנוער של ימינו מתאים מאוד לחיים בחברה עם פערים חברתיים גדולים, חברה לא שוויונית שבה מקובל שאדם מנצל את חברו ורומס אותם בדרך להצלחה. הם כבר לא מבינים למה סולידריות היא ערך חשוב.
הגיע הזמן לצייד את בני הנוער האלה בכלים ביקורתיים כדי למנוע מצב שבו יהיו שטופי מוח ויספגו מסרים שליליים מבלי להיות מודעים למה שקורה להם, בזמן שנדמה להם שכל מה שהם עושים זה נהנים מצפייה בטלוויזיה.

רוגל אלפר בהרצאה מעצימה על איך להתמודד עם קשיים ולנצח מגבלות, ואיך לקבל את עצמכם למרות שאתם לא מושלמים. הכל דרך סיפורו האישי והמרגש, מחכים ומצחיק על אבהות לילד אוטיסט שמלמד את העולם לאהוב.

איך עיצבה סדרת הטלוויזיה המהפכנית את הדרך שבה אנחנו חושבים על חיינו, ומה הקשר שלה לדרך שבה נכתבים הסטטוסים הכי מצליחים בפייסבוק.

רוגל אלפר מתיישב אצלכם בסלון, לוקח את השלט, ורואה אתכם טלוויזיה. פתאום תבינו למה אתם באמת רואים מה שאתם רואים, ומה זה בדיוק עושה לכם!

מרצים שאולי יעניינו אותך

אורלי וילנאי וגיא מרוז הרצאות - מרכז המרצים לישראל

אורלי וילנאי וגיא מרוז הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הרצאות לנשים,השראה,זוגיות,מוזיקה,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מופעים,צחוק והומור,קיימות ויזמות חברתית

שי ניצן הרצאות - מרכז המרצים לישראל

שי ניצן הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,משפט ומדינה,פלילים

צבי יחזקאלי הרצאות - מרכז המרצים לישראל

צבי יחזקאלי הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,חנוכה,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום הזיכרון לשואה ולגבורה,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,פסח,צבא ומדינה,ראש השנה

איתי אנגל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

איתי אנגל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,השראה

אלון בן דוד הרצאות - מרכז המרצים לישראל

אלון בן דוד הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הנחיית אירועים,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום הזיכרון לשואה ולגבורה,יום העצמאות,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,צבא ומדינה

עמרי אסנהיים הרצאות - מרכז המרצים לישראל

עמרי אסנהיים הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הגיל השלישי,השראה,חנוכה,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום העצמאות,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,משפט ומדינה,פסח,ראש השנה

נינו אבסדזה הרצאות - מרכז המרצים לישראל

נינו אבסדזה הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הגיל השלישי,הרצאות לנשים,השראה,מרצים לחוגי בית

order lecture by - רוגל אלפר