יוני בן מנחם מרצה

יוני בן מנחם

יוני בן מנחם - מרכז המרצים לישראל
עברית , אנגלית

קורות חיים

יוני בן מנחם מזרחן ועיתונאי. בעברו המפואר הוא כיהן כמנכ"ל רשות השידור וכמנהל קול ישראל.

בן מנחם החל את דרכו העיתונאית כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון ואחר כך עבד ככתב ברשות השידור ברדיו ובטלוויזיה.

במהלך השנים מילא יוני בן מנחם תפקידים עיתונאיים שונים כמו כתב לענייני שטחים, כתב ופרשן לענייני המזרח התיכון, עורך ומגיש התוכנית "מגזין המזה"ת" ברשת ב',כתב פוליטי, כתב ופרשן מדיני, מנהל הרדיו(קול ישראל) ומנכ"ל רשות השידור.

בן מנחם היה הכתב הישראלי הראשון שראיין את ראש אש"ף יאסר ערפאת עבור הטלוויזיה הישראלית (הערוץ הראשון) באוגוסט 1993 והיה במשך כמה חודשים שליח רשות השידור לתוניסיה.

במהלך עבודתו הטלוויזיונית הפיק בן מנחם וביים כ-15 סרטים דוקומנטריים על הנעשה בשטחים ועל ההתפתחויות המדיניות ביחסי ישראל ומדינות ערב.

ן מנחם דובר ערבית שוטפת בכמה ניבים ויש לו קשרים ענפים בשטחים וברחבי המזרח התיכון, בין היתר הוא מופיע כפרשן בערוצי הטלוויזיה והרדיו השונים בשפה הערבית במזרח התיכון.

בן מנחם הינו מרצה מבוקש לענייני השטחים והמזרח התיכון והוא עוסק גם באופן שוטף בכתיבת מחקרים ומאמרים בנושאי המזה"ת.

בן מנחם סיקר במהלך עבודתו העיתונאית את כל ההתפתחויות החשובות בשטחים כמו האינתיפאדה הראשונה והשנייה, נסיגת כוחות צה"ל מהגדה והרצועה,הגעת הנהגת אש"ף לשטחים, ההתנתקות, מבצע "חומת מגן", מבצעי צה"ל ברצועת עזה ("עופרת יצוקה", "עמוד ענן", "צוק איתן") ואת המשא ומתן המדיני לאורך השנים עם הפלסטינים, מצרים וירדן( ועידת מדריד,הסכמי אוסלו, שיחות טאבא, הסכם השלום עם ירדן וכו').

לבן מנחם יש קשרים הדוקים עם ההנהגה הפלסטינית בשטחים , עם גורמי ממשל במדינות ערב ועם עיתונאים ופרשנים בעולם הערבי, כמו כן יש לו קשרים מקצועיים ענפים עם הדרג הביטחוני והמדיני הגבוה במדינת ישראל.

הרצאות מבוקשות

מי יירש את אבו מאזן?

האם אנו בדרך להסדר מדיני?

לקראת סיום?

"אביב ערבי" או "חורף אסלאמי"?

למה כדאי להזמין הרצאה של יוני בן מנחם

בן מנחם הוא מרצה מרתק, בעל כושר ביטוי גבוה וקולח בשפות העברית, אנגלית וערבית, הרצאותיו מתובלות בסיפורים אותנטיים וחוויות אישיות ייחודיות ממקור ראשון. לבן מנחם יש ראייה אסטרטגית ארוכת טווח וניתוחיו בנושא התהליכים במזרח התיכון הם מקוריים ויסודיים מתוך היכרות מעמיקה של החומר.

מרצים שאולי יעניינו אותך

אורלי וילנאי וגיא מרוז הרצאות - מרכז המרצים לישראל

אורלי וילנאי וגיא מרוז הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הרצאות לנשים,השראה,זוגיות,מוזיקה,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מופעים,צחוק והומור,קיימות ויזמות חברתית

שי ניצן הרצאות - מרכז המרצים לישראל

שי ניצן הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,משפט ומדינה,פלילים

צבי יחזקאלי הרצאות - מרכז המרצים לישראל

צבי יחזקאלי הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,חנוכה,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום הזיכרון לשואה ולגבורה,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,פסח,צבא ומדינה,ראש השנה

איתי אנגל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

איתי אנגל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,השראה

אלון בן דוד הרצאות - מרכז המרצים לישראל

אלון בן דוד הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הנחיית אירועים,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום הזיכרון לשואה ולגבורה,יום העצמאות,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,צבא ומדינה

עמרי אסנהיים הרצאות - מרכז המרצים לישראל

עמרי אסנהיים הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הגיל השלישי,השראה,חנוכה,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום העצמאות,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,משפט ומדינה,פסח,ראש השנה

נינו אבסדזה הרצאות - מרכז המרצים לישראל

נינו אבסדזה הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הגיל השלישי,הרצאות לנשים,השראה,מרצים לחוגי בית

order lecture by - יוני בן מנחם