דורון סלומון מרצה

דורון סלומון

דורון סלומון - מרכז המרצים לישראל
עברית

קורות חיים

דורון סלומון נולד בישראל ובה גם החל את לימודיו המוזיקליים. בצעירותו למד פסנתר, קרן וגיטרה קלאסית. בשנת 1974 זכה במלגה מקרן התרבות אמריקה-ישראל ללימודים בחו"ל. למד בבי"ס המלכותי למוזיקה בלונדון, והתמחה בניצוח, הלחנה וגיטרה. סיים לימודי הניצוח בהצטיינות. זכה פעמיים בפרס הניצוח ע"ש אדריאן בולט ובפרס תאודור שטיר. באותה תקופה למד ניצוח בכיתות-אמן בהדרכת מאסטרו פרנקו פררה באיטליה, ועם לאונרד ברנשטיין בירושלים. בנוסף דורון התמחה בסוגי מוזיקה שונים: מוזיקה לסרטים ,מוזיקה הודית ומוזיקה ערבית.

דורון סלומון זכה בשנת 1979 בפרס ראשון בתחרות ניצוח בחסות התזמורת הסימפונית ירושלים ובפרס ראשון בתחרות ניצוח יוקרתית בינלאומית בבזנסון (צרפת). הצלחה זו הובילה להזמנתו לנצח על כל התזמורות בארץ ,כולל התזמורת הפילהרמונית הישראלית ולהופעות רבות בצרפת עם תזמורות כמו: פילהרמונית של אזור הלואר, פילהרמונית של רדיו צרפת, תזמורת ננסי, פילהרמונית של לוריין ועוד.

בשנת 1980 החליף סלומון את המנצח רוברט קרפט בפסטיבל ברלין. בעקבות הצלחתו הוזמן לנצח על תזמורת האופרה של פלרמו, האופרה של שטוקהולם, הסימפונית של גוטנבורג, תזמורת הרדיו במילנו, פילהרמונית של הלסינקי, תזמורות קאמריות של סקוטלנד, פירנצה ומילנו, הסימפונית של במברג, האופרה של שטוטגרט ועוד.

בשנת 1984 הפך סלומון יועץ מוסיקלי ומנצח ראשי בתזמורת הסימפונית של גוולבורג בשבדיה. לאחר מכן סלומון שימש כמנהל מוסיקלי ומנצח ראשי של התזמורת הקאמרית הקיבוצית ,במקביל ניהל את התזמורת הפילהרמונית של מקדוניה.

בנוסף כיהן סלומון כיועץ אומנותי ומנצח ראשי של התזמורת הפילהרמונית של פוגטלנד, גרמניה. עם תזמורת זו פתח בין היתר את פסטיבל האביב בפראג בשנת 1996, ערך סיור מקיף בסין ובספרד, יזם את פסטיבל מוצרט בקפריסין וניצח על הכנר המהולל רוג'ארו ריצ'י במסע קונצרטים ליום הולדתו ה80.

בשנת 1999 חתם סלומון על חוזה הקלטות עם התזמורת במסגרתו יצאו לאור תקליטורים עם טובי האומנים בעולם ביניהם גם רביעית הקרנות של תזמורת הגוונדהאוז מלייפציג. לאחר מכן כיהן דורון סלומון כמנהל אומנותי ומנצח ראשי של קבוצת "מוסיקה נובה" ותזמורת הבמה הישראלית.

בשנת 2005 הפך סלומון למנהל האומנותי ומנצח ראשי של תזמורת הסינפונייטה הישראלית-באר שבע, וכיום הוא ממשיך אתה כ "מנצח אורח ראשי". כמוכן הוא מרצה בקורס אותו הקים: שיתוף בין הסינפונייטה הישראלית ב"ש לבין אוניברסיטת ב"ג, הקורס עוסק ביסודות המוזיקה וכולל בו גם קונצרטים.

הרצאות מבוקשות

מנצח הוא מנהל עם חזון. ההרצאה היא סקירה וניתוח עבודתם של גדולי המנצחים בהתאמה לשיטות ניהול והתפתחות הגישה לחזרות ביחס לשינוי בגישת הניהול: החל מהצעקות ההיסטריות של טוסקניני, דרך המחלוקת של לאונרד ברנשטין עם נגני התזמורת וכלה בשכנוע הנעים של מנצחים כמו ריקורדו מוטי. ההרצאה כוללת שיעור בזק בניצוח כשהקהל נוכח לדעת שאפשר בקלות יחסית לנצח על יצירות רבות, הדגמות של גדולי המנצחים, דמות המנצח בקולנוע ובמופעי "סטנד אפ".

מושא הערצתם של מוצרט, בטהובן, גטה וההשפעה הגדולה בהיסטוריה על כל סוגי המוזיקה. אב ל -23 ילדים, מלחין פורה עם רצון עז להתקדם בקריירה גם כספית וגם אומנותית, היה על באך להתנהל עם מעבידים שונים בעלי דרישות ותנאים לעיתים בלתי אפשריים. ניתוח השיטה בה הפך, למרות הכל, למלחין המשמעותי ביותר עד היום. קוים לסקרנותו של באך לסגנונות מוזיקה שונים(אנגלית, צרפתית ואיטלקית), אופיו הנוקשה שהוביל אותו למעורבות בתגרת רחוב עם אחד מנגניו, והשלכתו לכלא בויימר בגלל סירובו להמשיך לעבוד שם. תיאור השפעתו של באך על סוגי מוזיקה רבים ומגוונים ( ג'ז , רוק, מוזיקה ברזילאית ועוד…).

מאבקו של הגיטריסט הקלאסי הגדול אנדרה סגוביה בדעות הקדומות ביחס לגיטרה כ"כלי מלווה בלבד", מלחמתו בנגני הפלמנקו ,הדגמות וניתוח של נגנים כמו-קצ'ו טיראו מארגנטינה, ג'וליאן ברים מאנגליה, פקו דה לוצ'יה מספרד, ימנדו קוסטה מברזיל, חבייר קונטרראס גלינדו מצ'ילה ועוד…

הקדשת הסימפוניה השלישית,"ארואיקה ", לנפוליאון בונפרטה וביטול זועם של הקדשה זו לאחר שנפוליאון הכתיר עצמו כקיסר (בסופו של דבר הקדיש את הסימפוניה לבחירה החופשית ). אמונתו הבלתי מתפשרת של בטהובן בעתיד האוניברסאלי האנושי ב"סימפוניית הגורל", החמישית, יצירה שמתחילה בנימה טרגית ומסתיימת בתרועות שמחה. אמונתו של בטהובן ברוח האדם, כפי שבאה לביטוי בסימפוניה התשיעית המיתולוגית, המשלבת בפעם הראשונה בהיסטוריה מקהלה גדולה ו-4 זמרים סולנים.

למה כדאי להזמין הרצאה של דורון סולומון

להרצאותיו של דורון סלומון מבנה מרתק, הוא משתמש בדוגמאות מגוונות ולא צפויות. הוא בעל ידע הרב ומעמיק בתחומים שונים. כאחד המנצחים הפעילים בארץ הוא מביא אנקדוטות הלקוחות מהניסיון שלו בחזרות וקונצרטים בארץ ובעולם.

מרצים שאולי יעניינו אותך

אתגר קרת הרצאות - מרכז המרצים לישראל

אתגר קרת הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה,ספרות וסופרים

דנדן בולוטין הרצאות - מרכז המרצים לישראל

דנדן בולוטין הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אלופים למרות הכל,בתי ספר,השראה,חזרה ללימודים ולבתי ספר,חנוכה,כלכלה, עסקים ומנהיגות,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,עבודת צוות,ראש השנה

גיל שוחט הרצאות - מרכז המרצים לישראל

גיל שוחט הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה,מוזיקה,מופעים

רועי גליץ הרצאות - מרכז המרצים לישראל

רועי גליץ הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה,כלכלה, עסקים ומנהיגות,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,צילום,קיימות ויזמות חברתית

חיליק מגנוס הרצאות - מרכז המרצים לישראל

חיליק מגנוס הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה,חזרה ללימודים ולבתי ספר,ילדים ומשפחה,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,עבודת צוות

מירי דוידוביץ הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מירי דוידוביץ הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה

שרה אנג'ל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

שרה אנג'ל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: הרצאות לנשים,השראה,חנוכה,יום האישה 2024,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,ספרות וסופרים

רוני ססלוב הרצאות - מרכז המרצים לישראל

רוני ססלוב הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אוכל,בריאות, ספורט ותזונה,הרצאות לנשים,השראה,חגים ומועדים,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,פסח,ראש השנה,שבועות

order lecture by - דורון סלומון