גידי אורשר מרצה

גידי אורשר

גידי אורשר - מרכז המרצים לישראל
עברית

קורות חיים

האגדה מספרת שאמו של גידי אורשר הלכה ל"סינמה" בערב הלילה בו הוא נולד, ובאותו ערב הסרט המוצג היה סרט מוזיקאלי ולכן אורשר נולד לקולנוע מתובלן במוסיקה. אך את הקשר הרציני החל בתיכון עירוני ה' בתל אביב כשחבר עם אלו שהעבירו את ימי השישי שלהם בעיסוקים של תאטרון, מוסיקה, קולנוע וספרות. משם המעבר ללימודי תאטרון באוניברסיטה היה ברור. אך ברור עוד יותר היה המעבר, אחרי שנה ללימודי קולנוע, במחזור הראשון בחוג שנפתח באוניברסיטת תל אביב.

את שירותו הצבאי, אורשר בילה בגלי צה"ל והקשר בתחנה נמשך, כך קרה 44 שנים. הקשר עם שני מגישי תוכנית התרבות ד'אז יצחק בן נר שהיה גם מבקר הקולנוע של התחנה וטלילה בן זכאי הביא לך שלאחר השרות הצבאי ובמקביל ללימודיו באוניברסיטה אורשר כתב טור שבועי, חצי עמוד ב"מעריב" על קולנוע. אותו הקדיש לכרוניקה של הקולנוע הישראלי ומאז הינו פעיל בתחום חשוב זה.

השנים הבאות הביאו אותו לכתיבה בעיתונים נוספים – עמודה כפולה ב"העיר" על עיניינים של תרבות ואמנות, ב"ידיעות אחרונות", ביקורות קולנוע ב"דבר" ו"הארץ",ב"פנאי פלוס" ולטלויזיה. פינת קולנוע במשך 6 שנים ב"זהו זה" האגדית, תוכניות שבועיות בשידורי נסיון בערוץ 2 וכפרשן ומבקר בערוצי הטלויזיה בארץ.

בנתיים אורשר הפך להיות מבקר הקולנוע של גלי צהל, האיש מאחורי "סולם אורשר" ובמקביל לעבודתו זאת ולהגשה של תוכניות תרבות יומיות ושבועיות, הקים וניהל במשך 15 שנים את אתר האינטרנט של התחנה.

תחום פעילות נוסף הוא ההוראה וההרצאות על קולנוע. לצידם של ניסים דיין ויהודה סתיו היה ממקימי המוסד שנקרא "יום קולנוע ארוך", מפעל חינוכי קולנועי שפעל בקולנוע לב בתל אביב והעביר דרכו מאות אלפי תלמידים מתל אביב והפריפריה לבקרים של מפגשים מושכלים עם קולנוע, מפגשים אותם הם זוכרים עד היום. בשנים האחרונות אורשר מלמד כמרצה בכיר קולנוע ורדיו בסמינר הקיבוצים ובמרכז האקדמי ויצו בחיפה .   

פעילותו הציבורית בתחום הקולנוע כוללת את תפקידו כיו"ר תא מבקרי הקולנוע באגודת העיתונאים בתל אביב. אורשר היה מיוזמי ומקימי האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלויזיה ועד היום הינו פעיל חבר בהנהלתה, מיוזמי חוק הקולנוע ששינה את פני התעשיה בארץ, ממקימי איגוד הביקורת האירופאי-ים תיכוני "פדאורה" וחבר וועדות שיפוט בפסטיבלים בחו"ל (קאן, ברלין ועוד) ובארץ.

הרצאות מבוקשות

מהו הקולנוע ומהי המכאניקה והפילוסופי העומדת מאחוריו ? איך מספרים סיפורים בקולנוע ומהו תפקידו של הבמאי ? איך לנסות ולפרק את החוויה הקולנועית ליצירת מובנות עמוקה יותר עם המדיום ? וכמובן, על הצילום, פס הקול והעריכה.

מהם שני הענפים מהם בנוי הקולנוע ? מה שונה ומה דומה בשתי מדיה אחיות הללו ? למי נאמין יותר ? המציאות והמציאות המקבילה. הבחירות של הבמאי ונקודות ראות.

תופעה שהעיסוק בה הולך ומתרחב בכל העולם. נושא מרתק משני הצדדים של הבעיה. המהגר – דור ראשון לסבל , הכל למען הדור השני. הרצון והצורך לשמור על ערכי הארץ הישנה מול הרצון להתערות בארץ החדשה. המהגרים מול התושבים הוותיקים. יאוש מול תקווה. התגברות הפן הפוליטי והאלימות המלווה את שני הצדדים. קומדיות אתניות ועממיות. עליה בישראל.

איך משתקף עולם הרפואה בקולנוע ? הסרטים כמראה למאוויים שלנו. הרצוי מול המצוי .  יחס הרופא למטופליו.  מ אחראי לחייו ולגופו של החולה ? עורך הדין כחלק ממערכת הבריאות. המערכת הכלכלית והסביבה הביטוחית ליד המרפאות ובתי החולים.

על תפקידו של המחשב בעולם הקולנוע. גם מהצד הטכני וגם כגיבור קולנועי. על המולד השלישי של הקולנוע, חזרה לעולם האנימציה, על המחשב כיצרן אפקטים, על המחשב כיצרן של מציאות סוריאליסטית, שימושים תאורטיים ופילוסופיים של המחשב בעלילות הסרטים, המחשב כגיבור קולנועי והשינוי במעמדו.

איך משמר הקולנוע ערכים היסטורים ואיך הוא משנה אותם ומקבע דפוסי חשיבה. דמויות מוכרות לצד כאלה הידועות פחות, מנהיגי עולם, מדענים, מרגלים, מוסיקאים, חסידי אומות עולם וגיבורים עממיים. האם סרים המבוססים על מקרים אמיתיים – חשובים יותר ?

איך משתקף המדיום הקולנועי ביצירות עצמן ? מהו העיסוק הרפלקסיבי של הקולנוע בעצמו. על המטרות – קידום מכירות ופרסום, נוסטלגיה, ביקורת ובדיקה עצמית. הקולנוע על הטלויזיה – מדיה מתחרות או משלימות זאת את זאת ומשתפות פעולה ?

סיפורו של הקולנוע האמריקאי והוליווד בירתו. בירת הקולנוע העולמי – איך הפכה לכזאת. על הקשר בין כסף ואמנות, על השיטה האולפנית, על שבירתה, על תור הזהב של הוליווד, על התפתחות הז'אנרים הפופולארים, על ה"האפי אנד" כמזימה קפיטליסטית, על הוליווד החדשה, הבלוק באסטרים. על תחרות האוסקר ותעשית הזוהר.

למה כדאי להזמין הרצאה של גידי אורשר

כמרצה אורשר מתמחה כבר למעלה מ 35 שנים בהכנת הרצאות על פי בקשה. כל נושא אפשרי, כל גחמה מתגשמת. מעיסוק ב"חלונות" בקולנוע ועד "קולנוע על קולנוע". מ"עולמו הפנימי של הילד" ועד "נאומי סיכום מפורסמים". מ"חדשנות בקולנוע" ועד "פרובאנס והסרטים". רק תבקשו…

מרצים שאולי יעניינו אותך

אורלי וילנאי וגיא מרוז הרצאות - מרכז המרצים לישראל

אורלי וילנאי וגיא מרוז הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הרצאות לנשים,השראה,זוגיות,מוזיקה,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מופעים,צחוק והומור,קיימות ויזמות חברתית

שי ניצן הרצאות - מרכז המרצים לישראל

שי ניצן הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,משפט ומדינה,פלילים

צבי יחזקאלי הרצאות - מרכז המרצים לישראל

צבי יחזקאלי הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,חנוכה,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום הזיכרון לשואה ולגבורה,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,פסח,צבא ומדינה,ראש השנה

איתי אנגל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

איתי אנגל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,השראה

אלון בן דוד הרצאות - מרכז המרצים לישראל

אלון בן דוד הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הנחיית אירועים,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום הזיכרון לשואה ולגבורה,יום העצמאות,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,צבא ומדינה

עמרי אסנהיים הרצאות - מרכז המרצים לישראל

עמרי אסנהיים הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הגיל השלישי,השראה,חנוכה,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום העצמאות,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,משפט ומדינה,פסח,ראש השנה

נינו אבסדזה הרצאות - מרכז המרצים לישראל

נינו אבסדזה הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הגיל השלישי,הרצאות לנשים,השראה,מרצים לחוגי בית

order lecture by - גידי אורשר