ים ורובי גת מרצה

ים ורובי גת

ים ורובי גת - מרכז המרצים לישראל
עברית זום

קורות חיים

ים גת עורך החדשות של N12 באינטרנט.
רובי גת יוצר וכותב סרטים דוקומנטריים.

רובי גת היה בכיר במשרד של ה BBC בירושלים, וניהל את מערך חדרי העריכה בשלוש שפות ואת הארכיון.  ב 2011 פרש והחל ליצור סרטים עצמאיים (פרדי היקר) ולכתוב. סרטו הדוקומנטרי "לא גיבור" הוקרן לראשונה ב3 בדצמבר 2020 yes docu   לציון היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מגבלה. הסרט מתעד את מלחמתו של בנו, ים, להתגייס לצבא למרות שהוא יושב בכיסא גלגלים ונעזר במטפל. אחרי שנה וחצי של מאבק הצבא שינה את הנהלים וים היה הראשון שגויס ביחד עם מטפל.
בצבא, ים שירת בגלי צה"ל כמפיק ועורך מבזקים ולאחר שהשתחרר החל לעבוד כעורך חדשות בN12, אתר האינטרנט של חברת החדשות.

 

הרצאות מבוקשות

בהרצאה, כמו בסרט "לא גיבור", משתפים ים ורובי על המסע הכפול שלהם – ים משתף על תהליך ההתבגרות של נער בכיסא גלגלים שהפך אותו ללוחם זכויות אדם ולפורץ דרך ועל החיים במשפחה אלטרנטיבית (שני אבות ואם) ורובי מספר על המסע ההורי, מתקווה להשלמה להבנה שצריך ללמוד לראות את העולם דרך העיניים של הילד הנכה.

בתהליך יצירת הסרט ים השתתף באופן פעיל, לא רק בעצות ובבימוי אלה גם בצילום. רובי מספר על העולמות החדשים שנפתחים כשאנשים עם צרכים מיוחדים תופסים פיקוד. בהרצאה משולבים קטעים קצרים מהסרט "לא גיבור" (באדיבות יס דוקו).

הרצאה מעוררת השראה. בסוף כל הרצאה נגשים לים ורובי אנשים ואומרים שאומנם דיברו על אדם עם צרכים מיוחדים אבל את התובנות מההרצאה ניתן ליישם בחיים של כל אדם. תובנות על הרצון להיות "כמו כולם", עם ההבנה שאי אפשר באמת להיות כמו כולם, תובנות על עצמאות, על החיפוש אחר אהבה, על מודלים של גבריות ישראלית שמשתנים מול עינינו, על יחסי הורים וילדים ועל המשימות שלנו בחיים שלפעמים בוחרות אותנו, ולא אנחנו אותן.

הרצאות מול אנשים עם צרכים מיוחדים, מול אנשי מקצוע שמטפלים בהם ובעיקר מול הקהל הרחב עוררו התרגשות והשתתפות ערה בשיחה.

מרצים שאולי יעניינו אותך

הדס אדלר הרצאות - מרכז המרצים לישראל

הדס אדלר הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,בינה מלאכותית,הרצאות השראה,הרצאות לחוגי בית,הרצאות לנשים,חדשנות ועתידנות,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,שיווק וקידום, שיווק דיגיטלי

דניאל וולפסון הרצאות - מרכז המרצים לישראל

דניאל וולפסון הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אלופים למרות הכל,הרצאות השראה,הרצאות לחוגי בית,הרצאות לחנוכה,הרצאות לנשים,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,עבודת צוות

order lecture by - ים ורובי גת