אוהד חמו מרצה

אוהד חמו

אוהד חמו - מרכז המרצים לישראל
עברית זום

קורות חיים

אוהד חמו הוא הכתב לענייני ערבים של ערוץ 12 ומחבר הספר "פני השטח".
חמו התחיל את דרכו בתור כתב לענייני פלשתינים בערוץ 1, לאחר מכן המשיך בערוץ 10 וכיום משמש כתב ערוץ 12 בשטחים. במהלך השנים ערך כתבות מגזין רבות ואף סרטים דוקומנטריים קצרים וכחלק מתפקידו יצר מארג של קשרים ברשות הפלסטינית ונפגש דרך קבע עם מנהיגי חמאס ופתח, עם מבוקשים מכלל הארגונים הפלסטינים, אסירים ואזרחים מן השורה. בין הישראלים הבודדים שנכנסים דרך קבע לשטחים, הוא למד להבין את הזירה הפלסטינית ללא מתווכים ונחשב בקי מאוד ברזי הפוליטיקה והחברה הפלסטינית. ליווה מקרוב מאוד את האירועים הגדולים של השנים האחרונות: אינתיפאדת אלאקצא, עליית חמאס בבחירות, הפיכת חמאס בעזה, מות ערפאת, חטיפת גלעד שליט, מבצעי עופרת יצוקה, עמוד ענן ועוד.

הרצאות מבוקשות

אוהד חמו. על האיום האיראני אחרי מבצע "שומר החומות". על השינויים בשכונה המזרח תיכונית, על המשותף בין ישראל לבין מדינות המפרץ שמבקשות שלום ובדרך פותחות את שעריהן בפנינו, על האיום האיראני ובתווך רצועת עזה, אחרי ה 21 למאי 2021 – הפסקת האש.
הרצאה מרתקת הדנה, בין היתר, בקושי לסקר את העולם שמעבר למסך הברזל העזתי, ומלווה בחומרים מצולמים מקוריים ובלעדיים ובאנקדוטות יוצאות דופן, פרי סיקור עיתונאי ארוך שנים.

אוהד חמו, הכתב לענייני ערבים של ערוץ 12 ומחבר הספר ״פני השטח״ בהרצאה מרתקת על השינויים בשכונה המזרח תיכונית. על המשותף בין ישראל לבין מדינות המפרץ שמבקשות שלום ובדרך פותחות את שעריהן בפנינו, על איראן שמבקשת מלחמה ובתווך רצועת עזה והפלסטינים.
ההרצאה מלווה בחומרים מצולמים מקוריים ובלעדיים ובאנקדוטות יוצאות דופן, פרי סיקור עיתונאי ארוך שנים.

חלקה הראשון של ההרצאה יעסוק במדינת דאע"ש מפיו של מי שהגיע הכי קרוב אליהם. אוהד חמו ששב לאחרונה פעמיים מגבול סוריה-טורקיה, חזה בלוחמי דאע"ש מקרוב, שמע סיפורי אימים ממי שחיים תחת שלטונם, ראיין לוחמים כורדים שמספרים על שיטות ההפחדה של דאע"ש, אזרחים שמספרים על טקסי עריפת הראשים ובאילו תנאים חוששים לוחמי דאע"ש לאבד את מקומם בגן עדן יחד עם הבתולות המובטחות. בחלקה השני תעסוק ההרצאה בחמאסטאן לפני צוק איתן- ואחריו. כיצד הצליח צבא חמאס לעמוד מול הצבא הטוב במזרח התיכון, האם נשקפת לו סכנה דווקא מאנשי אלקאעידה בעזה, מיהם הגורמים החזקים היום בשטחים וכיצד נוצר הקשר בין חמו לבין יד ימינו של חאלד משעל ? בשאלות אקטואליות אלו ואחרות עוסקת ההרצאה, המלאה בדוגמאות מניסיונו של עיתונאי ישראלי שנמצא דרך קבע בשטח עוין, מהמוקאטעה ברמאללה ועד הקסבה של שכם. היא תשרטט את תמונת המצב העדכנית באמצעות הקשרים האינטימיים וההיכרות המעמיקה של אוהד עם בכירים בחמאס, בפתח וברשות הפלסטינית. ההרצאה מביאה חוויות ממפגשים יוצאי דופן שלא סופרו, בין היתר עם מחבלים, בכירי הזרוע הצבאית, משלחי מתאבדים בשטחים ובבתי הכלא ועוד.

 

ההרצאה, המועברת מבעד לעיניו של ישראלי בשטחים, מתמקדת בשינויים ובתהפוכות בזירה הפלסטינית. האם האביב הערבי מתדפק על הדלת של השכנים ? האם אנשי אלקאעידה מסכנים את שלטון חמאס בעזה ומיהם הגורמים החזקים היום בשטחים ? בשאלות אקטואליות אלו ואחרות עוסקת ההרצאה, המלאה בדוגמאות מניסיונו של עיתונאי ישראלי שנמצא דרך קבע בשטח עוין, מהמוקאטעה ברמאללה ועד הקסבה של שכם. היא תשרטט את תמונת המצב העדכנית באמצעות הקשרים האינטימיים וההיכרות המעמיקה של אוהד חמו עם בכירים בחמאס, בפת"ח וברשות הפלסטינית. ההרצאה מביאה חוויות ממפגשים יוצאי דופן, בין היתר עם מחבלים ומשלחי מתאבדים בשטחים ובבתי הכלא, ומלאה בסיפורים שלא סופרו על "גיבורי התרבות" החדשים שיצרה האינתיפאדה, כמו זכריא זביידי, אמנא מונא ואחרים.

ההרצאה תעסוק בגורמים שהביאו לפרוץ המלחמה, לתנועת חמאס ולאפשרויות לסיומה.

לקוחות ממליצים

מנהלת תרבות מתנ"ס מבואות חרמון
 

"אוהד חכם אינטיליגנטי נעים הליכות ,מרצה כלבבי!
העביר לנו הרצאה מעניינת, מרתקת וקולחת אי אפשר היה לא להאזין לדברי החוכמה והידע הרחב שלו"

מרצים שאולי יעניינו אותך

אורלי וילנאי וגיא מרוז הרצאות - מרכז המרצים לישראל

אורלי וילנאי וגיא מרוז הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הרצאות לנשים,השראה,זוגיות,מוזיקה,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מופעים,צחוק והומור,קיימות ויזמות חברתית

שי ניצן הרצאות - מרכז המרצים לישראל

שי ניצן הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,משפט ומדינה,פלילים

צבי יחזקאלי הרצאות - מרכז המרצים לישראל

צבי יחזקאלי הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,חנוכה,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום הזיכרון לשואה ולגבורה,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,פסח,צבא ומדינה,ראש השנה

איתי אנגל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

איתי אנגל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,השראה

אלון בן דוד הרצאות - מרכז המרצים לישראל

אלון בן דוד הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הנחיית אירועים,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום הזיכרון לשואה ולגבורה,יום העצמאות,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,צבא ומדינה

עמרי אסנהיים הרצאות - מרכז המרצים לישראל

עמרי אסנהיים הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הגיל השלישי,השראה,חנוכה,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום העצמאות,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,משפט ומדינה,פסח,ראש השנה

נינו אבסדזה הרצאות - מרכז המרצים לישראל

נינו אבסדזה הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הגיל השלישי,הרצאות לנשים,השראה,מרצים לחוגי בית

order lecture by - אוהד חמו