אמיר בר שלום מרצה

אמיר בר שלום

עברית זום

קורות חיים

אמיר בר שלום , הפרשן הצבאי של גלי צה״ל ועמית מחקר במכון למדיניות נגד טרור במרכז הבינתחומי בהרצליה. בין השנים 2000-2017 היה ראש הדסק הצבאי של ערוץ 1 ובמקביל הגיש את מהדורת ״מבט״. עם הקמת תאגיד השידור מונה לכתב המדיני של כאן חדשות וכאן רשת ב, ואחר כך למגיש מהדורת סוף השבוע.
אמיר רס״ן במילואים ובעל תואר במדע המדינה ומשפטים, משמש כפרשן הביטחוני של אתר ״זמן ישראל״ בעברית ו ״times of israel״ באנגלית, ובנוסף חבר קבוע בפאנל הפרשנים של תכנית הבוקר ברשת 13.

הרצאות מבוקשות

ה 7 באוקטובר 2023 הוא קו פרשת מים בהיסטוריה הישראלית. המציאות אחריו מול הפלסטינים ובאזור כולו השתנתה. גלי ההדף של הטבח היכו בכל העולם. -איך זה קרה? -מה ישראל צריכה לעשות עכשיו? -איך הטבח בעוטף יעצב מחדש את יחסי ישראל מדינות ערב? -האם ישראל היא עדיין מעתה אזורית. אמיר בר שלום הפרשן הצבאי של גלי צה״ל ועמית מחקר במכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן משרטט את קווי השבר של אוקטובר 2023 ואת הנחות היסוד שהשתנו ויעצבו מחדש את העשורים הבאים.

פרויקט הגרעין האירני הוא בבת עינם של שלטון האייטולות . במשך שנים משכנה איראן את כלכלת המדינה לטובת הפצצה , שתבטיח לה את כרטיס הכניסה למועדון המעצמות. לאורך שנים איראן שיקרה , המערב שתק והצנטריפוגות המשיכו לפעול.
הנשיא אובמה נבהל – חתם על הסכם והמשיך הלאה לכתוב זכרונות.
הנשיא טראמפ נבהל – פרש מההסכם ועזב את הבית הלבן אחרי קדנציה
הנשיא ביידן נבהל – ועדיין מגשש את דרכו.
עד כמה קרובה איראן לפצצה?
מי עוד צריך לפחד מפצצה איראנית?
איך נראית מערכת השקרים האיראנית?
ההרצאה מנסה לענות על השאלות המטרידות האלה תוך ניתוח מעמיק של הדרך לפצצה ומתן כלים לניתוח והבנה של המתח הנוכחי בין הצדדים :ארה״ב, רוסיה, סין האיחוד האירופי , ישראל, מדינות המפרץ וכמובן, איראן.

ההרצאה מלווה במצגת
משך ההרצאה 60 דקות

המדינה האיסלמית היא עובדה קיימת. יש לה מוסדות, הכנסות, אידיאולוגיה ,שטח עצום ובעיקר רעיון קורץ.
כיצד קמה המדינה האיסלמית ואיך הצליחה לסלול את הדרך לליבם של מיליוני מוסלמים בעולם? האם המדינה האיסלמית היא איום חדש שהעולם לא יודע להתמודד עימו?

האם הפצצה האירנית מסכנת באמת את ישראל?
איך הצליחה איראן עד כה לשטות במעצמות ולהגיע כל כך קרוב לפצצת גרעין, אחרי שהפרה בדרך כמעט כל הסכם שחתמה עליו?
עד כמה משאיר ההסכם הנוכחי את איראן קרוב לפצצה? עד שנה כמו שטוענת ישראל , או עשור כמו שטוענת אצרות הברית?
איך נראה המשא ומתן עם איראן מאחורי הקלעים ולפני המיקרופונים?

היכן עובר הקו הדק שבין חובת הדיווח לצנעת הפרט וזכויות החלש?
עולם המשפט הגדיר את האתיקה המשפטית המסדירה את היחסים בין עורכי דין ללקוח, לבתי המשפט ובין עורכי הדין עצמם. כך עשתה גם ההסתדרות הרפואית לרופאים האחיות ושאר המקצועות הפרא-רפואיים.
אבל מי הגדיר את האתיקה העיתונאית?
מה הם החוקים שחלים כיום על עיתונאים בישראל, בתקופה רווית מתיחות ביטחונית והאם האינפורמציה שאנחנו צורכים יום יום היא אינפורמציה אמינה?

ההחלטות ששינו את פני ההיסטוריה הישראלית כמו ההחלטה של רפול ושרון להמשיך לכיוון ביירות ב 82, ההחלטה של חלוץ לא להיכנס קרקעית ב 2006 וההחלטה של דדו לא לצלוח את התעלה והלחץ של שרון.

פרויקט הגרעין האירני הוא בבת עינם של שלטון האייטולות. במשך שנים משכנה איראן את כלכלתה לטובת הפצצה, שתבטיח לה את כרטיס הכניסה למועדון המעצמות. לאורך שנים איראן שיקרה, המערב שתק והצנטרפוגות המשיכו לפעול. עד כמה קרובה איראן לפצצה? מי עוד צריך לפחד מפצצה אירנית? איך נראית מערכת השקרים האירנית? ההרצאה מנסה לענות על השאלות המטרידות האלה תוך ניתוח מעמיק של הדרך לפצצה ומתן כלים לניתוח והבנה של המתח הנוכחי בין המערב לאיראן ישראל ומדינות המפרץ.

למה כדאי להזמין הרצאה של אמיר בר שלום

מרצה מרתק שנון ומלא עניין. דגש רב מושם על המחשה הרצאות מלוות במצגת ובה משולבים קטעי וידאו רבים וכן הסיפורים שטרם סופרו על מאחורי הקלעים של מערכת הביטחון הישראלית.

לקוחות ממליצים

ספרייה עירונית קרית אתא
 

"אמיר בר שלום היה מצוין.
ריתק את האנשים בהרצאתו, הקהל נהנה, החכים ואהב מאוד לשמוע כל מילה היוצאת מפיו.
"

אופיס טקסטיל
 

"מרצה מעניין מאוד שהעביר את החומר ברמה גבוהה ובמטודולוגיה נכונה.
ההתייחסות שלו הייתה מאוד רצינית והעברת ההרצאה הייתה מעוררת מחשבה תוך שמירה על אתיקה מקצועית ומכובדות. משדר אמינות גבוהה ומקצוענות.
תודה רבה."

מרצים שאולי יעניינו אותך

אורלי וילנאי וגיא מרוז הרצאות - מרכז המרצים לישראל

אורלי וילנאי וגיא מרוז הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הרצאות לנשים,השראה,זוגיות,מוזיקה,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מופעים,צחוק והומור,קיימות ויזמות חברתית

שי ניצן הרצאות - מרכז המרצים לישראל

שי ניצן הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,משפט ומדינה,פלילים

צבי יחזקאלי הרצאות - מרכז המרצים לישראל

צבי יחזקאלי הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,חנוכה,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום הזיכרון לשואה ולגבורה,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,פסח,צבא ומדינה,ראש השנה

איתי אנגל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

איתי אנגל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,השראה

אלון בן דוד הרצאות - מרכז המרצים לישראל

אלון בן דוד הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הנחיית אירועים,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום הזיכרון לשואה ולגבורה,יום העצמאות,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,צבא ומדינה

עמרי אסנהיים הרצאות - מרכז המרצים לישראל

עמרי אסנהיים הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הגיל השלישי,השראה,חנוכה,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום העצמאות,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,משפט ומדינה,פסח,ראש השנה

נינו אבסדזה הרצאות - מרכז המרצים לישראל

נינו אבסדזה הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הגיל השלישי,הרצאות לנשים,השראה,מרצים לחוגי בית

order lecture by - אמיר בר שלום