בן דרור ימיני מרצה

בן דרור ימיני

בן דרור ימיני - מרכז המרצים לישראל
עברית , אנגלית

קורות חיים

משפטן, עיתונאי, חוקר ומרצה, בעל טור קבוע ב"ידיעות אחרונות". בשנים האחרונות פרסם שורה של מחקרים השוואתיים על הסכסוך הישראלי-ערבי, ובסוף 2014 את הספר "תעשיית השקרים", שהגיע למקום הראשון ברשימת רבי המכר.

ימיני נולד בשנת 1954 וגדל בגבעת עמל א' בתל אביב.‏ למד באוניברסיטת תל אביב היסטוריה ומשפטים. לאחר מכן עסק שנים אחדות בעריכת דין. הוא מונה ליועץ למשרד לקליטת עלייה ואף שימש כדובר המשרד. לאחר מכן פנה לקריירה עיתונאית.

את תחילת דרכו בעיתונות עשה ימיני ב"מעריב", שם כתב טור שבועי פוליטי במוסף השבת. משנת 2003 ערך את מדור הדעות בעיתון ובשנים 2014 – 2009 כתב בלוג באתר האינטרנט של העיתון. כיום כותב ב"ידיעות אחרונות" ומפרסם מאמרים באנגלית בעיתון האינטרנטי Times of Israel.

ימיני הוא פעיל פוליטי ופובליציסט בעל דעות מוצקות וייחודיות.

בשנת 86' פרסם את ספרו "אגרוף פוליטי". בשנת 89' היה העורך הראשון של הירחון החברתי הלוחמני "הפטיש". הוא הגיש תוכניות רדיו והיה פעיל במפלגת תמ"י, מפלגה מסורתית-ספרדית שפעלה לשוויון הזדמנויות. במהל השנים אף שימש כמנהל התוכנית להכשרת פעילי ציבור באוניברסיטת תל אביב.

בבחירות 2012 התבקש ימיני ע"י ציפי לבני לחבור למפלגתה אולם לאחר לבטים דחה את ההצעה כדי להמשיך ולעסוק בחופשיות במחקר ובכתיבה.

ספרו המוכר ביותר הוא "תעשיית השקרים" (2014) הדן ביחסן השלילי של האקדמיה והתקשורת הישראלית והבינלאומית לישראל ולסכסוך הישראלי-ערבי, ולסיקור המוטה שהיא מקבלת בעיתונות. הספר מביא מחקרים המפריכים את הטענות הקשות שסופגת ישראל במישור זה. הוא מכנה את הטענות נגד ישראל "אנטישמיות פוליטיקלי קורקט".

רבים מתנגדים לטענותיו של ימיני וגם מבקשים שיגדיר עצמו כימני או כשמאלני אולם ימיני טוען שלכל צד יש טענות טובות, ויש לשקול כל עניין לגופו, בהסתמך על עובדות ומחקר שיטתי. בעבר זיהה עצמו ימיני מספר פעמים כאיש שמאל ציוני.

ימיני הביע את דעתו גם בנושאים חברתיים כמו המסתננים מאפריקה, קליטתם בישראל של יהודי אתיופיה ומחאת האוהלים.

בשנת 2003 העניקה האגודה לזכות הציבור לדעת לימיני על פועלו את הפרס הישראלי לביקורת התקשורת ע"ש אברמוביץ'.

הרצאות מבוקשות

דמוניזציה ודה-לגיטימציה של מדינת ישראל בעיתונות ובאקדמיה, בישראל ובעולם החופשי. בהרצאה נפריד בין ביקורת לגיטימית לבין טענות שווא, נפריך שקרים ונעגן בעובדות. הרצאת חובה לכל מי שהאמת יקרה לליבו.

מיתוסים ועובדות ישראל היא קרבן לתעשיית השקרים העולמית אבל כך גם הפלסטינים, אשר תעשיית השקרים מנציחה את סבלם ומרחיקה אותם מהסדר הוגן. בהרצאה נסקור את תולדות הסכסוך תוך התמקדות בעובדות.

על תפקידה של האקדמיה בארץ ובעולם בהחרפת הסכסוך הישראלי-ערבי. כיצד הופך מקור ידע חשוב כמו האקדמיה למוסד העסוק בהפצת שקרים על ישראל.

האנטי ציונות היא אנטישמיות במסווה חדש. היא ראויה לכינוי: "אנטישמיות פוליטיקלי קורקט". בדרך כלל זה קורה בחסות שיח זכויות אדם. בהרצאה נבחן את הקשר בין שתיהן ונביא דוגמאות אקטואליות.

בהרצאה זו נשווה בין עזיבתם או גירושם של ערביי ארץ ישראל לפני ובימי מלחמת העצמאות לבין הפוגרומים והגירושים שמהם סבלו יהודי ארצות ערב והאסלאם, לפני התעוררות תנועת הציונות ולאחריה. כל זאת, על רקע הגל האדיר של חילופי אוכלוסייה וגירושים במחצית הראשונה של המאה הקודמת. על המשמעויות לציון הנכבה הפלסטינית, מידי שנה ואיך הצגת סיפורה של הנכבה היהודית עשויה לתרום לפיוס בין העמים.

למה כדאי להזמין הרצאה של בן דרור ימיני

ימיני מביא איתו להרצאה ידע, מחקרים וניסיון פוליטי רב. הידע שלו נוגע בתחומים רבים של היסטוריה, ממשל, חברה, פוליטיקה ומדיניות והוא מעשיר את קהל השומעים בכל אלה. בשנים האחרונות הוא מוזמן באופן קבוע לאוניברסיטאות בארה"ב ובאירופה, הופיע בבית הלורדים בבריטניה ובפרלמנטים נוספים בעולם.

מרצים שאולי יעניינו אותך

אורלי וילנאי וגיא מרוז הרצאות - מרכז המרצים לישראל

אורלי וילנאי וגיא מרוז הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הרצאות לנשים,השראה,זוגיות,מוזיקה,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מופעים,צחוק והומור,קיימות ויזמות חברתית

שי ניצן הרצאות - מרכז המרצים לישראל

שי ניצן הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,משפט ומדינה,פלילים

צבי יחזקאלי הרצאות - מרכז המרצים לישראל

צבי יחזקאלי הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,חנוכה,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום הזיכרון לשואה ולגבורה,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,פסח,צבא ומדינה,ראש השנה

איתי אנגל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

איתי אנגל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,השראה

אלון בן דוד הרצאות - מרכז המרצים לישראל

אלון בן דוד הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הנחיית אירועים,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום הזיכרון לשואה ולגבורה,יום העצמאות,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,צבא ומדינה

עמרי אסנהיים הרצאות - מרכז המרצים לישראל

עמרי אסנהיים הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הגיל השלישי,השראה,חנוכה,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום העצמאות,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,משפט ומדינה,פסח,ראש השנה

נינו אבסדזה הרצאות - מרכז המרצים לישראל

נינו אבסדזה הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הגיל השלישי,הרצאות לנשים,השראה,מרצים לחוגי בית

order lecture by - בן דרור ימיני