ד"ר ירון כהן צמח מרצה

ד"ר ירון כהן צמח

ירון כהן צמח - מרכז המרצים לישראל
עברית

קורות חיים

ד"ר ירון כהן צמח הוא עיתונאי, איש אקדמיה ובעל טור בנושאים כלכליים. הוא שימש כראש מערכת אתר TheMarker ועורך בפועל. החל משנת המשבר ב-2008, סיקר באופן צמוד את המחאה ב-2011 והיה שותף במהלכים שהוביל העיתון בעשור האחרון.
לאחר תואר ראשון בכלכלה וסוציולוגיה, ד"ר כהן צמח עשה תואר שני ודוקטורט בפילוסופיה, בעיקר פילוסופיה של המדע ובפרט פילוסופיה של ביקורת מדע הדת, באוניברסיטת תל אביב.

כיום ד"ר כהן צמח הוא עיתונאי, היסטוריון ופילוסוף של הכלכלה והעסקים, ומרצה מרתק המשלב ידע רב תחומי ונושאי כלכלה וחברה ומעניק חוויה מרתקת בהרצאות מעוררות עניין והנאה. מזה יותר מעשור שד"ר כהן צמח מרצה באוניברסיטת תל-אביב, האוניברסיטה הפתוחה ומכללת תל אביב-יפו בתחומי המחשבה הכלכלית, מוסר ועסקים, חברה וכלכלה, דת ומודרניות, תקשורת ועיתונות. במשך 10 שנים ד"ר כהן צמח שימש כעורך, כותב ובעל טור בעיתון TheMarker, וראש מערכת האתר. הוא בעל ותק של הוראה אקדמית והרצאות לציבור הרחב ובהרצאותיו הוא עוסק בנושאי כלכלה וחברה, במבט מקיף ורחב שבוחן את המגמות של הכלכלה והעסקים, ואת הקשרים הפוליטיים, החברתיים, הגלובליים וההיסטוריים שמעצבים את חיינו כאן – בעבר, בהווה ובעתיד. תכנים אלו מעניקים למשתתפים בהרצאות תפיסה רחבה ומעמיקה של עולם העסקים והכלכלה, והיחסים עם החברה והקהילה.

הרצאות מבוקשות

בפגישה נראה סרט מהתקופה האחרונה המדבר על המשבר הכלכלי של 2008 ("התמוטטות" או "מכונת הכסף") ונדבר על כסף, קפיטליזם וגלובליזציה – ובעיקר על הסיבות למשבר ולהשפעות שלו עד היום.

החל משנות ה-70 העולם מונע על פי האינטרסים של ההון הגלובלי – הוא משתלט על מדינות ומעצב אותן כרצונו. גם ישראל כפופה לו, ואנו רואים את התוצאות של כך כל יום ובעיקר במחאה החברתית של 2011. בהרצאה אדבר על האופן שבו תנועות ההון העולמיות משפיעות על החלטות ממשלה ועל הכיס של כל אחד מאיתנו ואצביע על מגמות לכלכלת העתיד.

דור ה-Y והכלכלה החדשה משנים את העולם, וכבר היום מנהלים צריכים לשנות את תפיסתם לגבי האופן שבו הכלכלה והעסקים פועלים. בהרצאה נדבר על זרמי העומק של השינויים, קריסת המודלים הישנים וננסה לבחון את המודלים העתידיים של הניהול והכלכלה.

לכל מנהל יש את סגנון הניהול שלו. אך השאלה היא אם הוא מודע לו ולאלטרנטיביות שלו. בהרצאה נדבר על סוגי מנהלים שונים לאור גישות פילוסופיות שונות: המנהל החכם, המנהל השלם, המנהל האותנטי, המנהל הלוויתן, ומנהל העתיד.

כולם מכירים את ההיסטוריה אבל מעטים מבינים את ההשלכות של האירועים ההיסטוריים על הכלכלה ועל ימינו. לדוגמה: כיצד תאוותו של לואי ה-14 לזהב הביאה לקולוניאליזם? למה הביקוש לצמר באנגליה יצר את תנועת הפועלים בצרפת? וכיצד תסכולו של כלכלן לאחר מלחמת העולם הראשונה הביאה ליצירת העולם של אחרי מלחמת העולם השנייה.

כולנו מדברים על דת, משתתפים בדת, ומאמינים במשהו. אך מהי דת ומהי לא? האם כל דבר יכול להיות קדוש? האם הדת נעלמת מחיינו ואם לא – אז למה? בהרצאה נדבר על מהי דת ומהו אלוהים, בעזרת גישות מדעיות וננסה להבין למה אנחנו מתכוונים שאנחנו מדברים על דת.

למה כדאי להזמין הרצאה של ירון כהן צמח

כיצד תהליכים עסקיים וכלכליים בעולם כולו משפיעים עלינו ועל הכיס שלנו? מדוע התפרצה מחאת האוהלים ב-2011 ומה קרה לה? האם יכול להיות קפיטליזם אחר? כיצד הטכנולוגיה משנה את האופן שבו אנו חושבים על העולם וכיצד עולם העבודה צריך להתכונן לכלכלת העתיד ולדור ה-Y? בכדי להבין את הכלכלה העולמית והמקומית של ימינו ובכדי להבין את כיווני התפתחותה יש לפתוח את היריעה ולראות את התמונה הגדולה. עם שילוב מיוחד ורחב אופקים של ניסיון עיתונאי בתחום העסקים והכלכלה וידע אקדמי – מאגר ההרצאות של ד"ר כהן צמח הינו מגוון וייחודי, הן מבחינת נושאי ההרצאות והן מבחינת היקף הידע ורוחב היריעה שלהן.

מרצים שאולי יעניינו אותך

איריס דרור הרצאות - מרכז המרצים לישראל

איריס דרור הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: הרצאות לנשים,יום האישה 2024,יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים,כלכלה, עסקים ומנהיגות,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,פסח,ראש השנה

אליעזר שקדי הרצאות - מרכז המרצים לישראל

אליעזר שקדי הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,השראה,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום הזיכרון לשואה ולגבורה,כלכלה, עסקים ומנהיגות,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,עבודת צוות,קיימות ויזמות חברתית

בנצי גרובר הרצאות - מרכז המרצים לישראל

בנצי גרובר הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,כלכלה, עסקים ומנהיגות,מוטיבציה, מצוינות והעצמה

לבנת פורן הרצאות - מרכז המרצים לישראל

לבנת פורן הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: הרצאות לנשים,כלכלה, עסקים ומנהיגות,מוטיבציה, מצוינות והעצמה

חיים שפירא הרצאות - מרכז המרצים לישראל

חיים שפירא הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה,כלכלה, עסקים ומנהיגות,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,פסח

יעל ארד הרצאות - מרכז המרצים לישראל

יעל ארד הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אלופים למרות הכל,בריאות, ספורט ותזונה,הגיל השלישי,הרצאות לנשים,השראה,חנוכה,יום האישה 2024,כלכלה, עסקים ומנהיגות,מוטיבציה, מצוינות והעצמה

יניב לויתן הרצאות - מרכז המרצים לישראל

יניב לויתן הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,בינה מלאכותית,חדשנות ועתידנות,חזרה ללימודים ולבתי ספר,יום הזיכרון לשואה ולגבורה,כלכלה, עסקים ומנהיגות,סייבר,פסח

לימור לבנת הרצאות - מרכז המרצים לישראל

לימור לבנת הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,כלכלה, עסקים ומנהיגות

order lecture by - ירון כהן צמח