ציונה קניג – יאיר מרצה

ציונה קניג – יאיר

ציונה קניג – יאיר - מרכז המרצים לישראל
עברית

קורות חיים

ציונה קניג-יאיר נולדה בברוקלין, ארצות הברית ועלתה לארץ כילדה עם משפחתה. היא למדה משפטים באוניברסיטה העברית בירושלים ועשתה תואר שני במנהל ציבורי באוניברסיטת הארוורד בארצות הברית. בתחילת דרכה המקצועית, עבדה קניג-יאיר בפרקליטות מחוז תל אביב בניהול תיקים פליליים.

במשך שבע שנים, ציונה קניג-יאיר כיהנה כיועצת משפטית,מנהלת המחלקה המשפטית ומנכ"לית של שדולת הנשים בישראל המתמקדת בעיקר בנושאים של מגדר ודיני עבודה.. בשנת 2008, קניג-יאיר הקימה וניהלה את נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה של משרד הכלכלה. למשך עוד שבע שנים, קניג-יאיר עסקה בשוויון ומניעת אפליה בישראל דרך יחידה זו.
ציונה קניג-יאיר היא מרצה בחוג ליחסי עבודה באוניברסיטת תל אביב, ובעבר הרצתה במכללה האקדמית למשפטים ברמת גן והפקולטה למשפטים במכללה למנהל. ב-2011, קניג-יאיר דורגה במאה האנשים המשפיעים של אותה שנה בעיתון דה מרקר. ב-2004, היא דורגה בחמישים הנשים המשפיעות לשנים 2003-4 בעיתון גלובס.

הרצאות מבוקשות

נהוג לחשוב על מנהיגות בפריזמה של מנהיג. אדם עם כישורים, כריזמה שמוביל קהל אחריו. בעידן הנוכחי, אנו עדים לדמויות רבות שנמצאות בעמדות סמכות ומרות שלא נוהגים במנהיגות, שלא מצליחים להוביל תהליכים מדיניים, חברתיים וכלכליים ולא מצליחים להניע את החברה שלנו קדימה. מנהיגות אדפטיבית (הסתגלותית) היא תיאוריה ופרקטיקה שהתפתחה באוניברסיטת הארוורד, בבית הספר לממשל ע"ש קנדי (ע"י פרופ' רונלד חייפץ ועמיתיו). מנהיגות אדפטיבית מציעה מסגרת פרקטית להבנת אתגרים שדורשים שינוי מהותי ומסייעת בדרך העבודה להשגת היעד המבוקש. תהליך של שינוי בארגון או אצל יחיד מתחיל בניתוח נכון של האתגר והבנה מערכתית של שינוי הסטטוס קוו. הרצאה זו תתן הקדמה לגישה ייחודית זו למנהיגות ותפתח אפשרויות חדשות לניתוח אתגרים בעידן דינמי שלנו.

תופעה מוכרת בימינו. מה עלינו לעשות כדי להימנע מהטרדה מינית? מה הקו הדק בין חיזור להטרדה ומה יחסי הכוחות כשמתקיימים יחסי מרות וסמכות? ההרצאה מעניקה היבט משפטי והיבט ציבורי תוך שילוב דוגמאות מהשטח.

ישראל היא מדינה רב גונית עם שלל אוכלוסיות מבחינת מוצא, לאום, דת, מגדר, צבא ועוד. מה ההשלכות של זה על שוק העבודה? האם מעסיקים מאמינים שהגיוון הזה עובד לטובתם? מה עמדתם של העובדים? מי הכי מופלה בשוק העבודה? כל זאת ועוד.

הרצאה שסוקרת את מקומן של נשים בשוק העבודה בשילוב נתונים מהמגזרים השונים, פסקי דין מעניינים של בית הדין לעבודה. ניתן לשים דגש מיוחד על נשים ערביות, נשים חרדיות ועל נושא של פערי שכר.

למה כדאי להזמין הרצאה של ציונה קניג - יאיר

קניג-יאיר מרצה על הנושאים החמים של תקופתנו – שוויון ומיגור אפליה בשוק העבודה, הטרדה מינית ומנהיגות אחרת. בהרצאותיה המרתקות, היא מפגינה ידע וניסיון רב תוך הבאת דוגמאות מהשטח?. כאשה שהובילה שינויים משמעותיים, היא גורמת לקהל לחשוב ולאתגר את עצמם ובכך מניעה אותנו לשינוי חברתי מעמיק.

order lecture by - ציונה קניג – יאיר