פרופ' דוד פסיג מרצה

פרופ' דוד פסיג

דוד פסיג - מרכז המרצים לישראל
עברית

קורות חיים

חוקר עתידים המתמחה בחיזוי טכנולוגי, חברתי וחינוכי. הוא מחזיק בתואר שלישי בחקר העתיד מאוניברסיטת מינסוטה ומחברם של רבי מכר בהוצאת ידיעות ספרים: האחד, צופן העתיד, השני 2048 והשלישי פורקוגניטו –המוח העתידי. הם גם זכו בפרס ספר הזהב. הוא מכהן באוני' בר אילן כראש המגמה לטכנולוגיות תקשורת וכראש המעבדה למציאות מדומה. בעבר הוא כיהן כיועצו של נציב הדורות הבאים בכנסת. וכיום, בין שאר פעילותו הציבורית, הוא מכהן כחבר במועצה הלאומית למחקר ופיתוח, הוא עומד בראש מכוני מחקר שונים ובראש חברת ייעוץ להטמעת שיטות חשיבה מעותדות בארגונים.

הרצאות מבוקשות

בהרצאה זו פרופ' פסיג מציג את המגמות הדמוגרפיות והטכנולוגיות שיעצבו את העימותים הגלובאליים של המאה ה-21. בהמשך הוא מנתח כיצד מגמות אלה משתקפות במזרח התיכון בכלל ובסכסוך הישראלי-ערבי בפרט. פרופ' פסיג מרחיק לכת בניתוחו עד לאמצע המאה ה-21 וצופה את העימותים הבאים, את אופיים ואת תוצאותיהם. והעיקר, הוא מנסה להבין מתי יבא על האזור הזה שלום קבוע.

הקצב של השינויים במאה ה-21 יכתיב לכולנו דרכי חשיבה מדעיים וטכנולוגיים בסדר גודל שהמין האנושי לא ידע כמותו מערש קיומו. ההרצאה הזו מציגה את קצב השינויים המדעיים והטכנולוגיים ועוסקת בהשלכותיו המדעיות, התעשייתיות והחברתיות.

בסוף המאה העשרים, הרבה הוכיחו בשער כי המין האנושי צובר תאוצה לקראת קטסטרופה גלובלית. אך בשנות האלפיים מתקבלים נתונים הנותנים יסודות חזקים להניח כי המאה ה- 21 תהא בעיקר מאה של פריחה ושגשוג. נתונים אלו משפיעים על אווירה אופטימית יותר ויותר בקרב קהילת העתידנים בעולם. ההרצאה עוסקת במגמות הגלובליות ומנסה לזהות מספר מגמות סבירות בתחומי החברה, הכלכלה הגלובלית, והטכנולוגיות שישנו את חיי האדם במאה ה-21. ההרצאה תתמקד במגמות עולמיות והשתלבות מדינת ישראל במגמות אלו.

ההרצאה עוסקת בדינמיקה המניעה את השינויים האסטרטגיים הגדולים הצפויים לנו ושיש בכוחם לשנות הרבה ממרכיבי חיינו בעתיד. ההרצאה תציג את תאוריית ארבעת המימדים שהניעו את התפתחותם של כלכלות, חברות, ארגונים וטכנולוגיות מזה אלפי שנים.
כאשר עתידנים חוקרים מגמות עתידיות, הם מחלקים אותן לשתי קטגוריות: מגמות שכבר נולדו, ומגמות שטרם נולדו או מגמות שנמצאות ב"עיבור". ההרצאה ממחישה בדוגמאות מתחומי כלכלה ועיסוקים עתידיים כיצד ניתן לחקור מגמות שטרם נולדו. ההרצאה תציג תחזיות של סוגי טכנולוגיות והשפעותיהן על כלכלות וארגונים, אשר מרבית המומחים בעולם אומרים שאין סיכויי שתתממשנה. המטרה היא לנסות ולזהות בשלב מוקדם ככל שניתן שינויים אשר יכולים להפוך על פניהם מגמות רבות שכבר נולדו.

כאשר עתידנים חוקרים מגמות עתידיות, הם מחלקים אותן לשתי קטגוריות: מגמות שכבר נולדו, ומגמות שטרם נולדו או מגמות שנמצאות ב"עיבור". ההרצאה תמחיש בדוגמאות מתחומי כלכלה ועיסוקים עתידיים כיצד ניתן לחקור מגמות שטרם נולדו. ההרצאה תציג מגמות יוצאות דופן בכלכלתה של מדינת ישראל משולבות במגמות דמוגרפיות וחברתיות. המטרה היא לנסות ולזהות בשלב מוקדם ככל שניתן שינויים אשר יכולים להפוך על פניהם מגמות רבות שכבר נולדו ושיהיה בכוחם להשפיע השפעה מכרעת על עתידה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית ויהודית.

מרצים שאולי יעניינו אותך

אתגר קרת הרצאות - מרכז המרצים לישראל

אתגר קרת הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה,ספרות וסופרים

דנדן בולוטין הרצאות - מרכז המרצים לישראל

דנדן בולוטין הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אלופים למרות הכל,בתי ספר,השראה,חזרה ללימודים ולבתי ספר,חנוכה,כלכלה, עסקים ומנהיגות,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,עבודת צוות,ראש השנה

גיל שוחט הרצאות - מרכז המרצים לישראל

גיל שוחט הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה,מוזיקה,מופעים

רועי גליץ הרצאות - מרכז המרצים לישראל

רועי גליץ הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה,כלכלה, עסקים ומנהיגות,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,צילום,קיימות ויזמות חברתית

חיליק מגנוס הרצאות - מרכז המרצים לישראל

חיליק מגנוס הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה,חזרה ללימודים ולבתי ספר,ילדים ומשפחה,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,עבודת צוות

מירי דוידוביץ הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מירי דוידוביץ הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה

שרה אנג'ל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

שרה אנג'ל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: הרצאות לנשים,השראה,חנוכה,יום האישה 2024,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,ספרות וסופרים

רוני ססלוב הרצאות - מרכז המרצים לישראל

רוני ססלוב הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אוכל,בריאות, ספורט ותזונה,הרצאות לנשים,השראה,חגים ומועדים,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,פסח,ראש השנה,שבועות

order lecture by - דוד פסיג