דנדן בולוטין מרצה

דנדן בולוטין

דנדן בולוטין - מרכז המרצים לישראל
עברית זום

קורות חיים

משתתף הישרדות VIP עונה 4
ביולוג ומדריך טיולים. מוביל משלחות מחקר. כתב "מסע אחר".
מרצה מצוין, רהוט ומבוקש.

הרצאות מבוקשות

בזכות המנהיגות: עבודת צוות, דבקות במשימה ומנהיגות. סיפור ההישרדות הגדול בהיסטוריה:
השנה 1914. 28 בריטים בפיקודו של ה"בוס" ארנסט שקלטון יוצאים למשימה הגדולה בדרום. חציית יבשת אנטארקטיקה. הים הדרומי הקפוא והקשוח מתנכל להם ולאחר זמן מה נלכדת ספינתם "אנדיורנס" בין הקרחונים. כמה חודשים אח"כ הם נאלצים לנטוש את הספינה ולהמשיך לחיות על גבי קרח צף. בסיום מאבק אינסופי כמעט, כח סבל, דבקות במשימה, ומעל הכל מנהיגותו של שקלטון – מצליחים לנחות על חוף טרשים חשוף, באי הפיל. איש לא עובר שם. הסיכוי לחילוץ אפסי. שקלטון ועוד כמה מפקודיו, בסירת הצלה קטנה ורעועה, יוצאים למסע חסר סיכוי לכיוון ג'ורג'יה הדרומית אלף ומאתיים ק"מ בים הסוער בעולם, והם עשו זאת. 522 יום אחרי שעזבו את האי שבו אליו, מצדו הלא נכון. חציה רגלית ראשונה בהיסטוריה, ומשם לאחר 2 ניסיונות נפל חולצו כל אנשיו בחיים! כשכולם מסכימים שרק אישיותו ומנהיגותו של שקלטון החזירו למעשה את כולם הביתה בחיים, מנהיגותו של שקלטון נלמדת בבתי ספר למנהיגות בכל העולם ותסופר גם בהרצאה.
דנדן בולוטין עם עוד 7 ישראלים שיחזר את המסע המופלא, בנופים הקסומים של ג'ורג'יה הדרומית ואנטארקטיקה. הרצאה בליווי שקופיות ושקופיות מתמונות שצולמו במשלחת של שקלטון. אפשרות גם לקטעי וידאו מזמננו אנו.

דנדן בולוטין עבד כארבע שנים ביערות הגשם באקוואדור בניהול פרויקט מטעם אוניברסיטת תל-אביב, במהלך עבודתו הגיע דנדן לשבטים נידחים במעבה היער. בעזרתם של זקני השבט אסף צמחי מרפא תוך לימוד מאותם מרפאים אינדיאנים המהווים "בנק ידע" הולך ונכחד. הרצאה על כל אותם דברים שלא הופיעו בעבודת המסטר, סיפורי אינדיאנים שונים מוזרים ומשעשעים: איפה הם יערות הגשם? מה אוכלים ומה שותים האינדיאנים ביערות הגשם? איך מתחתנים בשבט הקיצואה? למה איש לא מעז לשטח הטאגאריס? ולמה כולם חוששים מהווהורנים? כל זאת ועוד בהרצאה על יערות הגשם.

בחלקה הדרומי של דרום אמריקה משתרעים שני שדות קרח. הדרומי הגדול יותר, שטחו כמעט כפול משטחה של ישראל. בצידו הצ'יליאני מאות פיורדים ואלפי איים לא מיושבים. למעשה בין הנקודה המיושבת האחרונה מצפון, ועד הנקודה הבאה מדרום, מפרידים 1100 ק"מ וביניהם רק כפר אחד קטן. שישה ישראלים – חמישה בחורים ובחורה אחת, היו הראשונים ש"עשו" זאת בקיאקים. פיורדים, קרחוני ענק, דולפינים, אריות – ים, סערות, תקלות, צרות והרבה צבע טבע והומור. זהו סיפור המסע לשדה הקרח הדרומי.

מסתבר שבחברות רבות ובתרבויות שונות נהוג לערוך טקסי בגרות וחניכה, כמעבר משלב הילדות לשלב הבגרות. אצל נערות בושמניות בקלהרי חוגגים את הוסת הראשונה. וגם צובעים את הנערה באדום – למען הסר ספק. בני שבט הווהוראני ביערות הגשם של אקוואדור נחשבים לבוגרים מהיום בו הם קושרים את אבר מינם בשרוך. לעומת זאת בשבטים אחרים המשימות קשות ומסוכנות, הישרדות שנה שלמה בשטח, אצל המסאים בקניה. נמלים עוקצות בשבטים שונים באמזונס, ובאינדונזיה. אצלנו עולים לתורה בדיוק כשמתחלף הקול. וכולנו יודעים שלמרות ה "ברוך שפטרני מעונשו של זה" ההורים לא פטורים לעוד שנים רבות…ההבדל בין צעיר לבוגר חשוב מאוד – הדרישות שונות וגם הדברים המותרים שונים. גם אצל בעלי חיים יש הבדלים בולטים בין גור לבוגר, וגם אצלם יש דברים שמותרים לגורים, ולבוגרים לא- ולהיפך. מה ההבדל בין ילד או ילדה, לנער או לנערה?. בקיצור : בר מצוה לא רק אצלנו…

מרצים שאולי יעניינו אותך

הדס אדלר הרצאות - מרכז המרצים לישראל

הדס אדלר הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,בינה מלאכותית,הרצאות לנשים,השראה,חדשנות ועתידנות,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מרצים לחוגי בית,שיווק וקידום, שיווק דיגיטלי

דניאל וולפסון הרצאות - מרכז המרצים לישראל

דניאל וולפסון הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אלופים למרות הכל,הרצאות לנשים,השראה,חנוכה,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מרצים לחוגי בית,עבודת צוות

order lecture by - דנדן בולוטין