ד"ר אמנון ז'קונט מרצה

ד"ר אמנון ז'קונט

אמנון ז'קונט - מרכז המרצים לישראל
עברית

קורות חיים

ד"ר אמנון ז'קונט סופר, עורך והיסטוריון המתמחה בתולדות התרבות ומלמד כתיבת פרוזה בשיטה ייחודית, אשר מתבססת על פרוק והרכבה-מחדש של חוויות חיים. ממייסדי הרשת החברתית לענייני תרבות – גיבור תרבות, וכן בית הספר למקצועות הכתיבה של גיבור תרבות.

 

ד"ר ז'קונט למד משפטים באוניברסיטה העברית בירושלים והיסטוריה (תואר שלישי) באוניברסיטת תל אביב. במקביל לכתיבה, לעריכה ולביקורת ספרות – היה פעיל בשוק ההון, הביטוח והנדל"ן, שימש כמנחה בטלוויזיה וברדיו, וכמרצה להיסטוריה ולתורת הכתיבה.
ממייסדי הרשת החברתית לענייני תרבות – גיבור תרבות, וכן בית הספר למקצועות הכתיבה של גיבור תרבות. פרסם שמונה רומנים (פסק זמן – 'עם עובד'; איש הסגריר – 'עם עובד'; אחרון המאהבים החכמים – 'כתר'; מלכודת דבש – 'כתר'; מבוא לאהבה – 'כתר'; חידת מותי – 'כתר'; אביגיל – 'כתר'), ספר דוקומנטרי-כלכלי (עובר ושב – 'ידיעות ספרים'), ביוגרפיה (מאיר עמית, האיש והמוסד – 'ידיעות ספרים') וספר של סיפורים קצרים (מוכן לחיים – 'כתר'). ערך כ 200 ספרים בסוגות שונות, החל בספרי מתח וכלה בספרי היסטוריה ופילוסופיה.
כל יצירותיו היו לרבי-מכר וחלקן תורגם לשפות זרות, בהן גם סינית ויפנית. ספרו The Last of The Wise Lovers תפס במהלך חודש נובמבר 2013 את המקום הראשון ברשימת רבי המכר של 'אמאזון'.

הרצאות מבוקשות

תהליכים היסטוריים שהונעו על ידי הכמיהה האנושית לקרבה, לאהבה ולמין: מלכות חסודות שיצרן גבר עליהן, רודנים קשי לב שהוכרעו בידי האהבה, מלחמות שהחלו בין הסדינים וזוגות של שליטים שהעתיקו את בעיות הנישואין שלהם אל הזירה הפוליטית… האמנם הדחף הכל-כך אנושי הוא אחד הכוחות הבולטים שמניעים את ההיסטוריה, ואם כן, מדוע לא מרבים לדבר בו?

 

 

 

בה הוא מציג לה שאלות שאי אפשר להתחמק מהן… בנושא סיכויים לאושר בטווח הארוך, איך מבחינים בין אהבה להתאהבות? הצורך בביטחון לעומת הצורך בריגושים, כישורי ניהול יחסים… ובקיצור- הכל על עצמנו ועל האנשים שאנו אוהבים. מפגש מרתק שנוגע בכל אחד מאיתנו!!!

מהו רומן מתח? מה ההבדל בין רומן מתח בלשי, רומן מתח שעניינו ריגול, רומן של משטרה ופשע וכיוצא באלה? מתי נולד רומן המתח וכיצד התפתח? מדוע יצא שם-רע לרומן המתח והוא נחשב לעתים ל"ספרות מדרגה-שניה"? האם נכונה ההתרשמות כי ספרות המתח לסוגיה זוכה לעדנה של ממש רק החל ממחצית המאה העשרים?

רגעים של ודאות: כיצד הפכה ספרות המתח לענף הספרותי הפופולרי ביותר במאה העשרים? ספרות המתח, שבעבר נחשבה לשולית ובלתי מספקת מבחינה אינטלקטואלית, היא אחד מכמה כלים מעטים העומדים לרשותו של האדם החילוני במלחמתו בספק – אותו מצב ביניים שבין ידיעה לאי ידיעה אשר מלווה את האנושות משחר היותה. בהרצאה ייסקר בקצרה המסלול הרעיוני והתודעתי שעשתה האנושות מן האמונה באלי-היער, האדמה, המים, הרקיע והאש – ועד למציאת נחמה בסוגות ספרותיות וקולנועיות שונות – ובעיקר סוגת ספרי המתח.

לילה אחד, בחורף של שנת 1070 לפני הספירה, פקד אסון את אביגיל: יותם, בנה יחידה, נמצא מת במיטתו. אביגיל, אישה עצמאית וסוערת בעולם הנשלט על ידי גברים, דורשת למצוא את רוצח בנה אבל נתקלת בחומות של סירוב ושקרים. היא מסרבת להיכנע ומבינה כי רק נקמה תשיב לה את חייה.
הרצאה סוחפת על ספרו העשירי של אמנון ז'קונט; 'אביגיל' הוא רומן בלשי המתרחש בתקופת המקרא ומצטיין בעלילה מותחת אבל גם במבט רענן על זמן היסטורי מורכב ומרתק.

מרצים שאולי יעניינו אותך

אתגר קרת הרצאות - מרכז המרצים לישראל

אתגר קרת הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה,ספרות וסופרים

דנדן בולוטין הרצאות - מרכז המרצים לישראל

דנדן בולוטין הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אלופים למרות הכל,בתי ספר,השראה,חזרה ללימודים ולבתי ספר,חנוכה,כלכלה, עסקים ומנהיגות,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,עבודת צוות,ראש השנה

גיל שוחט הרצאות - מרכז המרצים לישראל

גיל שוחט הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה,מוזיקה,מופעים

רועי גליץ הרצאות - מרכז המרצים לישראל

רועי גליץ הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה,כלכלה, עסקים ומנהיגות,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,צילום,קיימות ויזמות חברתית

חיליק מגנוס הרצאות - מרכז המרצים לישראל

חיליק מגנוס הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה,חזרה ללימודים ולבתי ספר,ילדים ומשפחה,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,עבודת צוות

מירי דוידוביץ הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מירי דוידוביץ הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה

שרה אנג'ל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

שרה אנג'ל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: הרצאות לנשים,השראה,חנוכה,יום האישה 2024,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,ספרות וסופרים

רוני ססלוב הרצאות - מרכז המרצים לישראל

רוני ססלוב הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אוכל,בריאות, ספורט ותזונה,הרצאות לנשים,השראה,חגים ומועדים,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,פסח,ראש השנה,שבועות

order lecture by - אמנון ז'קונט