ניר קלרון מרצה

ניר קלרון

ניר קלרון - מרכז המרצים לישראל
עברית

קורות חיים

ניר קלרון הגיע לאפריקה מיד לאחר שחרורו משירות ביחידה מובחרת בצה״ל, מתוך סקרנות גדולה ליבשת הקרובה-רחוקה. לאחר כעשור של פעילות במגזר הביטחוני ובעקבות חוויה מטלטלת שעבר, החליט קלרון לנסות לשלב את הניסיון הביטחוני והגיאו-פוליטי שהוא צבר בשהות ארוכה במדינות המורכבות ביותר באפריקה עם אהבה גדולה נוספת שלו, לבעלי חיים ולטבע.

בשנת 2008, ניר קלרון הקים את חברת ״מיישה״ (״חיים״ בשפה הסווהילית) ויצא לדרך עם מעט מאוד אמצעים אבל עם תכנית ברורה – לסייע לכוחות ששומרים על שמורות הטבע הבראשיתיות במלחמתם נגד אויב קטלני ומשוכלל מתמיד – כנופיות של ציידי פילים וקרנפים שסיפקו את התיאבון ההולך וגדל בעולם, בעיקר בחלקו המזרחי, לשנהב ולמוצרים אחרים שמקורם בעולם החי. פרויקט רדף פרויקט וככל שפעילות החברה התפרשה לאורכה ולרוחבה של היבשת, קלרון אסף סביבו חבורה קטנה ומצטיינת של יוצאי מערכת הביטחון מישראל ומצרפת, שאחראים לשילובן של יכולות חסרות תקדים במלחמה נגד הפשיעה הסביבתית – החל מכלבי הרחה וכלה במערכות מודיעיניות מתוחכמות.

המירוץ אחר שאריות משאבי הטבע המידלדלים באפריקה, שמתנהל אף הוא בשולי ובמרכז שמורות הטבע ושמעורבים בו חברות ענק שמקום מושבן בבירות העולם מחד וארגוני מורדים וטרור מאידך, מזמן לחברה אתגרים יומיומיים מורכבים בקו תפר המסוכן שבין כל העולמות. אלה הופכים את הדרך, שממילא באפריקה לרוב אינה סלולה, לקשה יותר, אבל כך גם גדל הסיפוק שבהצלחה.

הרצאות מבוקשות

הרצאה זו תעסוק באחת מהפעילויות הראשונות של ״מיישה״ בפארק הוותיק ״גרמבה״ בצפון קונגו, בו מתנהלת עדיין בימים אלה מלחמה עקובה מדם נגד ארגוני מורדים המתקיימים מסחר בשנהב. שם, לראשונה, ניצבתי בפני האתגר העצום של חיבור אנשים ממדינות שונות – חיילי או״ם דוברי ספרדית, יועצים ישראלים, פקחי טבע קונגולזים – למשימה משותפת מול אויב משותף.

הרצאה זו תעסוק במסע, שהחל כהחלטה אמיצה, כמעט רגשית, שהיה כרוך בה סיכון אישי עצום, אבל שהפכה ברבות הימים להחלטה עסקית נכונה; ההחלטה לצאת ל״מסע״ למקום האחרון על כדור הארץ שאפשר לראות בו עדרים ענקיים של פילי היער, ברפובליקה המרכז האפריקאית, מיד עם שקיעתה למלחמת אזרחים עקובה מדם ולמרות כל האזהרות. אספר על אויבים שהפכו לשותפים ועל הדרך הארוכה שהחברה עשתה כדי להפוך זירת פשע שבה נותרו רק שרידי שלדים של פילים לשמורה שוקקת חיים ולבית השני שלנו.

למה כדאי להזמין הרצאה של ניר קלרון

בהרצאותיו, קלרון מספר על חוויות צוותי חברת ״מיישה״ בנהר, באוויר ויבשה, מתוך יערות הגשם של אפריקה והערבות האינסופיות שלה, בין מורדים מוסלמים מציד לסוחרי שנהב בסומליה. הוא מספר על רגעי הפחד והייאוש ועל רגעים של הצלחה ואושר גדול כשלמרות אי הוודאות הבלתי אפשרי שבו החברה פועלת, אנשיה מצליחים, ולו בקצת, להפוך את העולם למקום טוב יותר וגם לחזור הביתה בשלום ולהרצות על זה.

מרצים שאולי יעניינו אותך

אתגר קרת הרצאות - מרכז המרצים לישראל

אתגר קרת הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה,ספרות וסופרים

דנדן בולוטין הרצאות - מרכז המרצים לישראל

דנדן בולוטין הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אלופים למרות הכל,בתי ספר,השראה,חזרה ללימודים ולבתי ספר,חנוכה,כלכלה, עסקים ומנהיגות,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,עבודת צוות,ראש השנה

גיל שוחט הרצאות - מרכז המרצים לישראל

גיל שוחט הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה,מוזיקה,מופעים

רועי גליץ הרצאות - מרכז המרצים לישראל

רועי גליץ הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה,כלכלה, עסקים ומנהיגות,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,צילום,קיימות ויזמות חברתית

חיליק מגנוס הרצאות - מרכז המרצים לישראל

חיליק מגנוס הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה,חזרה ללימודים ולבתי ספר,ילדים ומשפחה,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,עבודת צוות

מירי דוידוביץ הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מירי דוידוביץ הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה

שרה אנג'ל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

שרה אנג'ל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: הרצאות לנשים,השראה,חנוכה,יום האישה 2024,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,ספרות וסופרים

רוני ססלוב הרצאות - מרכז המרצים לישראל

רוני ססלוב הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אוכל,בריאות, ספורט ותזונה,הרצאות לנשים,השראה,חגים ומועדים,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,פסח,ראש השנה,שבועות

order lecture by - ניר קלרון