אילנה ברנשטיין מרצה

אילנה ברנשטיין

אילנה ברנשטיין - מרכז המרצים לישראל
עברית

קורות חיים

אילנה ברנשטיין, שזכתה למוניטין של סופרת העומדת לפני המחנה, היא אחת הסופרות הייחודיות בסצנת הספרות בישראל. ברנשטיין משמשת גם כעורכת ספרות, היא מלמדת כתיבת פרוזה באוניברסיטה העברית ובשנקר, וכותבת רשימות ביקורת למוסף "ספרים, הארץ". ספרה הראשון "שארה כסותה עונתה" יצא לאור ב-1991 וזכה לשבחי הביקורת. מאז פרסמה ברנשטיין אחד עשר ספרים נוספים ביניהם, "עכשיו זה כתוב", "העיר המזרחית", "בקשתה האחרונה". ספרה האחרון "מחר ניסע ללונה פארק" זיכה אותה בפרס ספיר לשנת 2019. כמו כן זכתה בפרס היצירה לסופרים עבריים בשנת 2012.

ספריה עוסקים ברובם ביחסי הכוחות בתוך המשפחה, בשבריריות חיי הנישואים, ואימהות ובמעמדה של האישה. בכלל זה הנגעים שפשו בחברה בישראל וביניהם אונס ואלימות. ספריה מתאפיינים בביקורת חברתית ופוליטית ומעלים לדיון את ערכי האידיאולוגיה הציונית הקלסית וביניהם לאומיות, התיישבות, שירות צבאי.

הרצאות מבוקשות

השראה או עבודה קשה, אמת או בדיה, בדידות וחשיפה, איפוק וחציית גבולות – אלה מקצת הניגודים שמאפיינים את חיי הכתיבה. בהרצאה זו ניתן להציץ לחדר הייצור של הכתיבה – אל המקום שבו צצות ונעלמות מערכות יחסים במשיכת קולמוס או נכון יותר, בהקשת מקלדת.

סדנה מרוכזת לכתיבת סיפורים בני שורה אחת עד פסקה. כיצד ניתן לספר סיפור שיש בו רצף אירועים, דמויות ונטיב שאינו עולה על שורות ספורות.

למה כדאי להזמין הרצאה של אילנה ברנשטיין

אילנה ברנשטיין מצליחה להרצות על נושאים טעונים בתחום המשפחה והחברה – כפי שהם משתקפים בכתיבתה – בקלילות ובהומור. הרצאותיה ממשיכות להדהד בראשיהם של המאזינים עוד זמן רב.

order lecture by - אילנה ברנשטיין