יזהר שי מרצה

יזהר שי

יזהר שי - מרכז המרצים לישראל
עברית , אנגלית זום

קורות חיים

יזהר שי ח”כ ושר המדע והטכנולוגיה לשעבר, חבר קבינט הקורונה. יזם הייטק ומשקיע הון סיכון, פעיל חברתי. יזהר הוא כיום Venture Partner בקרן ההון סיכון Disruptive AI, יו"ר חברת ההשקעות peak, דירקטור במספר חברות ופעיל במרחב הציבורי. לפני כניסתו לחיים הפוליטיים היה יזהר יזם הייטק, מנכ”ל של חברות סטארט-אפ, חבר בדירקטוריונים, משקיע הון סיכון ומנטור ליזמים. יזהר היה שותף מנהל בקרן ההון סיכון Canaan Partners Israel , שימש כחבר דירקטוריון בחברות סטארט-אפ מבטיחות, והיה שותף במספר אקזיטים מרשימים. יזהר נבחר לרשימת מאה האנשים המשפיעים בהייטק הישראלי, על ידי "גיקטיים". כמו כן, יזהר נכלל ברשימת 70 האנשים המהווים דוגמא ומופת בהייטק הישראלי, בפרויקט מיוחד שנערך לכבוד יום העצמאות ה – 70 למדינה.
בנוסף, קהילת VCFORU הגדירה את יזהר שי כאחד מ – 20 המשקיעים המובילים בישראל לשלבים המוקדמים. יזהר הוציא לאור שני ספרים וכתב במשך כעשור את הטור הפופולרי "בעיטת קרן" בעתון "גלובס". הוא ייסד את תכנית הרדיו/פודקאסט "הייטק בפקקים" והיה המנחה המוביל בתוכנית במשך מספר שנים.

הרצאות מבוקשות

ניתוח ותובנות לגבי כלכלת החדשנות הישראלית:
– מה מניע משקיעים להזרים מליארדי דולרים להייטק הישראלי?
– מה הופך רעיון מהפכני לחברה עסקית בינלאומית מובילה בתחומה?
– מהו הפוטנציאל ומהן הסכנות עבור משקיעי הקרנות ומה כל זה אומר עבור המשקיע הישראלי?
– ואיך כל זה משפיע על הכלכלה הישראלית, על השירות הציבורי ועל הפערים החברתיים במדינה?

יזהר שי, יזם הייטק ומשקיע הון סיכון, שר המדע והטכנולוגיה לשעבר, מציג את התמונה הרחבה ומדייק בפרטים שרק מי שהיה שם הרבה מאוד שנים יכול לנתח ולהסביר בגובה העיניים לכל מי שמתעניין בתופעת "אומת הסטארט-אפ" והשלכותיה הרחבות על כולנו.

יזמים ומיזמים בהיי-טק הישראלי המתבוננים מבחוץ על ההיי-טק הישראלי רואים אותו רק דרך הכותרות בעיתונים. אולם מאחורי כל כותרת מסתתרים אין ספור סיפורים אנושיים של יזמים שצעדו בדרך ארוכה וקשה, מלאת מהמורות ואתגרים, שמחות והרבה מאוד אכזבות. בהרצאה מרתקת בגובה העיניים מביא יזהר טעימות מסיפוריהם של יזמים ש"עשו את זה" וכן מנסיונו האישי, כיזם סטארט-אפ שחווה בעצמו שיאי שמחה מרגשים מול אכזבות מרות לאורך כל הדרך. הרצאה מעוררת השראה ומעודדת עבור מי שאינם בהכרח אנשי היי-טק, אבל יש בהם אומץ לקחת אחריות על חייהם ולנסות לקבוע בעצמם את עתידם.

מהם הגורמים להצלחתו של ההייטק הישראלי? מיהם המשקיעים – הזרים והמקומיים – שמוכנים לסכן כסף רב בהשקעות בחברות סטארט-אפ ישראליות ומדוע הם עושים את זה? מה מאפיין את החדשנות הישראלית ומיהו היזם הישראלי הטיפוסי, זה שכל העולם מדבר עליו בהערכה רבה, אך לפעמים גם בביקורת ובחשש? יזהר שי בסקירה מפורטת על העשייה בהיי-טק הישראלי. הוא מציג נתונים על אלפי החברות שהוקמו כאן לאורך השנים, סטטיסטיקות לגבי ההשקעות, האקזיטים והרווחים שגרפו מהם המשקיעים, וגם ניתוח מקצועי של הסביבה התומכת, שהיוותה את כר הצמיחה של ההיי-טק הישראלי בעשרים השנים האחרונות.

order lecture by - יזהר שי