דפנה טלמון מרצה

דפנה טלמון

דפנה טלמון - מרכז המרצים לישראל
עברית זום

קורות חיים

דפנה טלמון במשך כמעט ארבע שנים, נדדה טלמון ללא בית, כפט סיטר לכלבים, חתולים ו-3 תרנגולות. היא ערכה, כתבה, הפיקה וצילמה במהלך חמש שנות עבודה ב-ynet, ניהלה אדמיניסטרטיבית והיתה ע. דוברת תנו לחיות לחיות, ערכה וכתבה תוכן עד הירח ובחזרה, ועיקר עבודתה בימים שאין בהם קורונה – צילום סטילס. טלמון היא אמנית פעילה שהציגה בארץ ובעולם. זכתה בקרן ליוצרים עצמאיים מטעם משרד התרבות (2020), ובקיץ 2021 (אחרי דחיה של שנה) תשתתף בביאנלה לאמנות בטוקיו ובתכנית השהות של הביאנלה. היא בעלת תואר ראשון (אוניברסיטת תל-אביב) ושני בגיאוגרפיה, עם התמחות בתכנון עירוני (האוניברסיטה העברית). בוגרת התכנית ללימודי המשך באמנות, המדרשה לאמנות בית ברל.
היא תיכף בת 50, היתה נשואה דקה ורבע, ללא ילדים, אבל דוברת את שפת הכלבים. ואת בילי, הכלבה החדשה שלה, אימצה עם תחילת הסגר הראשון במרץ 2020.

 

הרצאות מבוקשות

לאחר למעלה משלוש שנות נדודים, תוך חיפוש אחר אורח חיים חופשי, חשה שעליה לנסח מנגנון חדש שישחרר אותה ושבה לגור בבית. אלא שהרצון להיות חופשיה, הוביל אותה למחשבות על המשקולת שהיא נושאת על צווארה – ציוד, רכוש וחפצים שמגדירים אותה ואת חייה, שכבר לא נחוצים לה. עם ההבנה הזו, החלה בעבודת תיעוד סיזיפית, שבסופה ערכה לחפצים ׳משפט׳ בו החליטה מה נשאר איתה וממה היא נפרדת. הפרידה מהחפצים הפכה לאקט אמנותי שגרם לאחרים לקרוא לה לעבור איתם את התהליך – בשיחה, צילום, תיעוד בביתם, שבסופו יצאה עם ארגז החפצים שהם שחררו מעצמם.
השחרור והמעבר המחודש למגורי קבע הבהירו לה את מה שכבר ידעה – "אני לא מתבייתת. מעולם לא חשתי בבית, באף בית" אם כן מהו בית? מהו חופש? בהרצאה מרתקת טלמון מעלה שאלות הנוגעות לאורח חיים, לתרבות השפע, למינימליזם, לרגשות העולים מגיבוב חפצים, לתחושת שחרור, לחלומות.

 

order lecture by - דפנה טלמון