עדי מאירי מרצה

עדי מאירי

עדי מאירי - מרכז המרצים לישראל
עברית

קורות חיים

בעבר כתבת הפלילים של קול ישראל, וסיקרה כ-15 שנה את כל מעשי הפשע המצמררים והגדולים במדינה. בנוסף, פרסמה את הספר "יומנה של כתבת שטח" ויצרה סרט "חיים בצל הפחד".

עדי מאירי כתבת ופרשנית הפלילים המובילה, שחשפה לעתים קרובות פרשיות פשע ומעורבותן של דמויות ססגוניות ומעניינות בפשעים בארץ. מאירי הגישה את התכנית "סירנות", התכנית הפלילית- משפטית בערוץ הראשון, שנחשבת לתכנית היחידה שבוחנת את מערכת אכיפת החוק ללא הנחות וזוכה לביקורות משבחות .

בין הפרשות אותן חשפה עדי מאירי היו פרשת השופט המכה וגרמה לדיון בנוגע לשאלת האכיפה הלא שוויונית, את פרשת המין במשרד התחבורה. כמו כן פרשת חשדות לעבירות מין של השר לשעבר סילבן שלום, כניסת תיק החקירה במועדון הברנוער בתל אביב, התנהלויות רשויות החוק בפרשת הרב פינטו ועוד.

מאירי יצרה את הסרט ״חיים בצל הפחד-סיפורו של אפרים ברכה״, ששודר בערוץ 2, על חייו הבלתי אפשריים עד למותו הטראגי של קצין המשטרה אפרים ברכה- גם על פרשה זו מספרת מאירי בהרצאותיה, כולל פרטים שלא פורסמו מעולם.
בספרה החדש מתארת מאירי את הסיפורים והפרשות הגדולות שליוותה וחשפה לאורך השנים, את הדרך שבה נולד הסיפור, הלחצים, האיומים והדברים שלא פורסמו מאחורי הקלעים של הסיפורים. בין הסיפורים הבולטים בספר: פרשת השר לשעבר סילבן שלום, חשיפת פרשת השופט המכה והאיומים שנלוו לה, איך הגיב יצחק אברג'יל ראש ארגון הפשע כשהודיעו לו שהוא מוסגר לאמריקאים, ד״ר אורלי אינס בלב פרשה משטרתית ועוד.

 

הרצאות מבוקשות

על חקירות הרצח הגדולות כגון: תאיר ראדה, יורם חכם, יעקב אלפרון. כמו כן תיגע עדי בחייו של כתב הפלילים ואיומים על חייו – האם זו שגרה? ולאן נעלמו ארגוני הפשע? האם כולם שווים בפני החוק. היא תסביר מדוע אין ספק בפרשת הרצח של תאיר ראדה בשאלה האם רומן זדורוב רצח אותה, למה המשטרה יודעת מי רצח את עורך הדין יורם חכם אבל לא מעמידה אותו לדין? מה באמת קרה בשעות שלפני רצח קצין המשטרה מייקל פישר את אשתו הקצינה ושתי ילדיהם, היא תגלה שיטות של בעלי מקצוע שונים שמשתמשים במקצוע שלהם כתירוץ לפרוץ לבתים כדי לרוקן אותם וכיצד מצלמות אבטחה תפסו על חם את אחד מגדולי העבריינים כשהוא מסתיר נשק.

הרצאה על מרכיבי החקירה השונים: החוקר "הטוב" והחוקר "הרע", שחזורי רצח, פרטי חקירה מוכמנים, ביצוע האזנות סתר לחשודים בפלילים, עדי מדינה – כיצד אנשים מעידים נגד חבריהם לפשע, תרגילי חקירה – כיצד המשטרה מפילה בפח נחקרים. מידע מודיעיני – הלשנות שמפילות פושעים.

אלימות בתוך המשפחה וגם במקום העבודה, הטרדות מיניות של נשים וכיצד מערכת אכיפת החוק מתייחסת לאותן נשים, האם היא תומכת? באלו מקרים היא מפנה עורף? האם נשים שמגישות תלונות יכולות להיות רגועות והבעיות הטמונות בכך. עדי פותחת את ההרצאה בסיפור שחשפה לגבי שוטר שאנס.

לכידתו של האנס הסדרתי בני סלע, תפיסת זאב רוזנשטיין, פענוח רצח השופט עדי עזר ופרופ' דיוויד יניב. ניתן לדבר גם על מעצרו והתאבדותו של דודו טופז

על עורכי דין שהסתבכו בפלילים ועל בכירים בשרות הציבורי שחצו את הקווים והגיעו לחדרי החקירות: אהוד אולמרט, סילבן שלום, ניסו שחם, מנשה ארביב ופואד בן אליעזר. למה הפרקליטות עושה עסקת טיעון עם מי שלכאורה הוא מחולל הפשע- הרב פינטו- ומה מסתתר מאחורי העסקה האומללה. כיצד קרס תיק הרצח במועדון הבר נוער בתל אביב ואיך זה קשור לניהול.

מה הם עבירות השחיתות המובילות בארץ עד כמה שחיטות יש באישי הציבור שלנו , האם מערכת אכיפת החוק מטפלת בשחיתות הציבורית בצורה נחושה ועד כמה ישראל מובילה בתחום .

מה הן הקשיים הכלכליים המובילים, איך נוכל להתגונן מפני נוכלים שפורצים לחשבונות הבנק שלנו? או כאלה שמתמחים בגניבת הזהות שלנו וביצוע פשעים בזהותנו כמו הונאות בכרטיסי אשראי ובצקים. הונאות בנדלן שבהן אפשר לגנוב את ביתנו מבלי שנשים לב .

למה כדאי להזמין הרצאה של עדי מאירי

עדי מאירי תכניס אתכם לתככי העולם האפל, תספר על מאחורי הקלעים של פרשיות הרצח, האונס, השחיטות הפוליטית והמין הכי גדולות ומעניינות שהיו. סיפורים אמתיים מעבודתה לאורך השנים על תרגילי חקירה שהמשטרה עושה בניסיון להפיל פושעים. על אנשי עסקים, עורכי דין ואנשים חשובים שחוצים את הקווים, כיצד המשטרה מפענחת פשעים, וכיצד מתנהל הדו-שיח בין החוקר לפושע בתוך חדרי החקירות.

מרצים שאולי יעניינו אותך

אורלי וילנאי וגיא מרוז הרצאות - מרכז המרצים לישראל

אורלי וילנאי וגיא מרוז הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הרצאות לנשים,השראה,זוגיות,מוזיקה,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מופעים,צחוק והומור,קיימות ויזמות חברתית

שי ניצן הרצאות - מרכז המרצים לישראל

שי ניצן הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,משפט ומדינה,פלילים

צבי יחזקאלי הרצאות - מרכז המרצים לישראל

צבי יחזקאלי הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,חנוכה,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום הזיכרון לשואה ולגבורה,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,פסח,צבא ומדינה,ראש השנה

איתי אנגל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

איתי אנגל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,השראה

אלון בן דוד הרצאות - מרכז המרצים לישראל

אלון בן דוד הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הנחיית אירועים,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום הזיכרון לשואה ולגבורה,יום העצמאות,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,צבא ומדינה

עמרי אסנהיים הרצאות - מרכז המרצים לישראל

עמרי אסנהיים הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הגיל השלישי,השראה,חנוכה,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום העצמאות,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,משפט ומדינה,פסח,ראש השנה

נינו אבסדזה הרצאות - מרכז המרצים לישראל

נינו אבסדזה הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הגיל השלישי,הרצאות לנשים,השראה,מרצים לחוגי בית

order lecture by - עדי מאירי