אפרת לכטר מרצה

אפרת לכטר

אפרת לכטר - מרכז המרצים לישראל
עברית זום

קורות חיים

אפרת לכטר גדלה בחיפה ושירתה ביחידת דובר צה"ל כדוברת מבצעית בשטחים. אחרי שחרורה מהצבא סיימה תואר ראשון במדע המדינה ותקשורת באוניברסיטת תל אביב, ולימודי עיתונאות בבית הספר "כותרת". כמו כן ללכטר תואר שני שבו כתבה תזה העוסקת בפתרון סכסוכים בינלאומיים. אפרת לכטר החלה את דרכה העיתונאית בגיל 23 כתחקירנית בתכנית "עובדה עם אילנה דיין". לאחר ארבע שנים עברה להיות כתבת תחקירים ומגזין ב"החדשות" 12, בתכנית הדגל "אולפן שישי". לכטר נסעה 3 פעמים לסוריה ועיראק כדי לסקר את המלחמה נגד ארגון דאעש ולתעד את חטיפות הנשים היזידיות, הצטרפה לכוחות הכורדים בקרבות לכיבוש מוסול, והייתה העיתונאית הישראלית היחידה שהגיעה לעיר א-רקה, בירת דאעש בסוריה. בנוסף, נסעה לכטר לאפריקה שם חשפה את זליגת הנשק הישראלי למדינות תחת אמברגו בינלאומי ותיעדה את הישראלי שנמצא בחזית המאבק נגד סחר בלתי חוקי בבע"ח ביבשת. עוד במסעותיה בעולם, לכטר ראיינה בפריז את ארקדי גאידמק במעצר הבית, סיקרה מאירופה את הפלגת משט הנשים לעזה, ובטורקיה את הצעירים תחת משטרו של ארדואן.

השנה, 2022 – סיקרה לכטר את הנסיגה האמריקאית מאפגניסטן וחזרת שלטון הטליבאן, והייתה כתבת המלחמה הישראלית הראשונה שהגיעה לסקר את הפלישה הרוסית לאוקראינה וגם לתעד את החיים ברוסיה המבודדת מתחילת המלחמה.

הרצאות מבוקשות

עיני העולם נשואות לאוקראינה, למלחמה עקובה מדם שעוד לא ניתן לחזות כיצד תסתיים.
לכטר הייתה הכתבת הראשונה בשטח, עוד לפני פרוץ המלחמה, וכבר כמה חודשים שהיא מתעדת
את אירועי החזית מבפנים.
בהרצאה מספרת על הלוחמים בקו הירי הראשון, הבבושקות האוקראיניות שמסרבות לעזוב את בתיהן, היתומים שברחו מאזורי הקרבות וגם הילדים שלא הצליחו להימלט…
איך יכול להיות שאוקראינה מחזיקה מעמד מול הצבא השני בגודלו בעולם? מה בכלל רוצה פוטין מאוקראינה? מה רוצה אוקראינה מנאט"ו? מה הולך לעלות בגורלם של מיליוני הפליטים? איך האוקראינים רואים את המדיניות הישראלית כלפיהם, ואיך כל זה ישפיע עלינו?

אפרת לכטר כתבת חברת החדשות 12 תיעדה מסוריה ועיראק את עלייתה ונפילתה של המדינה האסלאמית של דאעש והייתה הכתבה הישראלית היחידה בשטח שסיקרה את הנסיגה האמריקנית מאפגניסטן וההשתלטות המחודשת של הטאליבאן על המדינה.
בהרצאה מתארת לכטר את מה שלנו, אזרחים במדינה דמוקרטית, נראה כתרחיש דמיני וקיצוני, אבל מתרחש עכשיו, בשכונה שלנו במזרח התיכון. תהליך הקצנה מסוכן של משטרי דת פנאטיים, אותו מתעדת לכטר מבפנים ובשיחות עם הנשים הגברים והילדים שחיים במציאות שהיא גיהנום, וחייהם בסכנה תמידית.
גלי ההדף מנסיגת האמריקנים מהאזור, השיבה של דאע"ש לזירה והחזרה של אפגניסטאן להיות מדינת חסות לטרור משפיעים על יציבות העולם כולו, גם על ישראל, אך לצד האיום יש גם תקווה, מהפכות קטנות שקורות ומעורבות ישראלית הומניטרית המתרחשת מאחורי הקלעים.

בארבע השנים האחרונות נסעה אפרת לכטר לעירק וסוריה 3 פעמים, ותיעדה עבור חברת "החדשות" את עלייתה ונפילתה של המדינה האסלאמית של דאע"ש. כמו כן סיקרה לכטר סכסוכים באפריקה וקרבות של סוחרי נשק ישראליים. אבל בחודש האחרון המלחמה הגיעה לבית- ואת הסיקור מהחזית היא עושה בבתי החולים בישראל, עם הצוותים הרפואיים שנאבקים להציל חיים.
בהרצאה לכטר תספר על העבודה העיתונאית ככתבת שטח במקומות הכי מעניינים שיש, על הזכות והאחריות לתעד את הרגעים הכי משמעותיים שיהפכו להיסטוריים- בזמן אמת. היא תדבר גם על למה כל כך חשוב לפגוש את האנשים שאת סיפורם היא מתעדת, אפילו כאשר זה כרוך בסיכון שמהצד נראה לפעמים על גבול המשוגע. מלבד על העבודה העיתונאית, תספר גם על המצב אצל השכנים שלנו בסוריה שמתמודדים עם מלחמת אזרחים בנוסף למלחמה בקורונה, ותיתן סקירה קצרה על התפשטות הקורונה במדינות שאנחנו פחות מסקרים אצלנו בחדשות: איך יבשת אפריקה נערכת למגפה? למה אסד מכחיש את הקורונה בסוריה? מה הקשר של איראן לכל זה, ולמה זה משפיע גם עלינו?

בארבע השנים האחרונות נסעה אפרת לכטר לעירק וסוריה 3 פעמים,  ותיעדה עבור חברת "החדשות" את עלייתה ונפילתה של המדינה האסלאמית של דאע"ש. בהרצאה לכטר תספר על המסע המרתק שעברה מהמפגש הראשון ב2015 עם האנשים שחיו תחת דאע"ש והנשים היזידיות שנחטפו והפכו לשפחות מין של ארגון הטרור האכזרי,  דרך הצטרפותה בסוף 2016 כעיתונאית ישראלית לקו החזית בקרבות לשחרור מוסול בירת דאעש העיראקית, ועד לנסיעתה האחרונה ב-2019 לסוריה שבה חזתה במהפכה דמוקרטית ונשית שקרתה דווקא במקום האחרון על פני כדור הארץ שאפשר היה להאמין שתתרחש בו.

ממלחמת האזרחים בסוריה לפלישה הרוסית לאוקראינה, מהמלחמה נגד דאע"ש בעיראק להשתלטות המחודשת של הטליבאן באפגניסטן, מאתיופיה הנקרעת לפשעי המלחמה בסודן- כתבת חדשות 12 אפרת לכטר תיעדה בשנים האחרונות מהשטח את הסכסוכים המדממים בעולם.
בהרצאתה מספרת לכטר על מאחורי הקלעים של עבודתה ככתבת מלחמות- על המפגשים הבלתי נשכחים עם פליטים בלב מלחמה, על ההצטרפות לכוחות צבא זרים בקרבות היסטוריים, ועל היתרון בלהיות עיתונאית אישה דווקא במקומות הכי מסוכנים שיש.
מה אנחנו יכולים ללמוד ממלחמות במקומות אחרים? איך ומה בוחרים לספר מסכסוכים שיש בהם שני צדדים לפחות? איך אפשר לעזור גם לאנשים שנראה שעתידם אבוד, ואיזה עוצמות מפתיעות הם מוצאים בעצמם ברגעים הכי קשים שאפשר לדמיין?

למה כדאי להזמין הרצאה של אפרת לכטר

אפרת לכטר, כתבת חדשות ערוץ 2, שחצתה את הגבול לעיראק והתלוותה לכוחות הלוחמים בשטח. בהרצאה עוצרת נשימה בה היא מציגה את "מאחורי הקלעים" של הצטרפותה לכוחות הכורדיים בקרב על מוסול, בירת דאע"ש בעירק ועל עבודתה כעיתונאית ישראלית באזור מלחמה.

מרצים שאולי יעניינו אותך

אורלי וילנאי וגיא מרוז הרצאות - מרכז המרצים לישראל

אורלי וילנאי וגיא מרוז הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הרצאות לנשים,השראה,זוגיות,מוזיקה,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מופעים,צחוק והומור,קיימות ויזמות חברתית

שי ניצן הרצאות - מרכז המרצים לישראל

שי ניצן הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,משפט ומדינה,פלילים

צבי יחזקאלי הרצאות - מרכז המרצים לישראל

צבי יחזקאלי הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,חנוכה,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום הזיכרון לשואה ולגבורה,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,פסח,צבא ומדינה,ראש השנה

איתי אנגל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

איתי אנגל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,השראה

אלון בן דוד הרצאות - מרכז המרצים לישראל

אלון בן דוד הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הנחיית אירועים,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום הזיכרון לשואה ולגבורה,יום העצמאות,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,צבא ומדינה

עמרי אסנהיים הרצאות - מרכז המרצים לישראל

עמרי אסנהיים הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הגיל השלישי,השראה,חנוכה,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום העצמאות,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,משפט ומדינה,פסח,ראש השנה

נינו אבסדזה הרצאות - מרכז המרצים לישראל

נינו אבסדזה הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הגיל השלישי,הרצאות לנשים,השראה,מרצים לחוגי בית

order lecture by - אפרת לכטר