ירין קימור מרצה

ירין קימור

ירין קימור - מרכז המרצים לישראל
עברית זום

קורות חיים

מרצה, במאי וסופר, העוסק גם בקסמים.

קימור הפך את רוחב אופקיו הכללי, לתחום התמחותו הצר. היצירתיות שהוא מנחיל לכל קהלי היעד בארץ ובעולם, מתחילה בסקרנותו הטבעית בשטחים רבים, ניזונה מתפיסתו הדרמטית כאיש טלוויזיה ותיק המשלב בהרצאותיו תפיסה זו בדרך פרובוקטיבית, צבעונית ומשעשעת. בין השאר הוא משתמש בקסמים מתוחכמים הקוראים תיגר על תפיסת המציאות של הקהל בתהליך שהוא מעביר אותם מהבלתי אפשרי לאפשרי.

אביו של קימור היה פרופסור לאוקיינוגרפיה בטכניון שידע הכל על קצת. מרד הנעורים של ירין, הנמשך כבר עשרות שנים, הפך את ירין ליודע "קצת על הכל" זו טבעה של היצירתיות המשלבת בין הטוב שבכל העולמות לבין גישה שיטתית שנחקרת כבר למעלה מיובל שנים ברחבי העולם.

קימור מאמין שיש להטביע את טביעות אצבעותיו על חייו, למען שמירת הזיק בעיניו בכל גיל ולמען רווחת סביבתו. נאה דורש – נאה מקיים, הוא יצר הרצאה המשלבת מופע שאין דומה לה- ויוצרת תחושה של חוויה טוטאלית .הרצאה הועברה ל 3000 גופים, חברות וארגונים בכללם מייקרוסופט, IBM, המוסד, חב' בלומברג העולמית, הכור הגרעיני, מכון ויצמן ועוד.

הרצאות מבוקשות

הרצאה\מופע בנושא חשיפת הסודות והטכניקות של האיצטגנינים, הידעונים ובעלי האוב למיניהם – כיצד הם משתמשים בקיבעונות החשיבה שלנו, כדי להקסים או להלך עלינו אימים, מדוע אנו טרף כה קל? ואיזה יתרונות אנו מפיקים בכל זאת מנפילתנו בפח?
בליווי הדגמות דרמטיות ומדהימות, חשיפת מקצת הסודות (לא כולם) וניתוח סיפורים מדהימים במציאות, תוך חשיפת מה שמסתתר באמת מאחוריהם. כולל מיתוסים ושברם – מבוסס גם על ספרי – "אז זהו שלא" – 750 אמיתות לכאורה, שאינן נכונות ומדוע אנחנו מסרבים להיפטר מהן, גם כאשר חושפים בפנינו את האמת.

* המופע כולל הדגמות מדהימות ומקוריות של טלפתיה (כולל בין משתתפים תמימים ללא קשר אלי), הזזת חפצים, תנועה בלא תנועה, "השתלטות" על מוח של קהל שלם, מחיקת זיכרון, היעלמות בלתי מוסברת, מכונת אמת בלתי ניתנת להכנעה ועוד פרובוקציות מסעירות ומדהימות.

* הערך המוסף לארגון: דיוק בחשיבה על הגדרת מטרות, גיוס אמצעים מקוריים לפרזנטציה ייחודית, השגת יתרון יחסי על מתחרים, יצירת מוטיבציה הזדהות והתלהבות, מנהיגות מקורית וסוחפת וטביעות אצבע ייחודיות של עובד על פרי עמלו.

משבר, מטבעו, מחייב יציאה מאזור הנוחות והתמודדות עם אתגרים חסרי תקדים. זאת, ע"י חשיבה מחוץ לקופסה, המאפשרת מציאת פתרונות לא שגרתיים.
מי היה מעז, לפני הקורונה, לשלוח את מרבית העובדים ממקום העבודה כדי שיעבדו מהבית? האם אפשר להמשיך בגישה זו? האם אפשר ליצור אילוץ מכוון שלא יחכה למשבר, אלא ידמה מצב בעייתי, כדי לאלץ הנהלה ו/או עובדים, לפתור אותו? האם ניתן ללמוד מפריצות דרך במהלך ימי הקורונה? באיזו מידה אנחנו כפופים לאירוע שלא בשליטתנו? מה שלא פועל בימי הקורונה, אולי בכלל לא צריך אותו, גם בימים רגילים? ומה עם החסך החברתי – האם יש טעם להגביר את ימי הגיבוש בעבודה? האם זמן הבילוי סותר את זמן העבודה, או שדווקא מגדיל את תפוקתה? מה אפשר ללמוד מהווירוס עצמו? מה אפשר ללמוד על עצמנו?
על הידוק הקשר בין עבודה למשפחה?
בהרצאה המשלבת הומור ורצינות גם יחד, אל מול צמצום משאבים, שווקים במצוקה ואילוצי רגולציה, שוטח ירין דוגמאות מעשיות להעזה – שאינה הימור, מעודד פסק זמן ל "חשיבה על חשיבה" ומוכיח כיצד רסן רפוי, יכול לשלב בין "הצפוי" ל "בלתי צפוי", כדי ליצור תוצאה שיש בה "השלם גדול מסך מרכיביו". בודק תפיסות זמן ומרחב משתנים, ערכים חדשים, לקחים חסרי תקדים ורעיונות פרובוקטיביים בעלי ערך. ההרצאה תשלב תכנים אלה, עם כלים וטכניקות בחשיבה יצירתית והדגמות מעוררות מחשבה, בשיתוף הקהל. דווקא בימים קשים אלה, אפשר לצאת מחוזקים ע"י כיוונים חדשים ותובנות מסעירות.

הרצאה / מופע בחשיבה יצירתית ובשבירת גבולות- אירוע פרובוקטיבי, השוטח את הקיבעון הטמון בחשיבה המקובלת: הנחות שגויות, אקסיומות מוטעות וכשלים בהיסקים לוגיים, ומנגד מציע טכניקות שיטתיות להתגבר על הקיבעון, הניתנות לאימוץ על – ידי כל משתתף. המופע כולל דוגמאות ברמה האישית והארגונית. ירין משתמש בעזרים של קוסמות מתוחכמת כדי ליצור ייצוג חווייתי של חוכמה שלאחר מעשה. התוצאה הסופית היא "זעזוע מוח מחייך", המשלב בדרך משעשעת אתגר אינטלקטואלי עם הדגמות מסקרנות ומבדרות.

הרצאה המתבססת על סדרת מופת שזכתה בפרס רשות השידור בבחירה ישירה על ידי מיליון צופים. סיפורים שלא ייאמנו על אנשי כוחות הביטחון שנקלעו למצבים אבודים. לא קשים. אבודים. ויכלו להם הם גילו תעצומות נפש שלא ידעו שיש בהם, שלובים בערכים ציוניים של הגנה על המדינה, של דבקות במטרה, של אחוות חברים, אומץ וגבורה שהתגלו בהפתעה. הסיפורים מבוססים על מלחמות ישראל בחילות השונים, ים, יבשה ואוויר, מועברים על ידי ירין קימור שחקר ומצא את הסיפורים הללו מתוך מאות סיפורים שבדק. בהרצאתו הוא משלב קטעי וידאו של הגיבורים, ברגעי השיא והמשבר של מאבקם. בקטעים הללו מוצגים גם שחזורים ברמה קולנועית גבוהה.

קימור בדק מהי המציאות מאחורי אגדת המוסד, מי עומד מאחורי החיסולים. דילמות וסיפורים מאחורי הקלעים- חיסול מקצועי קר או נקם. יצירתיות מול משמעת , יושר מול "תחמנות" . ההתמודדות המתוחכמת עם הצנזורה, על הקו הדק שבין חשיפה עיתונאית לבין ביטחון המדינה. קימור מלווה את הרצאתו בקטעים דרמטיים מצולמים מסרטיו הבולטים: "המרגל שחזר אל הכפור", "הנוקמים בנאצים" "רצח הספורטאים במינכן" "ג'ני מיי מאמנת הדולפינים", הסדרה "גיבורים בעל כורחם" וסרטו האחרון "שפתיים חתומות" על ששת ראשי המוסד ששודרו בארץ ומקצתם הופצו בעולם. ההרצאה תרתק ואפילו תשעשע אתכם ותסחף לעולם הנסתר מאחורי ביטחון המדינה. ההרצאה מלווה בקטעי סרטים ועדויות של ראשי המוסד ובכיריו.

הרצאה בלעדית אודות הנקמה היהודית בנאצים שבמהלכה חוסלו 1500 נאצים. סיפור לא ידוע שנחשף לראשונה ע"י ירין קימור בסדרה בת שבעה פרקים שביים (בהפקת דורית סטאריק). בהרצאה שלובים קטעי עדויות נדירים של נוקמים המתארים את דרך השגת המודיעין, שיטות החיסול והתמודדות עם דילמות אתיות כמו חיסול בלא משפט, אופציית טעות ועוד.

ג'ני מיי, האשה שחדרה לכל ארגוני הביון בעולם וחוסלה בישראל ג'ני מיי היתה ג'יימס בונד נשי ,מאמנת דולפינים למטרות צבאיות, מומחית בשיטות הרג ללא מכות, בעלת חגורת דאן 5 בקראטה , צלפת מיומנת ומומחית בחומרי נפץ, ניהלה קשרים מפותלים עם הק.ג.ב ה CIA , ה"מוסד" ושירותי ביון ערביים. אישה יחידה שהתנהלה לבדה בעולם גברי קשוח ויכלה לו , במו חייה קראה תיגר על דימויים נשיים רווחים של מעמד האישה. בהרצאה נשאלת השאלה כיצד ? ניתנות תשובות מעניינות ודרמטיות

חשיפת סימני השאלה מאחורי סימן הקריאה של תקשורת ההמונים. הציבור צורך אך ורק את קצה הפירמידה של התקשורת כמוצר סופי ברדיו, בטלוויזיה ובעיתונות. מבחר שיקולים מבסיס הפירמידה ועד קודקודה נשאר עלום מעיניו של הציבור. ההרצאה מציגה בדרך דרמטית את מלוא הספקות המוסריים והאנושיים, המגבלות הטכניות וההגבלות המשפטיות מאחורי המוצר הסופי. ההרצאה מלווה בקטעי סרטים ועדויות החושפים סיפורים שמעולם לא סופרו ומדגימים את מלוא עוצמת הדילמה.

מרצים שאולי יעניינו אותך

הדס אדלר הרצאות - מרכז המרצים לישראל

הדס אדלר הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,בינה מלאכותית,הרצאות לנשים,השראה,חדשנות ועתידנות,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מרצים לחוגי בית,שיווק וקידום, שיווק דיגיטלי

דניאל וולפסון הרצאות - מרכז המרצים לישראל

דניאל וולפסון הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אלופים למרות הכל,הרצאות לנשים,השראה,חנוכה,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מרצים לחוגי בית,עבודת צוות

order lecture by - ירין קימור