פרופ' יורם יובל מרצה

פרופ' יורם יובל

יורם יובל - מרכז המרצים לישראל
עברית , אנגלית זום

קורות חיים

פרופ' יורם יובל פסיכיאטר, פסיכואנליטיקאי, מנחה, סופר וחוקר מוח. הנחה את תכנית הראיונות ‘שיחת נפש’ בטלוויזיה החינוכית ובערוץ 8, בה ראיין פוליטקאים, אנשי ציבור, סופרים ואומנים על חייהם האישיים. הגיש ושמש כיועץ מדעי לסדרות הטלוויזיה: “איך להיות מאושר בשישה שיעורים”, “איך להצליח בשישה שיעורים”, ו”משפחה מאושרת בשישה שיעורים” ("שידורי קשת"). יוצר ומנחה של הסדרה “סודות המוח” ששודרה ב- HOT8.
יובל נולד בירושלים. הוא למד רפואה באוניברסיטה העברית בירושלים, נוירוביולוגיה במכון ויצמן ופסיכיאטריה באוניברסיטת קולומביה בניו יורק, התמחה בפסיכואנליזה במעבדה של זוכה פרס נובל אריק קנדל באונברסיטת קולומוביה, ושייך לסגל ההוראה של המכון הפסיכואנליטי על שם אייטינגון בירושלים. עבד כמטפל במנהטן וכיום הוא מרצה לפסיכופתולוגיה בבית הספר לרפואה (הדסה עין כרם) וחבר האגף לרפואת המוח בבית החולים הדסה עין כרם.
פרופ' יובל מתמחה בתחום החדש של הנוירוביולוגיה של אהבה ורגשות. הוא מחבר רבי המכר 'סערת נפש' ו'מה זאת אהבה' שבהם, באמצעות תיאורי מקרים, הוא מציג בפני קוראיו בשפה מובנת וברורה את הישגי השנים האחרונות בפסיכולוגיה, פסיכיאטריה ומדעי המוח.
בהרצאותיו מוזכרים חידושים מתחום מדעי המוח הקשורים לאהבה ולרגשות, ומתבררת הרלוונטיות שלהם לחוויות הנפשיות שכולנו חווים בתחילתה, בעיצומה ובסופה של אהבה.

יורם יובל הרצאות מבוקשות

הרצאה מיוחדת לראש השנה במפגשי עובדים ואירועי הרמת כוסית בחודש ספטמבר.
ראש השנה בפתח, ואיתו מחשבות על התחלות חדשות ו”חישוב מסלול מחדש”. רובנו רוצים לחולל שינוי לטובה באחד מן התחומים הללו – עבודה וקריירה, משפחה וזוגיות – ולהיות מאושרים ופוריים יותר. בהרצאה חד-פעמית זאת לרגל השנה החדשה, ידבר פרופ’ יובל, בהומור המיוחד לו, על המושג החמקמק אושר, ויסביר כיצד ליישם אותו בכל אחד מהתחומים הללו:
בעבודה
נלמד מה קובע את רמת האושר במקום העבודה, ובחיינו בכלל. נברר האם לכל אחד מאתנו יש ייעוד בחיים, שבו הוא יצטיין ויצליח, והיכן, בעזרת תובנות ממחקרים על עולם העבודה, נוכל למצוא אותו.
במשפחה
מחקרים פורצי דרך על יחסי הורים וילדים העלו בשנים האחרונות ממצאים מפתיעים שיכולים להגביר מוטיבציה ופרודוקטיביות, להקטין מתחים, ולשפר את התקשורת בין הדורות בבית – ולא פחות חשוב – במקום העבודה.
בזוגיות
נכיר את האזורים במוח המשתתפים בפענוח רגשות ובוויסות רגשי, ונראה כיצד להיעזר בהם לשיפור היחסים עם בן או בת הזוג שלנו. לקינוח, נלמד את הכללים המוכחים לזוגיות ארוכת ימים, שניסח פרופ’ ג’ון גוטמן.

מה קובע מי יצטיין במקום העבודה? האם המוכשרים מצליחים, או שיש תכונות אחרות, חשובות הרבה יותר? האם ישנן דרכים מדעיות לשפר את המזל? מה מאפיין אנשים שהצליחו כמו בגין, צ'רצ'יל, מייקל ג'ורדן וסטיב ג'ובס? מה סודם של אלה שמתקדמים במקום העבודה? האם לכל אחד מאתנו יש ייעוד בחיים, שבו הוא יצטיין ויצליח? ואיך מוצאים אותו?
פרופ' יורם יובל בהרצאה מביא את מיטב התובנות שיש למדע להציע בנושאי הצלחה מקצועית והגשמה עצמית, עם דגש על עולם העבודה.

לא תמיד קל לנשים וגברים להבין אלה את אלה, וזה נכון לא רק בזוגיות אלא גם במקום העבודה. מדוע? האם קיים שוני מוחי בין המינים, והאם הוא משפיע על התיפקוד ועל הפרודוקטיביות? כיצד המגדר משפיע על האופן שבו אנו מגיבים ללחצים, ועל סגנון הניהול? מהם האזורים במוח המשתתפים בפענוח רגשות ובוויסות רגשי, וכיצד להיעזר בהם? הרצאה מרתקת שמציעה סקירה מקיפה של שאלות אלו מנקודת מבט עכשווית. ההרצאה משלבת תובנות פסיכולוגיות, ממצאים נוירו-ביולוגיים וסיפורים מחדר הטיפולים, על מנת להגדיל את המשותף, להבין את השונה, ולשפר את היחסים בין המינים במקום העבודה.

האם קריירה חייבת תמיד לבוא על חשבון ההורות, ולהפך? – לא בהכרח. לפעמים שתי המשימות הגדולות הללו של חיינו יכולות להעשיר זו את זו: תובנות מעולם ההורות יכולות לשדרג את היחסים בין מנהל לעובדים, ובין עובדים לבין עצמם. יחסי עבודה בנויים על התשתית של מערכות היחסים הראשונות שלנו – עם הורים ועם אחים. מחקרים פורצי דרך על יחסי הורים וילדים העלו בשנים האחרונות ממצאים מפתיעים שיכולים להגביר מוטיבציה ופרודוקטיביות, להקטין מתחים, ולשפר את התקשורת בין הדורות – במקום העבודה וגם בבית. פרופ' הרצאה מעניינת ביותר על תובנות מדעיות חדשניות ומרתקות העשויות להפוך אותנו למנהלים, עובדים, וגם הורים טובים יותר.

מנהלים ועובדים מאושרים הם פרודוקטיביים, יצירתיים ומצליחים יותר. אבל מה קובע את רמת האושר במקום העבודה, ובחיינו בכלל? האם ניתן להגדיל את אושרם של עובדים, גם מעבר לבונוסים ולרכב הצמוד, וכיצד עושים זאת? האם יש אנשים שנולדו להיות מאושרים? מדוע הפראיירים לא מתים? מדוע מי שעובד קשה, מאושר יותר, והאם אפשר ללמוד – ואפילו ללמד – איך להיות מאושרים?
הרצאה מרתקת, מלאת ידע, תובנות ותשובות מפתיעות לכל השאלות האלו.

ראש השנה בפתח, ואיתו מחשבות על התחלות חדשות ו"חישוב מסלול מחדש". רובנו רוצים לחולל שינוי לטובה באחד מן התחומים הללו – עבודה וקריירה, משפחה וזוגיות – ולהיות מאושרים ופוריים יותר.
בהרצאה מרתקת זו, לרגל השנה החדשה, יסביר פרופ' יובל על מה אנשים מתחרטים, מהי הסיבה העמוקה לחרטות, איך כל זה קשור לאושר ומה בעצם עושה אותנו מאושרים.

כדי להתמודד עם החרדות והמתחים החדשים עלינו להבין תחילה את העובדות והנתונים. ההיסטוריה מלמדת אותנו שניתן לצלוח משברים כאלה בעזרת סולידריות חברתית, תקשורת ותמיכה בתוך הקהילה והמשפחה, ואף לצאת מחוזק.

למה כדאי להזמין הרצאה של יורם יובל

order lecture by - יורם יובל