עופר חדד מרצה

עופר חדד

עופר חדד - מרכז המרצים לישראל
עברית , אנגלית

קורות חיים

מגיש חדשות וכתב השטחים של חדשות 2.

מי שצמח בציונות הדתית הרחק מעולם התקשורת והפך בתוך שנים ספורות לאחד הפרצופים והשמות הבולטים בקדמת הבמה החדשותית.

חדד החל את דרכו כקשב ותחקירן, במסלול שלא עבר בגלי צה"ל, וסיקר לאורך השנים שורה של תחומים בהם צרכנות וכלכלה, דתות וחרדים וכיום משמש ככתב חברת החדשות בשטחים. לאורך השנים פרסם כתבות רבות, תחקירים וגם מאמרים בעיתונות הכתובה ומגזינים.

לצד היותו כתב מגיש חדד שורה של תכניות בחברת החדשות בהן מהדורה ראשונה והתכנית הכלכלית, וכן בגלי צה"ל, ונחשב לפנים החדשות של עולם התקשורת הישראלית. במשך השנים צבר מוכרות רבה בשורה של אירועים חדשותיים גדולים ונקודות ציון שאותם הגיש בחברת החדשות. משידורים מתגלגלים בתקופות לחימה ופיגועים, דרך מותו הנשיא שמעון פרס ועד הזכייה באירוויזיון.

הרצאות מבוקשות

מהידיעה הראשונה עד העלייה לשידור. אחורי הקלעים של שידורי החדשות בישראל: מפיגועי טרור, חקירות, צווי איסור פרסום, ועד זכייה באירוויזיון באמצע הלילה: מתי "פורצים לשידור"? מי מחליט מה חשוב מפסיק לקטוע את השידורים לטובת משדר מתגלגל? מה מותר להגיד? מה לא אומרים למרות שיודעים? על המתח המתמיד בין זהירות ואחריות לחתירה הבלתי מתפשרת להביא לצופה את כל המידע החם בזמן אמת, אך בזהירות הנדרשת. האם יש ערך בהסתרת מידע בעידן הרשתות החברתיות, בעידן הווטסאפ, שכל אירוע מתועד מארבע זוויות עוד לפני שהתרחש? ומה הרלוונטיות של צנזורה וצווי איסור פרסום בעולם שבו כל טלפון נייד הוא סוכנות ידיעות של איש אחד.

יש דבר כזה? האם הערך הזה עוד קיים כשלכל עיתונאי יש עשרות ומאות אלפי עוקבים ברשתות החברתיות שרק רוצים לדעת מה הוא חושב, באמת? למה כל כך חשוב לצופים לשבץ את מי שהם רואים על המסך לתבניות של ימין ושמאל, דתי או חילוני, חמוץ או חמוד. ולמה באותה נשימה זה גם מה שהופך לסעיף הביקורת וכלי הניגוח העיקרי נגד אותם עיתונאים. המחיר של הכנסת עמדות ודעות אישיות, והאם יש עדיין ביקוש לדיווח עובדתי ויבש. על עיתונאות מחנאית, כשהעיתונאי הוא דמות בעלת משקל. בין הפרשן לריפורטר. כשהעיתונאים הפכו לסיפור בעצמם.

הסמארטפונים והרשתות החברתיות מציפים אותנו בכל שעות היום בכמויות בלתי פוסקות של מידע חדשותי, חלקו מגיע מותאם ישירות לטעמנו האישי ולתחומי העניין שלנו. אתרי חדשות, עמודי עוקבים של כלי תקשורת, של עיתונאים, אז איך נותנים לצופה סיבה להתיישב מול מהדורת החדשות המרכזית בשעה שמונה בערב ולהרגיש שרק כאן הוא יקבל את מה שלא ימצא בשום מקום אחר. על האתגר העיתונאי בעידן עתיר מידע, ואיך בדרך לרייטינג המיוחל שומרים על סדר יום חשוב ולא רק מעניין.

המקורות, האינטרסים, יועצי התקשורת, המרוץ לראשוניות ובלעדיות. איך נראים אחורי הקלעים של הסיפורים שהופכים לכתבות והתחקירים שכולם ידברו עליהם. איך מגיעים לסיפורים? כמה זמן לוקח להכין כתבה? איך עורכים תכנית? מה נכנס ומה נשאר בחוץ? איך שומרים על האיזון בין החשוב למעניין? עד כמה החדשות בישראל מצליחות לשנות מציאות ושיח ציבורי? ומה הכי מעצבן את הצופים…

מרצים שאולי יעניינו אותך

אורלי וילנאי וגיא מרוז הרצאות - מרכז המרצים לישראל

אורלי וילנאי וגיא מרוז הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הרצאות לנשים,השראה,זוגיות,מוזיקה,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מופעים,צחוק והומור,קיימות ויזמות חברתית

שי ניצן הרצאות - מרכז המרצים לישראל

שי ניצן הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,משפט ומדינה,פלילים

צבי יחזקאלי הרצאות - מרכז המרצים לישראל

צבי יחזקאלי הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,חנוכה,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום הזיכרון לשואה ולגבורה,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,פסח,צבא ומדינה,ראש השנה

איתי אנגל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

איתי אנגל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,השראה

אלון בן דוד הרצאות - מרכז המרצים לישראל

אלון בן דוד הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הנחיית אירועים,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום הזיכרון לשואה ולגבורה,יום העצמאות,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,צבא ומדינה

עמרי אסנהיים הרצאות - מרכז המרצים לישראל

עמרי אסנהיים הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הגיל השלישי,השראה,חנוכה,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום העצמאות,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,משפט ומדינה,פסח,ראש השנה

נינו אבסדזה הרצאות - מרכז המרצים לישראל

נינו אבסדזה הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הגיל השלישי,הרצאות לנשים,השראה,מרצים לחוגי בית

order lecture by - עופר חדד