פרופ' רוני שחר מרצה

פרופ' רוני שחר

רוני שחר - מרכז המרצים לישראל
עברית

קורות חיים

פרופסור, סופר, חולם (דריימר) ומספר סיפורים.

לאחר פוסט דוקטורט במחלקה לכלכלה של אוניברסיטת Harvard, פרופסור שחר הצטרף כפרופסור לאסטרטגיה לבית הספר למנהל עסקים של אוניברסיטת Yale. לקראת סוף שנות התשעים חזר לארץ, לאוניברסיטת תל-אביב. בין תפקידיו באוניברסיטה – ראש מחלקת השיווק בפקולטה לניהול. בראשית העשור עבר לבינתחומי וכיהן במשך מספר שנים כדיקן בית הספר למנהל עסקים. בשנים האחרונות הוא חוקר, מרצה, וראש מסלול המצטיינים של בית הספר למנהל עסקים בבינתחומי.

במהלך שני העשורים האחרונים היה פרופסור שחר חבר סגל במספר אוניברסיטאות בארה״ב, כולל Duke, NYU ו-Columbia.

במקביל לקריירה האקדמית הוא שימש פעמיים כאסטרטג ראשי בבחירות לכנסת, יועץ כלכלי בלשכת שר האוצר שמעון פרס, איש צוות מאה הימים של יצחק רבין לקראת בחירות 1992, וכיועץ למגוון חברות בארה״ב ובארץ (למשל, לנשיא רשת הטלוויזיה האמריקאית CBS).

פרופסור שחר פרסם שלושה ספרים, שנים מהם רומנים שהפכו לרבי מכר (סרנדיפיטי ב-2006 ו״איקס באמצע״ ב-2018).

הרצאות מבוקשות

בוטים ובינה מלאכותית (למשל, GPT) כבר כאן והם מחסלים מדי יום משרות נוספות. בעשורים הקרובים הם יכלו כשליש מהמשרות הקיימות. האם גם המשרה שלך בסכנה? או – איך הארגון שלך יושפע מזה? איך עלינו להיערך להפיכתם של הרובוטים לכוח מרכזי בעולם העבודה? איזה יכולות צריך לחזק? ואיך לעשות את זה? המסר המרכזי: ניתן לשמר את היתרון האנושי של בני אדם על פני רובוטים בעשורים הקרובים. אלא שבמקום לחזק את היתרון הזה אנחנו שוחקים אותו. אפשר להפוך את המגמה.

רוני שחר אוהב צרות. הוא גילה שכמעט תמיד רק טוב יוצא מהן. ולכן הוא אפילו מזמין צרות ולעתים אף משבש במכוון את חייו. בהרצאה שלו הוא לוקח את התובנות האלה לעולם הניהול ומסביר שהדרך האידיאלית להתמודד עם הסביבה הכאוטית של העולם העסקי היא על ידי שיבושים מכוונים. באמצעות דוגמאות רבות (החל מהמגפה השחורה וכלה באפליקציות משחקים עכשווית) הוא מציג שתי אסטרטגיות מרכזיות שמוליכות להצלחה עסקית דרמטית בסביבה כאוטית ואז הוא מתרגם את האסטרטגיות האלה לחמש טכניקות ניהול ספציפיות.

בעולם המודרני חיים לדעת לספר סיפורים. עובדים. מנהלים. חברות. מי שלא יודע, מפסיד. מי שיודע, מנצח. בהרצאה הזאת נבין (1) מהו סיפור, (2) איך הוא עובד ו-(3) איך משתמשים בו. נמחיש איך ניתן להשתמש בסיפורים כדי לתקשר ולשכנע, איך סיפורים יוצרים משמעות ומוטיבציה בקרב עובדים, איך הם בונים תרבות ארגונית, איך הם מעצבים זהות מיתוגית, איך הם מושכים משקיעים, ואיך הם מסייעים לכל אחד מאתנו לפתח ולקדם את הקריירה שלו.

מה רוב אנשי שיווק שוכחים לעשות וכמה כסף זה עולה להם? לכאורה ברור ששפת השיווק אמורה להיות סטוריטלינג. אז למה רבים כל כך מפספסים את זה? ואיך בדיוק עושים את זה נכון? בהרצאה עשירה בדוגמאות לא רק שנשיב על השאלות האלה, אלא גם נציג חמישה סיפורים ייחודיים לשיווק ושלוש טכניקות מובילות (מעולם הסטוריטלינג) להתגבר על מכשולים שכיחים בקמפיינים שיווקיים. המסר המרכזי: אין שיווק, מיתוג ופרסום בלי סיפורים.

למה כדאי להזמין הרצאה של פרופ' רוני שחר

יש בפרופסור שחר שילוב ייחודי בין תובנות אקדמיות עמוקות לניסיון ניהולי ושיווקי מעשי במגוון גזרות. השילוב הזה מאפשר לו להקנות למאזינים זוויות ראיה חדשות ויוצאות דופן ובמקביל לחבר אותן למציאות היומיומית ולהחלטות מעשיות. בנוסף לכך מדובר בדובר כריזמטי וסוחף.

מרצים שאולי יעניינו אותך

דוד פסיג הרצאות - מרכז המרצים לישראל

דוד פסיג הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה,חדשנות ועתידנות

אשר עידן הרצאות - מרכז המרצים לישראל

אשר עידן הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,השראה,חדשנות ועתידנות,כלכלה, עסקים ומנהיגות

הדס אדלר הרצאות - מרכז המרצים לישראל

הדס אדלר הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,בינה מלאכותית,הרצאות לנשים,השראה,חדשנות ועתידנות,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מרצים לחוגי בית,שיווק וקידום, שיווק דיגיטלי

יניב לויתן הרצאות - מרכז המרצים לישראל

יניב לויתן הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,בינה מלאכותית,חדשנות ועתידנות,חזרה ללימודים ולבתי ספר,יום הזיכרון לשואה ולגבורה,כלכלה, עסקים ומנהיגות,סייבר,פסח

order lecture by - רוני שחר