שרה פון שוורצה מרצה

שרה פון שוורצה

בלעדית שרה פון שוורצה - מרכז המרצים לישראל
עברית , גרמנית זום

קורות חיים

שרה פון שוורצה נולדה בשנת 1968 והיא שחקנית, במאית ומחזאית ישראלית. היא נולדה במינכן להורים גרמניים פרוטסטנטים שהתגיירו לאחר מלחמת העולם השנייה ועלו ארצה. אביה צייר ואדריכל אשר לימד בישראל בטכניון ובאקדמיה לאמנויות. אמה של פון שוורצה תרגמה לגרמנית כמה מהספרים המפורסמים בארץ. פון שוורצה גדלה בתל אביב ולמדה בתיכון עירוני ה'. לאחר מכן למדה בבית הספר למשחק "בית צבי". במהלך לימודיה זכתה פון שוורצה במלגות לימודים רבות והצטיינה בתפקידים שונים במחזות בהם שיחקה. היא הופיעה על מיטב הבמות בארץ ועיקר משחקה בתיאטרון באר שבע ובתיאטרון הקאמרי, בטלוויזיה ובסרטים. אחד מתפקידיה המוכרים ביותר הוא בסדרת הטלוויזיה "זגורי אימפריה" וב"פמת"א". בתיאטרון הספריה שיחקה ב"אמא לא מרשה", "הדוד וניה" לצ'כוב וביימה, ב- 2014, את ההצגה "משהו קוסמי". בתיאטרון באר שבע שיחקה ב"אהבה וזכרון", "זינגר", "חלום ליל קיץ" ועוד. בתיאטרון הבימה שיחקה, בין היתר, ב"מחלת נעורים" וב"אכזר מכל המלך". מופע מיוחד בו השתתפה פון שוורצה הינו "אדיקטד" שיצרה נאווה צוקרמן וכן בהצגה "כל מקום באמבטיה שאין בו מים", שניהם בתיאטרון תמונע. בתיאטרון הערבי-עברי ביפו שיחקה בהצגה "שבע ילדות יהודיות" ובהצגה "הדירה". גם בתיאטרון בית ליסין לקחה פון שוורצה חלק כששיחקה בהצגה "מימונה" מאת חנה אזולאי הספרי. בתיאטרון הקאמרי השתתפה שרה בהצגה המפורסמת "החברות הכי טובות" אשר ביימה עדנה מזי"א. הצגות נוספות בהן השתתפה בתיאטרון הקאמרי הינן "נורה", "קופנהגן", "יום במותה של ג'ו", "קוויאר ועדשים", "המלט", "האב", "אוי אלוהים", "חברים של חברים", ועוד. זוכת פרס אשת השנה בתאטרון של "שידורי קשת" על תפקידה בהצגה "חברות הכי טובות" ופרס התאטרון הישראלי 2013 למחזאית השנה על המחזה "בין שני עולמות".בנוסף  זכתה בפרס האקדמיה הישראלית לטלוויזיה,פרס עיריית תל אביב לשחקן מצטיין ועוד רבים הוריה של שרה התגיירו בילדותה, והמשפחה חזרה בתשובה ואז חזרה בשאלה. חייה כגרמניה- יהודייה- ישראלית באו לידי ביטוי במחזה הייחודי שכתבה וגם שיחקה בו, "בין שני עולמות". המחזה נכתב בעברית ובגרמנית והועלה בתיאטרון הקאמרי ובתיאטרון שטוטגרט בגרמניה. המחזה משלב מרכיבים מחייה ודן ביחסי בת ישראלית עם אביה, גֵר גרמני החי במינכן. פון שוורצה יזמה חוק הכרה בהוצאות טיפול בילדים והינה מתנדבת בהסתדרות ובשח"ם. חייה של שרה פון שוורצה עברו עליה בטלטלות שמהן יצאה מחוזקת. היא כתבה על כך מחזה, שיחקה בו ומספרת עליו ועל חייה בהרצאה מרגשת.

 

 מעוניינים לראות עוד? הקליקו לצפייה בהרצאות מרתקות נוספות

הרצאות מבוקשות

שרה דרך כישורי המשחק תדגים כיצד נוצרת שפת הגוף שלנו בילדות, כיצד חוויות הילדות שלנו מייצרות את האופן בו אנחנו עומדים מדברים ומסתכלים. המידע מאפשר לקרוא את עצמך ואת האחרים כספר פתוח. באמצעים פשוטים היא תדגים לנגד עינינו את האפשרויות של כל אחד מאתנו לשינוי הרושם הראשוני אותו הוא יוצר. הרצאה זו מיועדת למורים, מרצים, מנחים שעבודתם כוללת עמידה מול קהל. ההרצאה כוללת בתוכה גם את הדרכים להעברת חומר – סטורי טלינג וגם את הדרך להפוך את העמידה מול קהל לחוויה מעצימה למנחה ולקהל.
הרצאה מעוררת השראה, מעודדת לעבודה עצמית, מודעות ושינוי.

סיפור האישי של שרה פון שוורצה, בת להורים גרמנים שהתגיירו ועלו עם שלושת ילדיהם לארץ. בארץ המשפחה עברה מאורח חיים דתי אורתודוכסי בהדרגה עד לחילוניות. שרה מדברת על כל מרכיבי הזהות השונים דרך סיפורה האישי ומשתמשת בכישורי המשחק שלה בכדי להדגים כיצד נראות הבחירות שלנו המודעות והלא מודעות כלפי חוץ. זהו סיפור מרתק על מורכבותה האישית וכפילותה הלאומית: גרמניה -יהודיה, דתיה-חילונית, הורים-ילדים, ועל תחושת האשמה שלוותה אותה לאורך חייה. הרצאה על זהות וממה היא מורכבת, דרך הסיפור האישי, בשילוב עם קטעי וידאו מההצגה "בין 2 עולמות".

המפגשים עם דמויות מעולמות שונים, מה הם מחוללים אצל השחקן המגלם אותם? איך יוצאים ונכנסים לדמות? מה בעצם התפקיד של אומן בחברה? התפקידים השונים כמראה להתפתחות ושינוי על פני 25 שנות יצירה משקפים לקהל את האפשרות לשינוי הקיימת  בכל אחד מאיתנו.

חודש האישה הבינלאומי –  דרך השיטה שפיתחה לשיפור תקשורת דרך שפת הגוף, תדגים שרה פון שוורצה כיצד הסטראוטיפים הנשיים משפיעים על כולנו בעקיפין החל ביציבה, קול ואופן הסתכלות שלנו על העולם. בהרצאה משעשעת ומעוררת מחשבה נבין איך להילחם בתבניות המגבילות אותנו בפנים ובחוץ באמצעות מודעות לשפת גופנו.

התמודדות עם מצבי לחץ ,עם הצפה ריגשית והרבה מחשבות שליליות.
צריך לפנות לגוף מבחוץ ולהכניס תנועה ומנוחה. לדעת לנשום נכון , לציין את נקודת הציון השלילית ולהפוך אותה לחיובית.
שרה במהלך ההרצאה תתרגל נשימות והרפייה. שיחה מרגיעה ומעשית

למה כדאי להזמין הרצאה של שרה פון שוורצה

שרה פון שוורצה היא מרצה מרגשת אשר מתבלת את הרצאתה בסיפורים עסיסיים ואנקדוטות משמעותיות מפעילותה כשחקנית וכמתנדבת.

לקוחות ממליצים

עמותת אביב לניצולי שואה
 

סיימנו לפני זמן קצר את ההרצאה של שרה. היא הייתה מדהימה, מרתקת, מטלטלת. ענתה על כל הציפיות ויותר מכך. תודה רבה.

order lecture by - שרה פון שוורצה