מיכל דליות מרצה

מיכל דליות

מיכל דליות - מרכז המרצים לישראל
עברית זום

קורות חיים

אשת חנוך ותקשורת. מנחת התכנית סופרנני, פרסמה את הספרים "הורים, מה השאלה?!" "אין ילדים רעים" וחמישה ספרי ילדים. מגישה תוכנית ייעוץ שבועית ברדיו ללא הפסקה.. מתמחה במתן הרצאות מגוונות לקהלים שונים בתחום היחסים. עד פרסומה בטלוויזיה שימשה מיכל כמנחת קבוצות הורים  מגוונות: קבוצת אבות אסירים בשיקום בכלא השרון, אותה הדריכה בהתנדבות, קבוצות הורים לילדים צעירים והורים למתבגרים, מדריכים בפנימיות, עובדי משרדים ממשלתיים, קצינות נפגעים בצה"ל ועוד. בין השנים 2001-2003 שימשה כחברת הנהלת מכון אדלר. בשנים 2005-2007, ניהלה את בית הספר להורים והיחידה למשפחה והקהילה במכון. בשנת 2006, ומבין 600 מועמדות פוטנציאליות, נבחרה מיכל להוביל את התוכנית המצליחה "סופר נני" בערוץ 2 ומאז היא מוכרת לכולנו כ"סופר נני" הישראלית. לאורך כל השנים התמקצעה מיכל בקורסים ובהשתלמויות בנושאים מגוונים וביניהם: אימון, גישור, פסיכולוגיה התפתחותית, פסיכודרמה, תקשורת, שיווק ודינאמיקה קבוצתית. גולת הכותרת של עבודתה של מיכל היא הקמת "מרכז מיכל דליות" הפועל לקידום הפסיכולוגיה החיובית בחברה, על ידי עבודה בקהילה והכשרת יועצים משפחתיים במטרה לתת מענה לתושבי המדינה בהדרכת הורים. מיכל דליות היא מרצה מבוקשת, מנחה, מאמנת אישית ומדריכה ליחסים במשפחה. היא פונה לקהל מגוון הכולל חברות היי טק, בתי ספר, צבא ומשטרה, עובדי ממשלה, עיריות ועוד. מאז 2011 מקיימת מיכל את פעילויותיה גם ברחבי העולם ומוזמנת על ידי בתי חב"ד, ארגונים פרטיים וחברות שונות.

מיכל מאמינה כי לכל אדם בוגר נתון החופש לבחור, לנהל את חייו ולקבל על עצמו אחריות. הבחירה הזאת תיטיב איתו ועם מערכות היחסים שיקיים בחייו עם הסובבים אותו. ההרצאות של מיכל אופטימיות ומעודדות לשינוי ולהגברת המודעות לחיינו, וזאת כדי לשפר את איכות החיים. הרצאותיה של מיכל דליות זוכות להצלחה רבה ומעניקות ייעוץ והכוונה לקהל הרחב בסבלנות רבה ומתוך ניסיונה העשיר. הרצאותיה מלאות הומור וערך מוסף מעבר ללמידה ולהנאה הרבה שבהן.

 

הרצאות מבוקשות

השנה האחרונה הכניסה לחיינו שינויים רבים ולעיתים אף גרמה לאובדן הסמכות ההורית. השינויים מעוררים בכם, לצד הרצון לחנך את הילדים, גם פחד ורצון לגונן עליהם וזה מוביל לכך שאתם מבולבלים, לחוצים ומפצים ובתמורה אינכם מקבלים שיתוף פעולה מילדיכם. בואו ללמוד איך לשקם את הסמכות ההורית, איך להיות תקיפים אך לא תוקפנים, איך לחנך וגם לאהוב ואיך לייצר הורות יעילה תוך שמירה על יחסים טובים ואווירה טובה בבית.

משפחה, עבודה וקריירה, הם האלמנטים המשפיעים בחייו של האדם במאה ה- 21. אולם מה עושים כאשר עולם העבודה מתנגש עם עולם האהבה או המשפחה? כיצד משלבים בין הורות וקריירה? כיצד מתמודדים עם זוגיות כפולת קריירה? הדרכים למציאת האיזון בין הבית לעבודה, בין ה"אני" ל"אנחנו" בין הגברי לנשי, ובין הפרטי לציבורי.

משבר הוא מצב רגשי זמני של זעזוע וחוסר איזון. בדרך כלל חיינו נעים באיזון קבוע ושגרתי, אך לעיתים קורה מצב המטלטל את האיזון הזה. מפנה חד, מעבר מכריע ממצב למצב, שינוי בחיים – מצב בו אנו מוצאים עצמנו מתקשים להתמודד עמו. התגובה שלנו לאירוע הזה עלולה ליצור משבר, כי היא גורמת לנו זעזוע ויציאה מאיזון. המצב הביטחוני בו אנחנו נמצאים ביממות האחרונות הוא כזה, התגובות שלנו משפיעות גם על ילדנו. אז איך להגיב? איך להתנהג? מה לענות? האם זה הזמן לחנך או הזמן להרפות מהכללים וחוקי השגרה? על זאת ועוד בהרצאה

 

מדוע קשה היום יותר מאי פעם להיות הורה? מהם הצרכים הפסיכולוגיים הראשונים של הילד ומהי אחריות ההורה לקיימם? כיצד משקמים את הסמכות ההורית ומחזירים שליטה לחיי הבוגרים במשפחה? הבנת השינויים העוברים על החברה ועל מעמד ההורה והילד והשפעתם על חינוך הילדים.

כלים להבנת הדור, המסכים ודרכי ההתמודדות של ההוריםהמסכים פה והם לא זמניים: הם כאן והם יישארו כאן. הדרך להתמודד עם הרצון והצורך של הילדים לשבת עוד ועוד מול הטלוויזיה, הטאבלט והנייד, היא להיות ער למשמעות של הדברים ולהציב גבולות. ההרצאה תעסוק בכל הדילמות ההוריות הקשורות בחשיפה למסכים: טוב או רע? כמה? מתי? איך?. המקום שבו יש לכם שליטה על ילדכם הוא הבית, לכן התחילו שם. כל שעליכם לעשות הוא להחליט על דרך הפעולה המתאימה לכם, לתווך אותה לילדים ולהיות נחושים ועקביים בביצועה לאורך זמן.

מפגש משותף, רב משתתפים, בו הזוגות הם הורה וביתו או בנו המתבגרים. מטרת המפגש לקרב בין המתבגר/ת להורה בתקופה זו של סערה המתרחשת ביניהם, בעקבות השנים המורכבות של גיל ההתבגרות. במפגש יתבררו רגשות, גבולות אישיים, בקשות שלא נאמרו עד כה ואפילו חוויות נשכחות אשר בנו את הקשר ילד/ה – הורה ואשר חייבים להיות בבסיס היחסים ביניהם. מה אני יודע/ת על אמא/אבא? מה אני יודעת על בני/ביתי המתבגרים? ברורים, שיחות, מעט מבוכה והרבה אהבה.

משפחה, זוגיות ועבודה הם האלמנטים המשפיעים בחייו של האדם במאה ה 20 והדרכים העיקריות באמצעותן רוב האנשים חותרים למימוש עצמי. בעידן בו הזמן הינו אחד המשאבים היקרים ביותר, השאיפה למימוש עצמי נמצאת בראש סדר העדיפויות הפרטי והחברתי. אז מה עושים כאשר עולם העבודה מתנגש עם עולם האהבה או המשפחה? כיצד משלבים בין הורות, זוגיות וקריירה? כיצד מתמודדים עם זוגיות כפולת קריירה? הדרכים למציאת האיזון בין הבית לעבודה, בין ה"אני" ל"אנחנו" בין הגברי לנשי, ובין הפרטי לציבורי.

תהליך ההתפתחות האנושי מורכב ממעברים ושינויים, אשר בחלקם צפויים וידועים מראש ובחלקם בלתי צפויים המילה מעבר מתארת שינוי ממצב אחד למשנהו. בכל מעבר קיימת תקופה של אי וודאות, הטומנת בחובה מחד פוטנציאל לשיפור והתקדמות, ומאידך סיכון למשבר. במעברים התפתחותיים נורמטיביים מתרחש משבר טבעי בחיי הילד, הנובע מהפרת האיזון שהיה קיים עד כה. היכולת של הילד להתמודד עם משבר זה באופן יעיל, תלויה בבשלות ובמוכנות שלו. על כך ועוד בהרצאה שתעסוק במעברים בחיי הילד בכלל, ובמעברים בין גן לגן ובין גן לבי"ס ובין כיתה לכיתה בפרט.

מידי פעם, אחרי המרוץ היום יומי הקשה, בו בדרך כלל  "אין לכם זמן" לילדים,  יש הזדמנות להנות מהביחד. הגיעה תקופת החגים או חופשת הקיץ הנושאות בחובן ארוחות משפחתיות וחופשות עם הילדים. זה יכול להיות בילוי נפלא, אך זו עלולה להיות חוויה עצובה, מאכזבת וזרז למריבות. אז מה עושים?

מדוע הילד מתעקש, מנדנד ואינו מציית? למה הוא יוצר פרובוקציה אפילו אם יודע שייענש? הבנת ההתנהגויות של הילדים והדרכים להגיע לידי שיתוף פעולה ואוירה נעימה בבית. דרכי החינוך של עונשים ופרסים: האם זה טוב? האם זה עוזר? מה לומד מכך הילד? איך להגיב כאשר הילדים מתנהגים לא כראוי?

יצירת שינוי בחיים ובמשפחה מתחיל ברעיון שכדאי לבדוק את תבניות החשיבה שלנו. מהו ההיגיון הפרטי של כל אחד מאיתנו וכיצד הוא נבנה? כיצד מתחברת המודעות לאחריות? האם יש לנו שליטה על אירועי חיינו? כיצד נבנית ראיית העולם של כל אחד מאיתנו? למה יש בינינו חילוקי דעות? האם אני צודק או הזולת? איך להתמודד עם השוני בין בני המשפחה, החברים לעבודה והחברים לחיים כדי להימנע מכעסים ולהנעים את חיי היום יום.

הילדים של היום (מגיל 8) ובני הנוער מקבלים את חינוכם המיני מהמסכים, שם הם נפגשים עם סרטים פורנוגרפיים ולא עם אהבה, כבוד, מין מרצון ורומנטיקה. אז מה עושים? איך מוודאים שלילדים שלנו זה לא יקרה? ומה מקום ההורים ועולם המבוגרים בהפחתת הסכנות. ההרצאה תעניק תובנות על איפיוני גיל ההתבגרות ועל תפקיד ההורים ואנשי החינוך בחינוכם בכלל ובחינוך למיניות בפרט.

כאשר הסבים והסבתות פנויים מהאחריות היומיומית שליוותה אותם בשנות עבודתם, יש מקום בו יוכלו לתרום, להועיל, להוסיף, לגשר ולהוביל. המקום הינו הקשר והגשר לנכדים. בהרצאה נכיר את הילדים והנוער של היום, נבין את ההתנהגויות שלהם, נתוודע לצרכים המיוחדים והשונים שלהם ונראה כיצד אנשי הדור השלישי יכולים להיכנס לתמונה כדמויות תומכות, מובילות ומקדמות, מעורבות ולא מתערבות.

מרצים שאולי יעניינו אותך

נועם גרשוני הרצאות - מרכז המרצים לישראל

נועם גרשוני הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אלופים למרות הכל,הרצאות כלכלה, עסקים ומנהיגות,הרצאות מוטיבציה, מצוינות והעצמה,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום העצמאות,פסח,ראש השנה

גל לוסקי הרצאות - מרכז המרצים לישראל

גל לוסקי הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: הרצאות השראה,הרצאות מוטיבציה, מצוינות והעצמה

מורן סמואל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מורן סמואל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אלופים למרות הכל,הרצאות בריאות, ספורט ותזונה,הרצאות מוטיבציה, מצוינות והעצמה,פסח

חנוך בודין הרצאות - מרכז המרצים לישראל

חנוך בודין הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: הרצאות בריאות, ספורט ותזונה,הרצאות השראה,הרצאות מוטיבציה, מצוינות והעצמה,יום הזיכרון לחללי צה"ל

ציפי ביידר הרצאות - מרכז המרצים לישראל

ציפי ביידר הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: הרצאות השראה,הרצאות לנשים,הרצאות מוטיבציה, מצוינות והעצמה,קולנוע

קרנית גולדווסר הרצאות - מרכז המרצים לישראל

קרנית גולדווסר הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: הרצאות מוטיבציה, מצוינות והעצמה,יום האישה 2022,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום העצמאות

 מיכל דליות

מיכל דליות

מרצה בנושאים: הרצאות מוטיבציה, מצוינות והעצמה,הרצאות על זוגיות,פסח

order lecture by - מיכל דליות