אנחנו נמצאים בעיצומה של מהפכה טכנולוגית שבה כולם מייצרים מידע ורודפים אחרי מידע. אין היכן להסתתר. רסיסי המידע והעקבות שכל אחד ואחת מאיתנו משאיר מאחוריו – ברכישות במרכזים מסחריים ובאתרי אינטרנט, בגלישה באינטרנט, בשימוש באפליקציות בנייד, בהפעלת שעונים חכמים, ברכישת מכשירים תמימים הביתה – נאספים, מנותחים ומאפשרים לחברות ולמוסדות ממשלתיים לבנות פרופילים שלנו. אלה מנוצלים לצרכים שונים, לעיתים נגדנו ולעיתים לטובתנו. השינוי כבר פה. הוא משפיע עלינו בעבודה ובקריירה, פוגש אותנו בבית, מקיף אותנו בשעות הפנאי ונוגע בכל החלטה ופעולה שאנחנו עושים במהלך היום. יש ערך מוסף עצום לכל אדם לדעת כיצד הדברים עובדים ומה קורה מאחורי הקלעים של עולם הביג דאטה. אם נבין ונאמץ הרגלים פשוטים, נוכל לנצל את השינויים לטובתנו: נשלם פחות, נכוון את העתיד המקצועי שלנו, נשמור טוב יותר את הסודות שלנו, נשפר את הבריאות, נמנע מטעויות ונמשיך להיות רלוונטיים.
מידע הוא "מחצב הטבע" של הכלכלה החדשה. ה"נפט" של העידן הדיגיטלי. ארגונים, כמו Apple, Google, Amazon ו Facebook, שהפנימו ועשו את ההתאמות הדרושות- מובילים את השוק. אחרים – דוגמת Toys R us, Kodak, RIM, Borders – נכחדו ונעלמו מהמפה. המובילים נבדלים מהמתחרים באופן שבו הם מנהלים את המידע, מתאימים את עצמם לצרכי הלקוחות ומנצלים את המידע כדי להיות יעילים יותר, חכמים יותר, ומעל הכל – רווחיים יותר. ארגונים מגייסים מדעני נתונים, רוכשים טכנולוגיות ומשקיעים סכומי כסף גדולים כדי לנצח במרוץ אחר "הזהב החדש". כולם, בלי יוצא מן הכלל, רוצים להיות Data-Driven Organizations. אך עדיין יש ערפל סביב השאלה מה זה אומר, למה משתלם לארגונים ולמנהלים שלהם להתאמץ להיות Data-Driven? מה נוכל לעשות טוב יותר? מהי התועלת הצפויה ומהם הסיכונים שעשויים להתעורר בדרך? ההרצאה של ניר הינה הרצאת חובה לכל ארגון ולכל מנהל שרוצים ללמוד מדוגמאות על הצלחות ומכישלונות ולהתאים את עצמם לעידן של הכלכלה החדשה, לפני שיהיה מאוחר מדי.