ד"ר חיים שפירא מרצה

ד"ר חיים שפירא

חיים שפירא - מרכז המרצים לישראל
עברית

קורות חיים

חיים שפירא – סופר ומרצה
חיים שפירא הוא מרצה בינלאומי וחוקר רב-תחומי, מומחה בעל-שם עולמי בתחום תורת המשחקים, בעל תואר PhD במתמטיקה ותואר PhD בהוראת המדעים.
שפירא מוכר הן בזכות הרצאותיו הפופולריות והן בזכות ספריו אשר זכו להצלחה בינלאומית. ספרו על תורת המשחקים:
״Gladiators, Pirates and Games of Trust״ נבחר לאחד הספרים הטובים בכל הזמנים על ידי האלגוריתם של Book-authority.
חיים שפירא מלמד פסיכולוגיה, פילוסופיה ומתמטיקה.שפירא נבחר לאחד המרצים המבוקשים ביותר בישראל על ידי גלובס ודה מרקר.

הרצאות מבוקשות

כיצד משקרים בעזרת סטטיסטיקה, הממוצע של ביל קלינטון והחציון העני, קורונה וקרונה – מה קורה בשבדיה?, המשפט של או. ג׳יי. סימפסון והפרדוקס של אדוארד סימפסון, האם נהיגה במהירות גבוהה מסוכנת?, אוחזים באחוזים, מייקל ג׳ורדן והסרטן בדרום דקוטה, קשרים ושקרים.

אפקט דאנינג-קרוגר, שוד הלימונים ואלימות ברשת, נהג מונית ועקומה מעריכית, קורונה – פוליטיקה ומספרים, אשליית ידע ושליטה, פרס נובל ואפקט ההילה, דילמת האסיר בגרסה סינית.

חמשת החרטות הגדולות ועשרת משפטי חכמה, המשמעות של האבסורד, ידיעת המוות כמדריך לחיים, אהבה ואמונה.

בשיחה זו נתעמק בעשר תובנות של גדולי הפילוסופים, סופרים ופסיכולוגיים החל מהמלך שלמה דרך מישל דה מונטיין ושפינוזה ועד לשי עגנון ודניאל כהנמן. בכל תובנה כזו נמצא את הרלוונטיות לימים אלה, ונבין טוב יותר את מצבנו ואת מצבו של העולם.

מרקוס אורליוס, הקיסר והפילוסוף, ילמד אותנו את רזי הפילוסופיה הסטואית ויסביר כיצד מתמודדים עם מירמור וחרדות ולומדים לאהוב את הדברים הקטנים בעלי החשיבות הגדולה.

מה זאת תורת המשחקים? על חשיבה אסטרטגית ופסיכולוגיה של קבלת החלטות, על דילמת הסועד התחממות גלובלית, משחק האולטימטום והקוף העצבני, האגרטל הסיני ויתרונות של שיתוף פעולה, משחק הדיקטטור ומשחקי אמון, "תחרות יופי" של קיינס (התנסות אישית בחשיבה אסטרטגית בעזרת משחק בסמארטפונים), על דמוקרטיה כמשחק קואליציוני. ההרצאה מוגשת באופן הומוריסטי, אך מבלי לגרוע מעומק הרעיונות ותכלול התייחסויות מסקרנות לענייני אקטואליה

אחד השימושים המרתקים של תורת המשחקים הוא תחום העסקים, בו התוצאות של ההחלטות תלויות הן בפעולות שאתה נוקט והן בתגובות של יתר השחקנים. בהרצאה זו נעמוד על ההבדלים בין טקטיקה לאסטרטגיה, נתמקד בשוני בין משחק סופי ומשחק אינסופי, נסקור סוגים שונים של מכרזים, נכיר את עקרון ה Parts ובעקבותיו אסטרטגיות עסקיות ודרכי התבוננות חדשות על עולם העסקים. נלמד על אסטרטגיות בבחירות בני הזוג וכיצד צמח מהן פרס נובל לכלכלה, נכיר משחקי מיקוח ונחשף לאומנות משא ומתן. (להרצאה זו מספר גרסאות – החל מהרצאה בת שעה ועד לגרסה מעמיקה יותר של שלוש שעות).

קשר השקר ושקרים על קשרים, כיצד קרה ששימפנזים ניצחו חתני פרס נובל בהבנת העולם? 10 אינסטינקטים שמפריעים לראות את המציאות כפי שהיא. לאן נעלמו 40 מיליון טיסות? האם אוכלוסיית העולם גדלה? כיצד נהיגה במהירות מופרזת "מונעת" תאונות דרכים, על אנטישמיות בעולם, האם אני עני? – כיצד מחשבים מדדי עוני? הממוצע של משפחת קלינטון והשאלון של ג׳ימי קימל.

"האושר לא קיים , אך בכל זאת בוקר אחד אתה מתעורר ומגלה שהוא נעלם לך". האם תכלית החיים היא להיות מאושר? המיתוסים על אושר והמשבר של טולסטוי. מדוע מדריכים פשטניים לאושר מכניסים אנשים לדיכאון. אשליית המיקוד של כהנמן. היינה וסנקה על היום המאושר בחיים. עמוס עוז מגלה כי סבל אינו היפוכו של אושר ואלכסנדר סולז'ניצין לומד שכל אדם מאושר במידה בה הוא בוחר להיות מאושר. נדבר על: תשוקה כבגידה באושר, אושר כבגידה בתשוקות, בין אושר להנאה, אשליית ״אהיה מאושר כאשר…״, חוכמה וחרטות, מחלת הקנאה, קמצנות ונתינה, אפקט של המתנדב המאושר.

בעולם המערבי אנו חיים בתקופה נפלאה ומופלאה בכל הקשור לרמת החיים, אז מדוע אנשים רבים כל כך לא מרוצים כל כך? על קנאה וחרטות, על כעסים וחרדות, על התמכרות לסמארטפונים, על לחץ ובדידות, על FOBO ו FOMO ועל הגישה הקלאסית מול הגישה הרומנטית בהתמודדות עם תופעות אלה, על פליאה והכרת תודה

המשפט החכם בעולם לפי דניאל כהנמן, טולסטוי על חרטות כמדריך לחיים נכונים יותר, הרקליטוס מקדים את הפסיכולוגיה המודרנית, ארבעה עקרונות לריפוי הנפש, כוחה של הפליאה וחמש תובנות של שלמה המלך.

למה כדאי להזמין הרצאה של ד"ר חיים שפירא

הרצאותיו של ד"ר חיים שפירא שזורות נושאים מרתקים מכל התחומים הקיימים. בין הנושאים אותם ניתן לפגוש בהרצאותיו של ד"ר שפירא נמצאים ספרות ופילוסופיה, ואף פסיכולוגיה וחברה. שפירא זכה בתואר המרצה המבוקש בישראל, המעביר הרצאות מרתקות ושנונות המשלבות ידע נרחב, מקצועיות, הומור וחן. נבחר לאחד המרצים העסקיים המבוקשים ביותר על ידי החברות והארגונים בישראל, ע"י עיתון העסקים גלובס ומגזין דה מרקר". חלק מהרצאותיו של שפירא משולבת אף נגינה בפסנתר.

לקוחות ממליצים

Deloitte
 

"הרצאה של חיים שפירא הייתה מרתקת וסוחפת
חיים העביר מסרים מקצועיים בצורה מעניינת והומוריסטית
התגובות היו נלהבות במיוחד."

מרצים שאולי יעניינו אותך

אתגר קרת הרצאות - מרכז המרצים לישראל

אתגר קרת הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה,ספרות וסופרים

דנדן בולוטין הרצאות - מרכז המרצים לישראל

דנדן בולוטין הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אלופים למרות הכל,בתי ספר,השראה,חזרה ללימודים ולבתי ספר,חנוכה,כלכלה, עסקים ומנהיגות,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,עבודת צוות,ראש השנה

גיל שוחט הרצאות - מרכז המרצים לישראל

גיל שוחט הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה,מוזיקה,מופעים

רועי גליץ הרצאות - מרכז המרצים לישראל

רועי גליץ הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה,כלכלה, עסקים ומנהיגות,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,צילום,קיימות ויזמות חברתית

חיליק מגנוס הרצאות - מרכז המרצים לישראל

חיליק מגנוס הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה,חזרה ללימודים ולבתי ספר,ילדים ומשפחה,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,עבודת צוות

מירי דוידוביץ הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מירי דוידוביץ הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה

שרה אנג'ל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

שרה אנג'ל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: הרצאות לנשים,השראה,חנוכה,יום האישה 2024,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,ספרות וסופרים

רוני ססלוב הרצאות - מרכז המרצים לישראל

רוני ססלוב הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אוכל,בריאות, ספורט ותזונה,הרצאות לנשים,השראה,חגים ומועדים,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,פסח,ראש השנה,שבועות

order lecture by - חיים שפירא