יוכי ברנדס מרצה

יוכי ברנדס

יוכי ברנדס - מרכז המרצים לישראל
עברית זום

קורות חיים

יוכי ברנדס סופרת ומרצה לתנ"ך. נולדה וגדלה בחברה החרדית. בת למשפחת אדמו"רים.  בעלת תואר ראשון במקרא ותואר שני ביהדות. לימדה כחמש עשרה שנה תנ"ך ומחשבת ישראל בתיכונים מכל הזרמים (ממ"ד, תל"י וממלכתי), ולאחר מכן בבית המדרש של בית שמואל ובמרכז הבינתחומי בהרצליה. כתבה תכניות לימודים בתנ"ך ויהדות במסגרת האגף לתכניות לימודים של משרד החינוך ומנח"י של עירית ירושלים.  פרסמה טורים שבועיים במעריב ובישראל היום. מנחה ומגישה תכניות טלוויזיה ורדיו בנושאים יהודיים. מחזה פרי עטה ("כי בנו בחרת") הועלה כ-350 פעם בתיאטרון הבימה.
מרצה כריזמטית ומרגשת שמפליאה לרתק קהלים רחבים, מכל הזרמים והגילאים, שנרתעים מיהדות הלכתית ודוגמטית ומבקשים להתוודע אל יהדות רבת גוונים, פתוחה ורלבנטית. יוכי ברנדס חושפת בספריה ובהרצאותיה קולות חבויים של נשים ושל קבוצות אחרות שהפסידו את ההיסטוריה והסתתרו מאות ואלפי שנים בתוך דפי התנ"ך, ספרות חז"ל, ההלכה, הקבלה, החסידות וכל יתר רבדי תרבותנו העתיקה.

הרצאות מבוקשות

למה אנחנו לא מסוגלים לקרוא את התנ"ך כפשוטו? כיצד הצליחו לשכנע אותנו שאלוהים לא באמת התכוון לחסל אותנו למרות שזה כתוב במפורש? מדוע התחלנו להאמין שאין לאלוהים גוף ויצרים ותשוקות – ולהתעלם מכל המקומות שהתנ"ך אומר את ההפך? איך הסיפור על אבינו הקדום שנתבע להקריב את בנו הפך לסיפור על אהבת אלוהים לנו? ואם כבר מדברים על אהבה, מתי אלוהים הקנא והנוקם של התנ"ך נעשה פתאום אלוהים-אבא חנון ואוהב?

 

סיפורו הלא ייאמן של התינוק האסופי שחולל ביהדות את המהפכה הדתית הכי גדולה של עם ישראל בעת החדשה. מי באמת היה הבעל שם טוב? מה הסתירו מאיתנו אודותיו? האם החסידות אכן שלו? עד כמה תורתו בכלל רלבנטית לחיינו המודרנים במאה העשרים ואחת?

הנשים המרדניות והאנטי ממסדיות של התנ"ך שבזכותן עם ישראל חי – בעקבות הספר "שבע אימהות"*

למה מסתירים מאיתנו את קולותיהם של חכמי היהדות שאהבו קנביס, תמכו בנישואים חד מיניים ולא התנגדו להמתות חסד? – בעקבות הספר "היהדות שלא הכרנו. ההרצאה מגלה לנו שהתרבות שלנו שונה מאוד משלל הסיסמאות שתוקפי היהדות בימינו מלעיטים אותנו: מצד אחד נציגי הממסד הדתי, שמאיימים עלינו שהעם היהודי יחדל להתקיים אם נעז לחדש את התרבות היהודית ולהתאים אותה לימינו. ומצד שמאל: ישראלים שרואים ביהדות דת פרימיטיבית שעבר זמנה ומאמינים שרק אם נתכחש לה נוכל להיות מדינה דמוקרטית ומתקדמת בעוד שאלו יוצרים רושם של עוינות לכל חידוש וחשיבה מקורית, מתברר שהיהדות הרבה יותר רב-גונית, צבעונית, תוססת, מעניינת, ובעיקר – משמעותית לחיינו כאן ועכשיו.

איך ומתי נולדה היהדות ולמה מחולליה, המכונים חז"ל, נגררו למרד בר כוכבא שכמעט הביא את קצו של עם ישראל?

מבת יפתח ועד עקידת יצחק – מתי באמת הפך אלהים  לאל שמתעב קרבנות אדם? דינה בת יעקב ותמר בת דוד – היחס הלא ייאמן  לאונס בחוקים ובסיפורים התנ"כיים. מלחמת המינים בשיר השירים – למה הרעיה בורחת מדודה בסוף הספר?

 

 

לקוחות ממליצים

מינהל קהילתי רמות אלון
 

" הרצאה מאלפת. יוכי מדהימה יחס אנושי וחם הקהל היה מרותק להרצאה מיוחדת
ליוכי חיבור מדהים לאנשים ולקהל כל אחד מהנוכחים הרגיש את היחס האישי והחמים. תודה"

order lecture by - יוכי ברנדס